اخبار داغ

ماجرای فرار محمد سرافراز رئیس سابق صداسیما از ایران چه بود ؟

مجله اینترنتی کولاک :  حدود ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته ازمحمد سرافراز رئیس پیشین رسانه ملی ویدئویی جنجالی در فضای مجازی منتشر شد تا شعله شایعات و اخبار جنجالی برای این چهره روشن شود .

انتشار این ویدئو موجب شد شایعه شود محمد سرافراز رئیس پیشین رسانه ملی از کشور رفته است،محمد سرافراز رئیس پیشین در تهران است و در گفت و گو با نزدیکانش اتهام فرار از کشور را تکذیب کرده است .

 

جزئیات ماجرای فرار محمد سرافراز  از ایران :

شب گذشته ویدئویی از او منتشر شد که چندسال قبل و وقتی شهرزاد میرقلی‌خان ایران را ترک کرده بود هم منتشر شده بود. در این ویدئو و متن زیر آن سعی شده بود بگویند او با اسناد محرمانه زسانه ملی از کشور خارج شده است!

ادعایی که حتی خود میرقلی‌خان هم آن را تکذیب کرده است. میرقلی‌خان در دوره سرافراز از اعضای واحد بین الملل سیما بود که به دلیل حساسیت نهادهای نظارتی به عمان گریخت.

او پیشتر به اتهام همکاری با ایران برای خرید تجهیزات ماهواره ای سال‌ها در آمریکا بازداشت بوده است.

جالب اینجاست در هفته‌های اخیر جریانی به راه افتاده تا با خبرسازی درباره خروج چهره‌های سرشناس از کشور به همراه پرونده‌های محرمانه، موجی را ایجاد کند.

هفته قبل شایعه فرار سردار نصیری فرمانده پیشین حفاظت سپاه پاسداران را سر زبان‌ها انداختند و این بار شایعه فرار محمد سرافراز که هر دو هم از اساس تکذیب شده اند.

محمد سرافراز رئیس پیشین صداسیما کیست ؟

(زاده ۱۳۳۹ در تهران) رئیس سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ آبان ۱۳۹۳ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده‌است. وی عضو شورای عالی فضای مجازی و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه سن ژوزف بیروت است و به زبان‌های انگلیسی و عربی مسلط است.

او فرزند یک روحانی به نام ابوالفضل سرافراز است که مدتی نمایندگی ولی فقیه در سازمان هواپیمایی کشوری را بر عهده داشت. دو برادر او پس از انقلاب کشته شدند. جواد سرافراز که از اعضای حزب جمهوری اسلامی و رئیس دفتر محمد حسینی بهشتی، دبیرکل این حزب بود در بمبگذاری در دفتر حزب در ۷ تیر ۱۳۶۰ کشته شد و علی، برادر دیگرش در جریان جنگ ایران و عراق در دفاع از ایران در سال ۱۳۶۵ در شلمچه کشته شد.

او کتابی به زبان عربی با نام جنبش طالبان از ظهور تا افول نیز نوشته که در میانه دهه هشتاد، در بیروت و اردیبهشت سال ۹۰ در ایران توسط انتشارات سروش منتشر شده‌است

وی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، رسماً از سازمان صدا و سیما، بازنشسته شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا