تلویزیونسریالسریال‌ایرانی

ماجرای حضور یک آدم ربا در برنامه اختیاریه تلویزیون و مصاحبه با او+ویدیو

مجله اینترنتی کولاک: چندی قبل برخی رسانه ها از حضور یک آدم ربا در برنامه اختیاریه تلویزیون خبر دادند و با انتشار ویدیوی مصاحبه صمیمانه مجری با این فرد به انتقاد از برنامه پرداختند. در خصوص این ماجرا گفته می شود فرد دعوت شده به برنامه آدم ربا نبوده و صرفا دختربچه را در خیابان پیدا کرده و او را به خانه خود برده است! در همین خصوص شاهین صمدپور؛ خبرنگار در این ویدیو به ضرح ماوقع ماجرا پرداخته است:

اما مصطفی امامی کارگردان برنامه اختیاری در یک کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به سوالی درباره پرونده پرنیان (دختر ربوده شده) واکنش یک مجری تلویزیون به دعوت از کسانی که متهم به آدم ربایی بودند در برنامه گفت: سوال من این است که چرا بعد از دو هفته اقای صمدپور این ویدئو را منتشر کرده است و به برنامه انتقاد دارد. این برنامه سه مهمان داشت خانواده پرنیا، بازپرس پرونده و خانواده‌ای که کودک را پیدا کرده است. در آن برنامه بازپرس پرونده صراحتاً اعلام می‌کند که پرونده کودک‌ربایی نیست. رضا همسر زنی که کودک را پیدا می‌کند با وثیقه ۶۰ میلیونی آزاد شده و حتی یک دقیقه هم زندان نبوده است. صمدپور باید بداند که اگر فردی بچه بدزدد با وثیقه ۶۰ میلیون تومانی آزاد نمی‌شود. مرجع پرونده هم قوه قضاییه است نه آقای صمدپور.

این برنامه سه مهمان داشت خانواده پرنیا، بازپرس پرونده و خانواده‌ای که کودک را پیدا کرده است. در آن برنامه بازپرس پرونده صراحتاً اعلام می‌کند که پرونده کودک‌ربایی نیست. رضا همسر زنی که کودک را پیدا می‌کند با وثیقه ۶۰ میلیونی آزاد شده و حتی یک دقیقه هم زندان نبوده است وی در بخش دیگر درباره ویدئوی پدر پرنیان نیز گفت: او در ویدئویی توضیح می‌دهد که اگر خبر داشتم غیر از ما افراد دیگری به برنامه می‌روند، نمی‌رفتیم. ما شماره آقا رضا را هم از خانواده خود کودک گرفتیم که در تماس تلفنی گفتند چون این‌ها با بچه من خوش رفتاری کردند رضایت می‌دهیم و شماره را هم خودشان دادند. البته این موضوع زوایای پنهان دیگری هم دارد.

فاطمی نیز در ادامه درباره اینکه چرا سراغ پرونده پرنیان رفته‌اند، تصریح کرد: آتنا فرقانی را در مقطعی در تبریز می‌دزدند به او تجاوز شده و کشته می‌شود و فضا ملتهب می‌شود و بعد عده‌ای روزنامه‌نگار این را مطرح می‌کنند که کیس مشابهی مثل پرنیان در کرج پیدا می‌شود که ابعاد رسانه‌ای جهانی پیدا می‌کند و ایران به عنوان یک کشور ناامن برای کودکان مطرح می‌شود. بعد از چند وقت مشخص می‌شود که آدم ربایی نیست و شما باید بگویید ایران کشور ناامنی نیست.

وی افزود: بازپرس پرونده صریح می‌گوید این کار آدم ربایی نیست. این کار جرم است و باید او را از اول بچه‌ها تحویل می‌داده است. با این حال رضا این بچه را از مشکلات حادی نجات می‌دهد تا حدی که وقتی او آزاد می‌شود دوست ندارد سمت خانواده‌اش برود. خیلی از تصاویر و مشکلات بعد از برنامه مشخص شد که اگر قبل از برنامه مشخص بود اصلاً سراغ این پرونده نمی‌رفتیم و اگر آقای صمدپور ادامه دهد ما ابعاد دیگر موضوع را باز خواهیم کرد.

امامی نیز گفت: این پرونده‌ای بود که مدام صدای آمریکا و بی‌بی سی درباره آن صحبت می‌کردند و هم به دلیل درام جذاب بود و هم به دلیل نمایش امنیت در ایران به این مساله پرداختیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا