اخبار داغ

علت فوت حجت‌الاسلام سیدمحمود هاشمی‌ مجد تولیت مدرسه باقر‌العلوم + عکس

علت فوت حجت‌الاسلام سیدمحمود هاشمی‌ مجد تولیت مدرسه علمیه باقر‌العلوم (ع) به همراه اطلاعات تکمیلی از حجت الاسلام هاشمی و عکس. حجت‌الاسلام سیدمحمود هاشمی مجد بنیانگذار و تولیت مدرسه باقر‌العلوم (ع) تهران پس تحمل یک دوره بیماری قلبی درگذشت.

علت فوت حجت‌الاسلام سیدمحمود هاشمی‌
علت فوت حجت‌الاسلام سیدمحمود هاشمی‌

طبق اعلام حوزه علمیه باقر‌العلوم (ع) وی به بیماری کرونا نبوده و در اثر عارضه قلبی حدود یک ماه در بیمارستان مدائن تهران بستری بود و بر اثر همین بیماری دارفانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام باقری مجد متولد ۱۳۱۸ تهران بود. وی مقدمات را نزد پدرش آیت‌الله حاج سید علی‌محمد مجد در تهران فرا گرفت و در سن دوازده سالگی جهت ادامه تحصیل راهی قم شد. سال ۱۳۴۱ به تهران بازگشت و مبارزات سیاسی خود را در رکاب امام در تهران و قم آغاز کرد.

پس از پیروزی انقلاب و از سال ۵۸ حوزه علمیه باقر‌العلوم (ع) را در تهران تأسیس کرد و از سال ۵۹ به تدریس در دانشگاه‌های شهید بهشتی و امیرکبیر و امام علی پرداخت و حدود ۱۲ سال از بدو تأسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در این نهاد فعالیت می‌کرد.

این عالم ربانی امروز و در سن ۸۱ سالگی درگذشت. بنا به وصیت ایشان فعلاً هیچگونه مراسمی برگزار نمی‌شود و پس از رفع ویروس کرونا بزرگداشت آن مرحوم برگزار و جزئیات مراسم اعلام می‌شود.

متاسفانه ویروس کرونا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در حال گرفتن قربانی است. توصیه اکید بسیاری از مقامات بهداشتی و متخصصین طی چند روز اخیر این است که شهروندان حتما در خانه بمانند و جز برای موارد فوق ضروری از منزل خارج نشوند. در همین ارتباط دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ظهر امروز در خصوص آخرین مبتلایان به کرونا در ایران گفت:

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹۴۰۶ نفر رسید

خوشبختانه تا کنون ۱۰۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت

مشارکت مردم در طرح غربالگری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر تا ظهر امروز رسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا