چهره هاسلبریتی خارجی

فیلم زندگی‌نامه «استن و اولی» با حضور «لورل و هاردی»

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

فیلم زندگی‌نامه «استن و اولی» با حضور «لورل و هاردی»

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

چهره ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

فیلم زندگی‌نامه «استن و اولی» به کارگردانی «جان اس.برد» در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم لندن برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

به نقل از ایندی‌وایر، فیلم «استن و اولی» که بر اساس زندگی‌نامه «استن لورل» و «اولیور هاردی» زوج مشهور کمدی دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ میلادی سینمای جهان ساخته شده است روز ۲۱ اکتبر همزمان با رونمایی در اختتامیه جشنواره فیلم لندن در سینماهای سراسر بریتانیا نیز اکران خود را آغاز می‌کند.

در این فیلم به کارگردانی «جان اس.برد» نقش‌ این دو کمدین را «استیو کوگان» و «جان سی.رایلی» بازی کرده‌اند و داستان اصلی فیلم نیز درباره تور خداحافظی این دو کمدین مشهور در بریتانیا و ایرلند به همراه همسرانشان است.

«تریشیا تاتل» رئیس جشنواره فیلم لندن گفت: این فیلم ادای احترامی به دو زوج قدیمی سینمای کمدی است و روایتگر داستانی جالب و تکان‌دهنده از دوستی میان «استن لورل لورل» و «اولیور هاردی» است.

استن لورل و اولیور هاردی در سال ۱۹۱۹ در کمپانی فاکس قرن بیستم و در «سگ خوشبخت» (که در ۱۹۲۱ اکران شد) همکاری خود را آغاز کردند و بعد به استودیوی فیلم‌سازی «هال روچ» پیوستند اما اولین فیلم دو نفره آنها «شلوار پوشاندن به فیلیپ» در سال ۱۹۲۷ آغاز همکاری این دو بود و این همکاری سی سال ادامه یافت.

«استن لورل» در چند فیلم از جمله «سوپ اردک» با اولیور هاردی همبازی شد و استقبال بی‌نظیر مردم از آثار کمدی آنها، موجب شد تا این زوج سینمایی، رسما آغازگر مجموعه فیلم‌های «لورل و هاردی» شوند.

لورل و هاردی  نام زوج کمدین مشهور دهه‌های بیست تا پنجاه سینمای آمریکا است. استن لورل متولد ۱۶ ژوئن ۱۸۹۰ در انگلستان است و اولیور هاردی متولد ۱۸ ژانویه ۱۸۹۲ در ایالات متحده است.

استن لورل و اولیور هاردی در سال ۱۹۱۹ در کمپانی فاکس قرن بیستم و در فیلم سگ خوشبخت (که در ۱۹۲۱ اکران شد) همکاری خود را آغاز کردند و سپس به استدیوی فیلم‌سازی هال روچ پیوستند. اما اولین فیلم دو نفره آنها شلوار پوشاندن به فیلیپ در سال ۱۹۲۷ آغاز همکاری رسمی این دو بود و این همکاری در حدود سی سال ادامه یافت.زنوبیا تنها فیلمی است که استن لورل در آن ایفای نقش نداشته‌است.

طنزهای لورل و هاردی در زمان حیات ایشان هیچگاه نتوانست توجه منتقدین را به خود جلب کند اما در میان مردم جهان طرفداران زیادی داشتند. تنها فیلم جعبه موسیقی محصول ۱۹۳۲ توانست برنده جایزه اسکار فیلم کوتاه شود.

اولیور هاردی در ۷ اوت ۱۹۵۷ در ۶۵ سالگی درگذشت و پس از مرگ هاردی، استن لورل به صورت رسمی از حرفه بازیگری کناره‌گیری کرد اما به علت بیماری زیاد نتوانست در مراسم درگذشت هاردی شرکت کند و گفت «الیور درک می‌کند».

لورل آخرین سال‌های عمر خود را در آپارتمان کوچکی در اوشیناهتل در سنت مونیکا سپری کرد و وقت خود را به جواب دادن به نامه‌ها و تلفن‌های طرفدارانش می‌گذراند. وی در ۲۳ فوریه ۱۹۶۵ در سن ۷۴ سالگی چند روز پس از حمله قلبی درگذشت. او در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته بود «اگر کسی در مراسم درگذشت من گریه کند به هیچ عنوان از او راضی نیستم».

این پست توسط بخش چهره ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

فیلم زندگی‌نامه «استن و اولی» با حضور «لورل و هاردی»

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا