قیمت امروز

قیمت تتر به صورت لحظه ای امروز ۴ دی ۹۹

در این مطلب از «کولاک نیوز» نمودار لحظه ای ارز دیجیتال تتر و قیمت تتر را مشاهده می کنید.

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۰.۵۳ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۳.۲۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از تتر در این لحظه با قیمت ۰.۹۹۹۶۹۹ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۴۰۰ تومان معادل ۲۶,۳۹۲ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۸۸.۳۳ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۰۲% افزایش یافته است. بالاترین قیمت تتر در تاریخ ۰۶ اسفند ۱۳۹۳(۲۵ February 2015) معادل ۱.۲۱ دلار بوده که همینک %۱۷.۴۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش تتر ۲۰.۵۳ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۲۱.۰۸ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن تتر معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۵.۲۱ از حجم معاملات روزانه است.

قیمت لحظه‌ای تتر : 

درباره تتر

شاید تجزیه و تحلیل قیمت تتر از زمان آغاز فعالیت آن برای شما هم جذاب به نظر برسد. اما همانطور که گفتیم تتر یک استیبل کوین محسوب می‌شود و قیمت آن تقریبا بدون تغییر و نوسان است. قیمت هر واحد تتر بر اساس یورو و دلار آمریکا محاسبه می‌شود که قیمت لحظه‌ای آن را می‌توانید در همین صفحه پیگیری کنید. قیمت هر واحد تتر به صورت پیش فرض ۱ دلار محاسبه می‌شود و نهایت نوسان آن اکثرا در حد چند صدم بالاتر و یا پایین‌تر از این قیمت است. هر چند که تتر ۲ دلاری را نیز تاریخ ثبت کرده است. با این وجود بیایید تا حجم معامله و قیمت تتر را از منظر تاریخ مورد بررسی قرار دهیم.

در ۲۵ فوریه سال ۲۰۱۵ میلادی قیمت هر تتر ۱٫۲۱ دلار بود و حجم معاملات فقط ۶$. به تعبیر دیگر تنها و تنها ۵ تتر در این روز معامله شد. ۱۰ روز بعد قیمت تتر روی ۱ دلار تثبیت شد و حجم معاملات آن به بالای ۵۸ دلار رسید. در اگوست ۲۰۱۵ حجم معاملات به ۴۳۳ هزار دلار نیز افزایش پیدا کرد. در ۲ ماهه اول سال ۲۰۱۶ نیز حجم معاملات آن به بیش از ۴۳۳ هزار واحد رسید. در اواخر این سال نیز حجم معاملات در یک روز به حدود ۳ میلیون دلار رسید که تا آن موقع بی نظیر بود.

در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ حجم معاملات این ارز دیجیتال محبوب از مرز ۴۹ میلیون دلار گذشت. ۳ ماهه دوم سال نیز روند افزایشی حجم معاملات تتر ادامه یافت و تا مرز ۲۷۸ میلیون دلار بالا رفت. قیمت تتر در آن روز ۰٫۹۸۶۸۶۵ دلار بود.

این فراز و نشیب‌های قیمتی، حجم معاملات بازار تتر را تا حدود ۷۶۸ میلیون دلار نیز رساند اما در نهایت با حجم معاملاتی نزدیک به ۲ میلیون دلار و قیمت ۱٫۱ دلاری به کار خود پایان داد. سال ۲۰۱۸ با یک جهش ۶۰۰ هزار واحدی آغاز شد و مجموع معاملات دومین روز این سال به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید. حجم معاملات تتر آنقدر افزایش یافت که به مرز ۷ میلیون دلار رسید و در نهایت با قیمت ۱٫۱ دلار و با حجم تقریبی ۳٫۴ میلیون دلار وارد سال ۲۰۱۹ شد.

۲۰۱۹ سالی بود که با یک افت کوچک در حجم معاملات آغاز شد و کم کم به روز‌های اوج خود رسید و در کمتر از ۳ ماه، ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار را نیز پشت سر گذاشت. قیمت تتر در تاریخ ثبت این رکورد ۱٫۰۱ دلار بود. در اواخر ماه ژوئن رکورد ۴۱ میلیارد دلار شکسته شد و این در حالی بود که قیمت تتر اندکی کمتر از ۱ دلار بود. در سپتامبر ۲۰۱۹ این حجم معاملات با کاهشی شدید به ۱۴ میلیارد دلار رسید اما در ادامه با افزایش ۳٫۵ برابری روبرو شد و ۵۳ میلیارد را نیز پشت سر گذاشت. اما بعد از آن در این زمینه اتفاق شاخصی نیافتاد و در نهایت با قیمت ۰٫۹۹۸۹۸۴ دلار و حجم ۲۴ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۹ به کار خود پایان داد و قدم به سال ۲۰۲۰ گذاشت.

خیز تتر برای افزایش حجم معاملات خود در اول فوریه ۲۰۲۰ به نتیجه رسید و به کانال ۵۲ میلیارد دلار رسید اما کار به همینجا ختم نشد و در اواخر ماه مارس به بیش از ۱۰۲ میلیارد دلار رسید.

آنچه گفتیم نگاهی اجمالی به حجم معاملات تتر در طول چند سال گذشته بود. این نگاه با توجه به قیمت نسبتا ثابت تتر کمک بیشتری به تصمیم‌گیری برای خرید یا عدم خرید سومین ارز دیجیتال محبوب می‌کند. نکته‌ای که در این زمینه به نظر می‌رسد مغفول مانده، عدم ارتباط نوسان قیمت با حجم بازار تتر است. چنانچه دیدیم گاهی اوقات رکورد‌ حجم معاملات در قیمت ۱ دلار شکسته شده است و گاه در قیمتی چند صدم پایین‌تر از دلار و جای تامل است زمانی که قیمت تتر به بالا‌تر از ۱ دلار رسیده نیز شاهد انبوه سفارشات خرید و رکورد شکنی در بازار این این ارز بوده‌‌ایم. بنابراین اگر چه قیمت تتر نیازی به پیش‌بینی ندارد اما پیش‌بینی افزایش یا کاهش حجم معاملات می‌تواند کاری جذاب و صد البته مفید برای تریدر‌ها محسوب شود.

اخبار ارزهای دیجیتال

تحقیقات تازه نشان می‌دهد که میانگین ارزش منتقل‌شده هفت‌روزه استیبل کوین تتر از ارزش منتقل‌شده پی‌پل و بیت کوین در مدت مشابه پیشی گرفته است.

قیمت تتر

به گزارش کریپتوگلوب، داده‌هایی که کوین متریکز به‌تازگی منتشر کرده است، نشان می‌دهد که پس از یک ماه رشد مداوم، میانگین هفت‌روزه و تعدیل‌شده ارزش منتقل‌شده تتر از بیت کوین بیشتر شده است. میانگین ارزش منتقل‌شده تتر ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) از ۳.۵ میلیارد دلار عبور کرد. این در حالی است که در زمان مشابه، ارزش منتقل‌شده با بیت کوین ۲.۹۴ میلیارد دلار بوده است.

تتر روزبه‌روز سهم بیشتری از نقل‌وانتقالات درون شبکه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد و رسیدن به این عدد، دستاورد بزرگی برای آن به حساب می‌آید. در حال حاضر، تتر در هشت بلاک چین از جمله اومنی، اتریوم، ایاس، ترون و الگورند در دسترس کاربران است.

از ابتدای سال جاری میلادی، شاهد رشد گسترده تتر بودیم. این رشد تا جایی بود که عرضه این استیبل کوین به ۱۳ میلیارد دلار رسید. در حالی که در ابتدای سال، عرضه تتر تنها ۴ میلیارد دلار بود. از سوی دیگر، با افزایش تقاضا پیرامون حوزه دیفای، تراکنش‌های تتر بر روی شبکه اتریوم نیز با جهشی قابل‌توجه همراه بود و تتر مجبور شد تا از شبکه OMG‌ کمک بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا