اخبار داغ

ماجرای آتش گرفتن گاومیش ها در تالاب هورالعظیم چه بود؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

ماجرای آتش گرفتن گاومیش ها در تالاب هورالعظیم چه بود؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

حوادث

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

پشت پرده سوختن گاومیش‌ها در هورالعظیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از سوختن این گاومیش‌ها پیش از ماجرای آتش سوزی هورالعظیم خبر داد.

احمدرضا لاهیجان زاده در این باره گفت: بر اساس صحبت‌های مفصلی که با جوامع محلی انجام دادیم، مشخص شد بعضی از دامداران برای اینکه از سرشاخه های سبز نی و لویی در تالاب استفاده کنند، بخش هایی از تالاب را به صورت کنترل شده آتش می زنند که البته گاهی اختیار آتش از دست‌شان در می رود.

وی با اشاره به مغذی بودن نی‌های تازه سبز شده برای دام و بالا بودن سبزینه نی‌ها ادامه داد: نی‌ها بعد از آتش سوزی به سرعت رشد می کنند و همین نی تازه به دلیل بالا بودن سبزینه برای دام مغذی‌ترست اما از کنترل خارج شدن آتش باعث آسیب به تالاب و آلودگی هوا در منطقه می شود. در چند سال اخیر این آتش سوزی‌ها مشکلاتی را در تالاب بین المللی شادگان از جمله آسیب به خطوط برق نیز داشت.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در ادامه افزود: بنا بر اعلام مالک احشامی که طی چند روز اخیر عکس های آن‌ها در فضای مجازی دست به دست می شود، سوختگی احشام قبل از آتش سوزی گسترده هورالعظیم و سه روز بعد از عید فطر و در بخش آبداروسبز تالاب در خاک ایران بوده است.

لاهیجان زاده در ادامه با اشاره به تلاش سازمان حفاظت محیط زیست در حفظ تالاب های کشور و با تاکید بر اهمیت نقش تالاب ها در ادامه دام پروری محلی گفت: یکی از اهداف مهم دولت در احیای تالاب ها علاوه بر ارزش اکولوژیک و منافع اقتصادی وزیست محیطی تالاب‌ها، تقویت معیشت جوامع محلی و توان اقتصادی روستاهای حاشیه تالاب‌هاست و دامداری و تولید لبنیات از جمله تاثیرگذارترین فعالیت های این منطقه است.

وی درپایان تاکیدکرد: به منظور بهره برداری مناسب از تالاب ها بهره برداران نیز باید دست در دست متولیان حفاظت محیط زیست مراقبت ویژه‌ای از این ثروت ملی داشته باشند.

این پست توسط بخش حوادث مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

ماجرای آتش گرفتن گاومیش ها در تالاب هورالعظیم چه بود؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا