اخبار داغاقتصادی

فروش سهام عدالت از طریق بانک چه تفاوتی با فروش از طریق کارگزاری دارد؟

به گزارش پایگاه خبری کولاک نیوز ، پس از ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت که توسط مقام معظم رهبری صادر شد، به مشمولان اعلام ‌شد می ‌توانند یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کنند. به عبارت دیگر مشمولان می‌ توانند تا ۲۹ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی با مراجعه به درگاه اینترنتی www.samanese.ir روش مستقیم را انتخاب کنند و عدم مراجعه سهام ‌داران به این درگاه و انتخاب روش مستقیم، به معنی انتخاب روش غیرمستقیم است.

فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری

در روش مستقیم، سهام‌ دار مالک شرکت ‌های سرمایه ‌پذیر است و می‌ تواند نسبت به روش این سهام اقدام کند! در این راستا چندی پیش اعلام شد مشمولان سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده ‌اند می ‌توانند با مراجعه به بانک ‌ها و یا کارگزاری ‌ها نسبت به فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود اقدام کنند.

اما شاید این سوال پیش آید که فروش سهام عدالت از طریق بانک چه تفاوتی با فروش از طریق کارگزاری دارد؟

توجه داشته باشید تفاوت روش دریافت سفارش از طریق سیستم بانکی و از طریق نمایندگی کارگزاری ‌ها در این است که زمانی که سهام‌ دار از طریق بانک اقدام به فروش سهام خود می‌ کند، اختیاری در انتخاب سهم ‌هایی که می فروشد ندارد! همچنین یا باید ۳۰ درصد سهام خود را بفروشد یا اصلا سهامی نفروشد؛ در واقع نمی ‌تواند تا ۳۰ درصد سهام خود (مثلا ۲۰ درصد سهام خود) را بفروشد.

اما زمانی که فرد برای فروش سهام خود از طریق کارگزاری اقدام می ‌کند، مختار است هر میزان از هر یک سهام خود را انتخاب کند. مشروط بر اینکه ارزش آن از ۳۰ درصد بیشتر نشود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا