چهره هاسلبریتی خارجی

ماجرای عکس جنجالی هالزی خواننده آمریکایی چه بود؟

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: محبوبه خیرآبادی

 

اقدام عجیب هالزی و نشان دادن موهای زائد اصلاح نشده بدنش روی جلد مجله معروف رولینگ استون نظرات مخالف و موافق زیادی را در بین هوادارانش به راه انداخته است و حتی بعضی از سلبریتی های دیگر از جمله دمی لوواتو اقدام او را تحسین کردند.

 

هالزی با نام اصلی اشلی فرنگیپن متولد ۱۹۹۴ خواننده و ترانه سرای آمریکایی است که پس از اولین آهنگی که خودش ساخته بود مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و از سال ۲۰۱۴ به طور رسمی وارد حرفه خوانندگی شد. هالزی، نامیست که او برای خودش انتخاب کرده و در واقع حاصل از حروف درهم ریخته اسم اصلی خودش، اشلی، می باشد. او دختری دورگه از خانواده ای با پدر افریقایی-امریکایی و مادری ایتالیایی-مجار است.

 

از همان دوران نوجوانی و ابتدای جوانی تشخصی داده شد که او مبتلا به اختلال دو قطبی است و حتی یک بار تلاش برای خودکشی را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر او با بیماری اندومتریوز نیز مبارزه می کند و پس از جراحی های مربوطه طی مصاحبه ای با یک مجله عنوان کرده که برخلاف تصور رسانه او از سلامت فیزیکی کاملی برخوردار نیست.

تجربه زن بودن مسئه ای بود که همواره ذهن هالزی را به خود مشغول می کرد و به همین خاطر او سخنرانی های زیادی در مارچ و برای روز زن و مکان های مختلف انجام داده و از اینکه توسط یک دوست خانوادگی مورد آزار جنسی قرار گرفته، صحبت کرده بود. به گفته او یک مرد جوان به دنبال موفقیت و قدرت است تا به واسطه آن بتواند مردم را کنترل کند و یک زن جوان به این دلیل می خواهد موفق و قدرتمند شود که اجازه ندهد کسی او را کنترل کند. به این ترتیب او همواره به نقش زنان، زندگی، عادات و رفتارشان فکر می کرد.

چند روزیست که خواننده جوان امریکایی با عکسی بر روی مجله رولینگ استون توجه بسیاری از طرفداران، سلبریتی ها و منتقدان را به خود جلب کرده است. در این عکس او زیبایی طبیعی اش را با آرایشی بسیار ملایم، زیورآلات ظریف و لباس ساده سفید رنگ به نمایش گذاشته و به نظر طرفداران این خواننده دورگه  پوست او در این عکس تیره تر شده است. البته هالزی طبق مصاحبه ای در سال ۲۰۱۷ با یک مجله عنوان کرده بود که شاید پوستی تقریبا سفید داشته باشد اما با وجود بزرگ شدن در خانواده ای دورگه خود را یک زن سیاه پوست می داند و به دورگه بودنش افتخار می کند.

چند سالیست که هالزی به آن دسته از سلبریتی هایی پیوسته که راجع به ایده آل ها و هنجارهای زیبایی صحبت می کنند؛ برای مثال در مورد آراستن و مراقبت مو و برداشتن موهای بدن. سلبریتی هایی از جمله اسکات ویلیز، کرسی کلمنز و ویلو اسمیس نیز تا کنون در شبکه های اجتماعی راجع به موی بدن صحبت های بسیاری کرده اند و فریاد زده اند که اصلاح موی بدن، صرف نظر از جنسیت، کاملا انتخابی است و یک زن حق دارد درباره موهای بدنش تصمیم بگیرد.

هالزی عنوان کرده که به نظر او اگر خودش دوست نداشته باشد این کار را انجام دهد، انجام نخواهد داد و به خاطر آن نه تنها شرمسار نیست بلکه به این انتخاب خود افتخار هم می کند.

اکنون او با نشان دادن عکس از خود که موهای زیر بغلش پیداست روی جلد مجله، قصد دارد از این حق طبیعی زنان برای یک روز اصلاح نکردن بدن، دفاع کند. در این عکس او لباسی سفید پوشیده و درحالیکه دستهایش را پشت گردن قرار داده موهای اصلاح نشده بدنش را کاملا در معرض دوربین قرار داده است. افراد مشهوری از قبیل دمی لوواتو، بنی بلانکو و مگی راجرز همگی عکس العمل های مثبتی نسبت به این اقدام جنجالی او نشان دادند.

زارا لارسون خواننده نیز در توییت خود تصمیم هالزی را تحسین کرد و گفت: ” من این عکس حقیقی که موهای زائد بدن او را مانند سایر مجله ها ویرایش نکرده اند دوست دارم. زن ها مانند بچه های کوچک نیستند که هیچ مویی روی سطح بدنشان نباشد”.

هالزی

همانطور که در ابتدا گفته شد، هالزی تنها فردی نیست که عقایدی این چنین در مورد موهای زائد داشته باشد. در اکتبر سال گذشته، اماندا استرنبرگ روی فرش قرمز فستیوال فیلم BFI نیز موهای زائد زیر بغل خود را اصلاح نکرده بود که کاملا در معرض دید همه قرار داشت. این در حالی بود که او لباس شب بسیار فاخری از برند والنتینو به تن داشت. در آن زمان هم تصاویر پخش شده از او مورد توجه عده بسیاری قرار گرفت و عده ای هم با تیترهای طنز آن را به مسئله ای درام تشبیه کردند.

خوشبختانه بعد از عکس هالزی به نظر می رسد این مسئله برای مردم قابل درک تر شده و مردم راحتتر با اندکی موی طبیعی بدن کنار می آیند. این موضوع از نظراتی که برای عکس این خواننده نوشته شده کاملا مشهود است و عده زیادی عنوان کرده اند که این همان تصویر طبیعی بدن زن هاست و قرار نیست همیشه صاف باشد. عده ای هم اشاره کردند که این مسئله از زیبایی زن ها نمی کاهد اما در مقابل عده ای هم با نظراتی کاملا سطحی از قبیل ارائه دادن راهکار برای حذف موهای زائد، مخالفت خود را اعلام کرده اند.

 

منابع:

allure

people

fox news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا