سبک زندگی

طرز تهیه لایه بردار ارگانیک برای زیبایی پوست

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

طرز تهیه لایه بردار ارگانیک برای زیبایی پوست

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سبک زندگی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

اگر قصد ندارید به این زودی‌ها با چهره جوانِ خود خداحافظی کنید، استفاده از اسکراب‌های صورت را در برنامه هفتگی مراقبت از پوستتان بگنجانید. لایه بردار ارگانیک صورت، با لایه‌برداری سلول‌های مرده از سطح پوست، برنامه مهمی در حفظ شادابی و جوانی پوست است.

لایه بردار ارگانیک

اما هر اسکرابی نمی‌تواند برای پوست مفید باشد. برخی از اسکراب‌ها ترکیب بسیار قوی از مواد شیمیایی هستند. اگر از این اسکراب‌ها استفاده می‌کنید، باید مراقبت‌های دیگری همچون استفاده همیشگی از ضدآفتاب مناسب، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آب‌رسان و … را هم به برنامه‌تان اضافه کنید. پس بهتر است بدون تجویز یا راهنمایی پزشک و مشاور زیبایی‌تان به سراغ این نوع اسکراب‌ها نروید.

اما اگر قصد دارید علاوه بر کاهش هزینه‌های‌تان، کمتر به سراغ مواد شیمیایی بروید، بهتر است خودتان دست به کار شوید و از اسکراب‌های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.

ما با شما در تهیه یک لایه بردار ارگانیک که برای انواع پوست‌های سالم و معمولی مناسب است، همراه می‌شود. ویژگی دیگر این اسکراب این است که شما هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را از مواد درجه اول و تازه مورد نظرتان تهیه کنید.

برای تهیه لایه بردار ارگانیک به چه موادی نیاز دارید؟

یک فنجان پر جو آسیاب شده

دو قاشق غذاخوری ماست معمولی

یک قاشق غذاخوری آبلیمو

یک قاشق غذاخوری نمک دریا

یک قاشق چای‌خوری آرد بادام

دو قاشق غذاخوری آرد ذرت (اختیاری)

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین (اختیاری)

یک قطره روغن درخت چای (اختیاری)

مقداری آووکادو (اختیاری)

یک قاشق چای‌خوری عسل (اختیاری)

یک کاسه کوچک برای ترکیب این مواد

طرز تهیه لایه بردار ارگانیک

بیشتر این مواد را می‌توانید در آشپزخانه‌تان پیدا کنید؛ اما اگر برخی از آن‌ها را پیدا نکردید، بهتر است سری به عطاری‌های معتبر بزنید.

جو آسیاب شده، ماست معمولی، آبلیمو، نمک دریا و آرد بادام مواد اصلی این اسکراب هستند اما می‌توانید مواد دیگری که در بالا آمده است را هم به این ترکیب اضافه کنید. این افزودنی‌ها، به نوع پوست شما بستگی دارد.

برای مثال اگر پوست خشکی دارید، بهتر است آووکادو و عسل را به این ترکیب اضافه کنید تا از خاصیت مرطوب کننده آن‌ها بهره‌مند شوید.

اگر پوست حساسی دارید و همیشه از جوش و آکنه رنج می‌برید، خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری روغن درخت چای برای شما مفید خواهد بود.

مواد مورد نظر را باهم ترکیب کنید. با یک قاشق کوچک هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. اسکراب شما آماده استفاده است.

بهتر است برای تاثیر بیشتر این لایه بردار ارگانیک آن را در دقایق پایانی حمام یا پس از حمام استفاده کنید. در این صورت کافی است حدود ۳۰ ثانیه این ترکیب را به آرامی روی پوست ماساژ دهید.

اگر بدون حمام رفتن از این ماسک استفاده می‌کنید، بهتر است پیش از اسکراب، پوست را با آب گرم شستشو دهید. بعد آن را برای پنج دقیقه روی پوست بگذارید و سپس به خوبی بشورید.

نکات مهم

بهتر است پیش از استفاده از هر ماده تازه‌ای بر روی پوست، آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید. پیشنهاد متخصصان پوست این است که ماده جدید را، روی بخش کوچکی از پوست قسمت داخلی بازو امتحان کنید چرا که این بخش، شباهت بسیاری با پوست صورت دارد. برای اطمینان از حساس نبودن پوست، بهتر است بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت صبر کنید و بعد با اطمینان آن را روی پوست صورت خود امتحان کنید.

برای اینکه بهترین نتیجه لایه بردار ارگانیک را روی منافذ پوست ببینید، بهتر است پیش از استفاده از اسکراب، صورت خود را در معرض بخور قرار دهید. این کار منافذ پوست شما را به خوبی باز خواهد کرد. در نتیجه پوست شما به خوبی تمیز و شفاف می‌شود./دارچین

این پست توسط بخش سبک زندگی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

طرز تهیه لایه بردار ارگانیک برای زیبایی پوست

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا