قیمت امروز

قیمت جهانی طلا امروز ۳ دی ۹۹

به گزارش «کولاک نیوز» ،هر اونس طلا به ۱٫۹۰۰ (یک هزار ونهصد ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ،۱ درصد افزایش داشته است.. با ما همراه باشید.

قیمت جهانی طلا امروز 99/07/14|اونس 1892 دلار و 50 سنت شد

 قیمت جهانی طلا امروز

در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و موجب خنثی شدن افزایش اشتهای ریسک پذیری در بازارها شده است، قیمت طلای اجهانی امروز درصد کاهش داشته است.

به گزارش «کولاک نیوز» ، قیمت هر انس طلا امروز به مبلغ ۱٫۹۰۰ دلار رسید.

 

نرخ انس

قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
انس طلا ۱,۹۰۰٫۱۷ (۰٫۰۵%) ۰٫۹۷ ۱,۸۹۸٫۱۸ ۱,۹۰۰٫۱۷ ۰۰:۳۰:۱۴
انس نقره ۲۴٫۱۶ (۰٫۱%) ۰٫۰۲ ۲۴٫۰۸ ۲۴٫۱۶ ۰۰:۳۰:۱۴
انس پلاتین ۸۶۵٫۶۵ (۰٫۱۳%) ۱٫۱۵ ۸۶۳٫۹۵ ۸۶۵٫۶۵ ۰۰:۳۰:۱۴
انس پالادیوم ۲,۳۳۸٫۲۰ (۰٫۲%) ۴٫۶۰ ۲,۳۳۸٫۲۰ ۲,۳۴۶٫۹۰ ۰۰:۳۰:۱۴


شاخص محاسبه نرخ طلای جهانی

زمانی که طلا از معدن استخراج می شود، نرم و حالت پذیر است؛ در حدی که یه راحتی می توان آنرا به شکل های مختلف درآورد و حتی روی آن به سادگی حکاکی کرد. طلای استخراج شده از معدن را معمولا به فرم شِمشی که ۴۰۰ اونس یا ۱۲/۵ کیلوگرم وزن دارد و عیار آن ۹۹۵ در هزار است، در می آورند.

به خاطر نرمی زیاد این عنصر، ساخت زیورآلات، انواع سکه یا اشکال مختلف هندسی نیاز به ترکیب با فلزات دیگر برای سخت تر کردن آن وجود دارد. بنابراین، طلا را هنگام ذوب، با فلزات دیگری مانند نقره و مس مخلوط می کنند و آلیاژی که به دست می آید، درصدی طلا و درصدی فلز دیگر است. عیار طلا دقیقا به همین معنا است.

عیار طلا نشانگر وجود چه مقدار طلا و چه مقدار فلز دیگر در آلیاژ است. نمایش عیار استاندارد در بعضی کشورها برای طلای خالص، عدد «۲۴» است و هرچه از خلوص طلا کمتر شود، از این عدد هم کاسته می شود. طلای ۲۴عیار یعنی طلای خالص.

در ایران و بسیاری از کشورها نمایش عیار با عدد ۱۰۰۰ نیز وجود دارد. البته عیار ۱۰۰۰ برای آسان کردن درصد خلوص طلا به کار می رود چون شمش ها با عیار ۹/۹۹۹ معامله می شوند و یک هزارم درصد ناخالصی احتمالی در نظر گرفته می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا