اخبار داغ

علت آتش ‌سوزی در اسکله صیادی بندر کنگ چه بود؟ + جزئیات آتش سوزی ۷ فروند لنج

به گزارش پایگاه خبری کولاک نیوز ، ۷ لنج در اسکله صیادی بندر کنگ در شهرستان بندرلنگه واقع در استان هرمزگان در آتش سوخت! آتش سوزی در ساعات پایانی پنجشنبه شب ۲۲ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی ، سبب از بین رفتن ۷ فروند لنج صیادی چوبی و فایبرگلاس و تعدادی قایق در اسکله صیادی بندرکنگ شد. در ادامه توضیحات بیشتری درباره آتش ‌سوزی در اسکله صیادی بندر کنگ خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

آتش ‌سوزی در اسکله صیادی بندر کنگ

علی نیکویی ، فرماندار شهرستان بندرلنگه در این باره گفت: “ آتش سوزی در ساعات پایانی پنجشنبه شب ۲۲ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، سبب از بین رفتن ۷ فروند لنج صیادی چوبی و فایبرگلاس و تعدادی قایق در اسکله صیادی بندرکنگ شد. با تلاش آتش ‌نشانی ‌های منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهرداری بندرلنگه، شهرداری بندرکنگ و آتش‌ نشانی فرودگاه بندرلنگه آتش خاموش شد.

خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت.

لازم به بیان است علت آتش سوزی ۷ فروند لنج در بندر کنگ ، اتصال برق بوده است.

علی نیکویی ، فرماندار شهرستان بندرلنگه گفت: ” علت آتش سوزی هفت فروند لنج در بندر کنگ از توابع این شهرستان اتصال برق بود که به سرعت موجب حریق شد. خدمه لنج یکی از این شناورها دیشب در حال آشپزی بودند که موجب آتش گرفتن آن شناور و شش فروند دیگر از شناورها شد!

آتش ‌سوزی در اسکله صیادی بندر کنگ

در این بندرگاه ۱۶۰ فروند لنج صیادی و ۴۰۰ فروندقایق موتوری پهلو گرفته بود که با تلاش آتش نشانی بندرلنگه، بندر شناس، فرودگاه و منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه از آتش گرفتن آنها جلوگیری شد. طبق ادعای شناورداران ۵ تا ۷ فروند قایق هم در جریان این آتش سوزی سوخت و یا زیر آب رفت که صحت و سقم موضوع در دست بررسی است!

با توجه به کوچک بودن فضای بندرگاه کنگ و حجم زیادی از پهلوگیری شناورها که بطور عمده هستند نیازمند نظارت بیشتر بوده که خسارت در ابعاد گسترده رخ ندهد.

در انتها بد نیست بدانید بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است، این شهر که در مختصات ۵۴ درجه و ۵۴ دقیقه طول شرقی و ۲۹ درجه و ۳۳ دقیقه عرض شمالی در کرانه ساحل خلیج فارس واقع شده است، یکی از بنادر تاریخی و تجاری استان هرمزگان و نیز یکی از قدیمی ‌ترین بنادر ایران محسوب می ‌شود. بندر کنگ ۵ کیلومتر تا شهر بندرلنگه و ۱۶۵ کیلومتر تا بندرعباس مرکز استان هرمزگان فاصله دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا