چهره هاسلبریتی خارجی

طلاق جف بزوس و همسرش رسمی شد

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر : طلاق جف بزوس مالک ۵۵ ساله سایت آمازون و همسر ۴۹ ساله‌اش مکنزی بزوس که نویسنده است،‌ بالاخره رسمی شد. به گزارش بلومبرگ، سه ماه بعد از این که جف بزوس، بنیانگذار سایت خرید اینترنتی آمازون و مکنزی بزوس، همسر نویسنده‌اش، اعلام کردند تصمیم به طلاق توافقی گرفته‌اند این طلاق توسط یک قاضی منطقه سیاتل نهایی شد.

جف و مکنزی بزوس

 

طبق این توافقنامه ۴ درصد از سهام این غول خرید اینترنتی (به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد دلار)‌ به مکنزی بزوس تعلق می‌گیرد که براساس گزارش بلومبرگ او را تبدیل به سومین زن ثروتمند جهان خواهد کرد.

در آوریل مکنزی بزوس طی توییتی اعلام کرد مدیرعامل آمازون ۷۵ درصد سهام خود از این شرکت را حفظ خواهد کرد. علاوه بر آن حق رای مکنزی نیز برای حمایت از دستاوردهای این شرکت به جف بزوس می‌رسد.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون و صاحب روزنامه واشینگتن پست، در حال حاضر ثروتمندترین مرد دنیاست.

در اواخر ماه می گذشته مکنزی بزوس متعهد شده بود که حداقل نیمی از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص دهد. او یکی از حدود ۲۰۰ ثروتمندی است که متعهد شده‌اند این حرکت انسان‌دوستانه را انجام دهند تا سایر میلیاردرهای جهان را نیز تشویق کنند که مقداری از ثروت خود را به اعمال بشر‌دوستانه اختصاص دهند.

مکنزی بزوس در نامه‌ای که به این منظور منتشر کرده،  نوشته پس از طلاق از همسرش ثروت عظیمی در اختیارش قرار می‌گیرد که مقدار زیادی از آن را برای انجام امور بشردوستانه اختصاص خواهد داد. او در این نامه چنین نوشته: «اعمال بشردوستانه من با تامل و تعمق ادامه خواهد یافت. این مسئله نیاز به زمان، مراقبت و تلاش دارد ولی من منتظر نخواهم ماند و آن‌قدر ادامه می‌دهم تا گاوصندوقم خالی شود.»

هنوز گزارشی از سایر جزئیات این پرونده طلاق و چگونگی حضانت فرزندان این زوج منتشر نشده است.

منبع: usatoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا