اخبار داغ

ماجرای تجمعات مشکوک در کازرون چه بود؟ + تعداد کشته ها

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

ماجرای تجمعات مشکوک در کازرون چه بود؟ + تعداد کشته ها

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سیاسی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

دعوت به تجمع و آشوب در کازرون درحالی صورت گرفته است که پیش از این معاون‌اول رئیس‌جمهور و استاندار فارس از منتفی شدن طرح موسوم به انتزاع کازرون خبر داده بودند.

در دوماه گذشته اعتراضات گسترده‌ای در کازرون نسبت به ایجاد شهرستان جدید کوه‌چنار صورت گرفته بود که جمعیت حاضر در برخی تجمعات بیش از ۵ هزار نفر تخمین زده می‌شد، اما رفتار توام با متانت و آرامش مردم و رفتار بسیار مناسب نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی سبب شده بود کوچکترین درگیری و اتفاقی در این شهرستان رخ ندهد.

با این حال با فراخوان مشکوک عده‌ای در تلگرام، جمعیتی اندک تجمع کرده و با سر دادن شعارهای انحرافی و به آتش کشیدن یکی از مقرهای پلیس کازرون، برای نخستین‌بار اعتراضات این شهرستان را به خشونت کشیدند. این درحالی است که پس از سفر دوهفته پیش استاندار فارس به کازرون و قول قطعی مبنی بر تحقق مطالبات مردم، هیچ اعتراضی دیگر در این شهرستان صورت نگرفته بود و اساساً تجمع شامگاه گذشته این افراد مشکوک است.

همچنین حجت‌الاسلام خرسند امام‌جمعه کازرون که خود یکی از معترضان جدی به طرح انتزاع کازرون به شمار می‌رود، در خطبه‌های ۳ هفته پیش نمازجمعه این شهرستان با ارائه گزارشی از سفر یک هفته‌ای خود به تهران و دیدار با مسؤولان عالی‌رتبه کشور گفته بود: دیگر هیچ تجمعی نباید در کازرون شکل بگیرد، چراکه مسوولان قول پیگیری دغدغه‌ها را داده‌ و بحث تشکیل شهرستان جدید هم متوقف شده است.

پلیس و سایر نهادهای امنیتی هنوز جزئیاتی از اتفاقات اخیر اعلام نکرده‌اند، اما گفته‌های شاهدان عینی حاکی از آن است که برخی افراد در پی سنگ‌اندازی معترضان به‌شدت زخمی‌ شده‌اند.

 

نماینده شیراز: اطلاعی از اتفاقات کازرون ندارم

اعتماد آنلاین در همین زمینه نوشت: مسعود رضایی، عضو مجمع نمایندگان استان فارس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می‌گوید از اتفاق‌های دیشب کازرون خبری ندارد و اگر هم خبر داشت آن را پیگیری نمی‌کرد. او می‌گوید کازرون خودش نماینده دارد و پیگیری این مساله به نماینده‌های دیگر مربوط نیست.

درگیری در کازرون در غیاب نماینده این شهر؟!

در حالی که اخبار غیررسمی از درگیری‌های شدید و کشته شدن تعدادی از مردم در شهرستان کازرون حکایت دارد نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی به سفر رفته و پاسخگوی تلفن همراه خود نیست.

شب گذشته براثر درگیری در مقابل یکی از مراکز نیروی انتظامی در کازرون (استان فارس)، تعدادی از معترضان به تقسیم شهرستان کازرون مجروح شدند که دو نفر از آنها که وضعیت وخیم داشتند و به شیراز اعزام شدند و سایرین نیز در کازرون مورد مداوا قرار گرفتند. براساس برخی خبرها یک نفر کشته شده اما هنوز منابع رسمی این موضوع را تایید نکرده‌اند.

 

این برای نخستین بار است که تجمعات کازرون به خشونت کشیده می شود، شب گذشته عده ای با سر دادن شعار و به آتش کشیدن یکی از مقرهای پلیس کازرون، فضا را ملتهب کردند که پلیس و سایر نهادهای امنیتی هنوز جزئیاتی از اتفاقات اخیر اعلام نکرده‌اند.

این پست توسط بخش سیاسی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

ماجرای تجمعات مشکوک در کازرون چه بود؟ + تعداد کشته ها

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا