سینماسینمای‌جهان

شروع موفقیت آمیز فیلم جدید ریتیک روشن، «سوپر ۳۰» در گیشه + معرفی فیلم

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: سمیرا فیض آبادی : ریتیک روشن، بازیگر جذاب و خوش چهره بالیوود، بالاخره بعد از دو سال دوری از سینما با فیلم «سوپر ۳۰» به روی پرده نقره‌ای سینما بازگشته است. او در این فیلم نقش ریاضیدانی به نام آناند کومار را بازی کرده است که زندگی‌اش را صرف آموزش و تدریس به بچه‌های کم بضاعت کرده است. «سوپر۳۰» برگرفته از داستانی واقعی است.

این فیلم با بهره بردن از داستانی الهام بخش از چند هفته قبل و منتشر شدن تریلر تبلیغاتی‌اش سروصدا به پا کرد و مورد تشویق و تحسین چهره‌های مطرح سینمایی قرار گرفت و در اولین روز اکران خود توانست حدود ۱۲ کرور فروش کند و یک شروع خوب و قابل توجه داشته باشد. مخاطبین نظر مثبتی نسبت به داستان این فیلم و بازی ریتیک روشن داشتند. کاراکتر ریتیک روشن در این فیلم یکی از متفاوت‌ترین کارهای او در کارنامه کاری‌اش محسوب می شود. باتوجه به اینکه هیچ فیلم دیگری همزمان با «سوپر ۳۰» به اکران درنیامده و تنها دو فیلم «Article 15» و «کبیر سینگ» در سالن‌های محدودی نمایش داده می‌شوند می‌توان گفت فیلم ریتیک موفق شده جمعیت و مخاطب بیشتری را جذب کند. مرونال تاکور، ویرندرا ساکسنا، پانکاچ تریپتی و ناندیش دیگر بازیگران این فیلم هستند و زمان نمایش فیلم حدود دو ساعت و نیم است. ویکاس بهل کارگردان این فیلم است. درواقع این فیلم درمورد مردی است که مخالف سیستم آموزشی رایج در کشورش است که میان افرادی که به لحاظ مالی کم توان هستند اما به لحاظ استعداد قادر به رفتن به بهترین دانشگاه‌ها هستند تبعیض قائل می‌شود. مرونال تاکور نقش هسر ریتیک روشن را در این فیلم ایفا کرده است.

 

معرفی فیلم «سوپر ۳۰»

آناند کومار یکی از ریاضی‌دانان برجسته است که به خاطر برنامه سوپر۳۰ خود معلم شناخته شده‌ای است. او این برنامه را در سال ۲۰۰۲ در شهر «پتنا» آغاز کرده و به دانش‌آموزانی که از توانمندی کمتری برخوردار هستند تدریس می‌کند تا در یک تست ورودی موفق عمل کنند. او واقعا در این سال‌های مسیر الهام بخشی را سپری کرده است. از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۸، از میان ۴۸۰ نفر، ۴۲۲ نفر به خاطر تلاش‌ها و زحمات بی دریغ این ریاضی‌دان موفق شده‌اند با موفقیت از این آزمون سخت و دشوار عبور کنند.

یک شبکه مستند به این آناند کومار می‌پردازد و دولت هم از او تقدیر می‌کند. بسیاری از شرکت وNGOها تلاش کرده‌اند که به این برنامه «سوپر۳۰» آناند کومار دست پیدا کنند اما آناند این برنامه را سفت و سخت برای خودش حفظ کرده است. این معلم از خودگذشته نه تنها به این بچه‌ها، به صورت رایگان درس می‌دهد بلکه در طول دوره آموزش، جا و غذا هم به این بچه‌ها می‌دهد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا