چهره هاسلبریتی ایرانی

صدف خادم دختر بوکسور ایرانی کیست؟+ بیوگرافی و جدیدترین عکس ها

مجله اینترنتی کولاک: شاید برای بسیاری از علاقه مندان به بوکس مهم باشد تا بدانند صدف خادم کیست و چطور توانسته به مبارزات بین المللی راه پیدا کند. تصور مبارزه یک دختر ایرانی در رینگ بوکس یا حضورش در مبارزات رسمی تا چند دهه پیش امری نزدیک به محال بود! حالا اما با وجود تابوهایی که در سنت ها وجود دارد، بانوان ایرانی با اعتماد به نفس بیشتر از گذشته به رشته های رزمی می پردازند.

 

صدف خادم بانوی بوکسور ایرانی
صدف خادم بانوی بوکسور ایرانی

صدف خادم ۳ بهمن سال ۱۳۷۳ در تهران متولد شد. او در رشته ورزش تحصیلاتش را گذراند، ورزش را با شنا آغاز کرد و تا ١۵ سالگی بسکتبال بازی می‌کرد که مصدومیتش باعث شد این ورزش را کنار بگذارد.

خادم پس از آن درس خواندن را جایگزین ورزش کرد و به همین دلیل وزنش بالا رفت تا جایی که وزنش به ١٠٧ کیلوگرم رسید. او سال ٩٢ تصمیم گرفت دوباره دنبال ورزش برود و بوکس را شروع کرد. کاهش وزن صدف خادم از ۱۰۷ کیلوگرم به ۶۸ کیلوگرم یکی از کارهای خارق العاده این دختر ایرانی است.

 

ماجرای مبارزه خادم در فرانسه

رکوردهای تمرینی صدف خادم ۱۲۰ در اسکات و ۱۵۰ در پرس پا و ۷۰ در پرس سینه است. این بانوی بوکسور در مصاحبه خود گفته است که حاضر است با تمام بوکسورهای دنیا بجنگد. خادم جزو اولین کسانی بود که پیشنهاد تشکیل فدراسیون بوکس بانوان در ایران را داده است. هنوز زمان زیادی از این خبر نگذشته بود که فدراسیون جهانی بوکس با پوشش بوکسور‌های زن ایرانی برای حضور در رقابت‌های جهانی موافقت کرد.

در جدیدترین خبر در خصوص صدف خادم آمده است این دختر ۲۵ ساله و بوکسور ایرانی است قرار است به عنوان اولین زن بوکسور ایرانی در رقابت‌های رسمی بوکس روی رینگ برود؛ آن هم در فرانسه. در واقع او به تورنمنتی در شهر رویان فرانسه دعوت شده تا روز ۲۴ فروردین اولین مسابقه رسمی‌اش را برگزار کند.

 

آخرین مصاحبه صدف خادم بانوی بوکسور ایرانی
آخرین مصاحبه صدف خادم بانوی بوکسور ایرانی

 

استاد صدف خادم کیست؟

هرجا در بوکس حرفه‌ای ایران صحبت از یک ورزشکار باشد، باید اشاره‌ای به مهیار منشی‌پور کرد؛ حرفه‌ای‌ترین بوکسور ایران که سال‌ها برای فرانسه به میدان رفت و در دسته سبک‌وزن افتخارآفرینی کرد. مهیار منشی‌پور، اما در ایران به دلیل حمایت‌هایی که از مردم زلزله‌زده بم داشت، مشهور و شناخته‌تر شد؛ او البته بعد‌ها دوباره به رینگ بوکس برگشت و چند افتخار مهم دیگر کسب کرد. حالا ارتباط مهیار منشی‌پور با صدف خادم چیست؟ داستان به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد؛ جایی که منشی‌پور برای برگزاری یک دوره آموزشی به ایران سفر می‌کند و همان‌جا با استعدادی به نام صدف خادم روبه‌رو می‌شود.

مهیار خودش در این‌باره به «لوپاریزین» توضیح داده و می‌گوید: «اول باید درباره حضور صدف خادم در رقابت‌های پیش‌ِرو اشاره کنم و بگویم برای زنان سرزمین من، قدم بسیار بزرگ و روبه جلویی است. بشخصه از اینکه صدف قرار است در این تورنمنت شرکت کند، افتخار می‌کنم.

امیدوارم دعوت او به این مسابقه، باعث گشایش در به روی دیگر زنان ایرانی باشد و فرصت جدیدی در اختیار آن‌ها بگذارد. خب، من سال ۲۰۱۷ و آخرین باری که به ایران سفر کرده بودم، صدف را کشف کردم. آنجا با چندین بوکسور جلسه تمرینی گذاشتم که بین آن‌ها پنج یا شش دختر هم بودند که صدف یکی از آن‌ها بود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا