چهره هاسلبریتی خارجی

ماجرای تلخ بازداشت فوندنا بازیگر ۸۱ ساله روی پله‌های کنگره آمریکا

بازیگر ۸۱ ساله آمریکایی که اعلام کرده بود در اعتراض به دگرگونی‌های اقلیمی به خیابان می‌آید، به وعده خود عمل کرد اما پلیس واشنگتن حضور فوندا را تاب نیاورد و به او دستبند زد. درست شبیه رویداد ۵۰ سال پیش، جایی که این بازیگر سرشناس در کلیولند علیه حمله نظامی آمریکا به ویتنام راهپیمایی کرد و آنجا هم بازداشت شد.

پلیس منطقه کاپیتول در واشنگتن تایید کرد فوندا یکی از ۱۶ فرد معترض است که بازداشت و متهم به شلوغ‌کاری، بند آوردن مسیر و ناسازگاری با نیروهای پلیس شده‌اند. ستاره برنده اسکار پیش‌تر گفته بود با الهام گرفتن از جنبش اعتراضی گرتا تونبرگ، نوجوان ۱۶ ساله سوئدی به جمع معترضان به دگرگونی‌های اقلیمی و آب و هوایی خواهد پیوست و می‌خواهد با چند ماه اقامت کردن در واشنگتن، هر جمعه راهپیمایی کند.

همزمان با بسته شدن دست‌های بازیگر نامدار هالیوودی، گروهی از حاضران در صحنه فریاد می‌زدند «فوندا دوستت داریم» و صدای اعتراض‌شان آشکارا به گوش می‌رسید. فوندا که پیشینه‌ای طولانی از حضور در فعالیت‌های اجتماعی دارد، دست‌کم چهار ماه آینده را در واشنگتن حضور می‌یابد و جمعه‌ها با هدف دستگیر شدن به خیابان می‌آید. به همین دلیل نمی‌تواند در برنامه «گریس و فرانکی» شبکه نتفلیکس شرکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا