اخبار داغ

عکس دیده نشده ای از محمد صالحه و همسرش در کنار سردار قاسم سلیمانی

در این مطلب، عکس دیده نشده ای از زوج جان‌ باخته هواپیمای اوکراینی یعنی محمد صالحه و همسرش در کنار سردار قاسم سلیمانی را خواهیم دید؛ با ما همراه باشید. مرحوم محمد صالحه و همسرش زهرا حسنی سعدی از جمله دانشجویان دانشگاه شریف بودند که در سانحه هواپیمای اوکراینی جان باختند.

صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد، اما پس از قطع ارتباطات این هواپیما با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ صبح امروز در شاهدشهر تهران سقوط کرد و موجب جان‌ باختن ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی این هواپیما شد.

محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شایعات مطرح شده درباره نحوه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) همچون تیراندازی به هواپیما درست نیست، گفت: نقص فنی هواپیما موجب آتش سوزی و سقوط آن شده است. محمد اسلامی درباره شایعات برخی رسانه‌های خارجی درباره طبیعی نبودن علت سقوط این هواپیما گفت: شایعاتی مبنی بر تروریستی بودن، انفجار یا تیراندازی به هواپیما به عنوان علت بروز سانحه و سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی درست نیست و نقص فنی دلیل این حادثه بوده است.

همچنین لازم به بیان است بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه، پنتاگون به دستور رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ به کاروان قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد اقدام به حمله موشکی نمود که در نتیجه آن فرمانده نیروهای قدس سپاه، سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید. به گفته دولت آمریکا ، این عملیات تدافعی بوده است و به هدف محافظت از نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه صورت گرفته است.

در کارنامه فرماندهی سردار قاسم سلیمانی در نیروی قدس، نقاط درخشان بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنها شاید برای همیشه پنهان بماند اما آنچه لااقل در ظاهر و برای نمونه می‌ توان دید،  تقویت و ثبات حزب‌ الله لبنان، تقویت نیروهای مقاومت فلسطینی در جریان جنگ‌ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه و نیز شکل‌ گیری و تقویت محور مقاومت خصوصاً در ۸ سال اخیر و پس از شروع بحران در سوریه و عراق است. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو‌های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت. وی در سال ۱۳۸۹ شمسی، موفق به اخذ درجه سرلشکری شد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. البته لازم به ذکر هست خانم سعدی فرزند حجت الاسلام سعدی ریس بسیج کل استان کرمان بوده که شهید شدند و با سهمیه در شریف و غرب ادامه تحصیل میکردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا