چهره هاسلبریتی خارجی

ماجرای توهین کیم کارداشیان به لباس کیمونو ژاپنی ها چه بود ؟

مجله اینترنتی کولاک : کیم کارداشیان یکی از آن شخصیت های مشهوری است که کوچکترین جنبه زندگی شخصی و کاری او می تواند جنجال آفرین شود. او و خانواده اش همواره تیتر ثابت رسانه های زرد بوده و هر بار خبرساز می شوند.

در روزهای اخیر کیم کارداشیان وست بار دیگر و این بار به خاطر معرفی یک برند جدید لباس زیر جنجال ساز شده است. ماجرا از این قرار بود که کیم کارداشیان روز پنج شنبه گذشته از خط تولید یک لباس جدید در خط تولید لباس خود رونمایی کرد؛ لباس زیری که در واقع نوعی گِن فرم دهنده بدن بوده و کیم از نام «solutionwear» یا لباسی که راه حل یک مشکل است برای آن استفاده می کند.

«دایساکو کادوکاوا» با انتشار نامه سرگشاده به کارداشیان، توضیح داد نام «کیمونو»سمبل ارزشهای فرهنگی ژاپن است و قراردادن این نام روی لباس زیر رونمایی شده توسط وی به ارزشهای فرهنگی ژاپن لطمه می‌زند.

اگر چه این محصول را باید خلاقیتی جدید از کیم کارداشیان و تیم طراحی مد و فشن او دانست اما نامی که برای آن انتخاب شده، در روزهای اخیر واکنش ژاپنی ها را برانگیخته است.

نام تجاری این گن «کیمونو» (Kimono) است که همه می دانیم لباس رنگی و زیبای سنتی ژاپنی هاست. اگر چه هدف کارداشیان از انتخاب این نام نزدیکی آن به اسم کوچک خود او و اسم دیگر برندهای لباس منتسب به او بوده است اما ژاپنی ها این نامگذاری را توهین به سنت و ارزش های خود می دانند.

کیم کارداشیان خود گفته که این نامگذاری «ادای احترامی به زیبایی و جزییاتی است که در این لباس به کار رفته است» اما این موضوع ظاهراً برای ژاپنی ها قابل قبول نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا