اخبار داغ

ماجرای نام جعلی خلیج عربی در نقشه های اسنپ و تپسی چیست؟

مجله اینترنتی کولاک: نام مجعول خلیج عربی در نقشه های اسنپ و تپسی باعث واکنش های منفی زیادی در فضای مجازی شد. این موضوع همچنین باعث شد مرکز مطالعات خلیج فارس در این‌باره نامه اعتراضی به شرکت اسنپ نوشت. در بخشی از آن نامه آمده، اسنپ در به‌روزرسانی جدید خود عبارت مجعول خلیج ع. ر. ب.‌ی را زیر نام خلیج فارس اضافه کرده است!

نام خلیج جعلی در نقشه های اسنپ و تپسی
نام خلیج جعلی در نقشه های اسنپ و تپسی

مالکیت شرکت اسنپ داخلی است و در اختیار «گروه اینترنت ایران» است. همچنین در تماس تلفنی مدیرعامل مرکز مطالعات خلیج فارس با شرکت اسنپ مراتب به اطلاع مسوولان مربوطه رسید و خواستار پیگیری آن شدیم. کارشناسان نرم‌افزاری اسنپ در پاسخ ما اعلام کردند گرچه این نقشه‌ها به گوگل متصل است و آن‌ها مبدأ این اقدام خلاف هستند، اما ما پیگیری لازم را خواهیم کرد.

در همین راستا شرکت اسنپ در پیامی توییتری در این‌باره نوشت: «نقشه فعلی متعلق به گوگل است که به‌عنوان یک سرویس در اختیار سایر کسب‌وکار‌ها قرار می‌گیرد و تغییر در آن امکان‌پذیر نیست. نقشه بومی توسعه داده‌شده توسط تیم فنی اسنپ که اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد به زودی جایگزین نقشه گوگل می‌شود و نام خلیج فارس با افتخار روی آن قرار خواهد گرفت.»،

اما باوجود وعده شرکت اسنپ در روز‌های اخیر؛ این موضوع در بهار سال ۹۷ نیز بار دیگر توسط شرکت اسنپ مطرح شد. گفته می‌شود این برنامه، نسخه ایرانی برنامه خدمات سفر «اوبر» است که یک زن ایرانی از مدیران ارشد آن است و با این شرکت‌ها ارتباط مستقیمی دارد. با این وجود باید گفت کامل‌ترین نقشه از ایران را نقشه open street map دارد و گوگل‌مپ نیز نسبت به اوپن استریت، نقشه‌ای ضعیف‌تر دارد.

همچنین خود ما نیز نقشه‌ای به این شکل نداریم. به همین دلیل امکانات کامل نقشه، استارت‌آپ‌ها را مجاب می‌کند از نقشه اوپن استریت مپ استفاده کنند. با این وجود اسنپ در شروع کار خود با نقشه گوگل فعالیت می‌کرد که باگ‌های فراوانی در آن وجود داشت. کارشناسان امر می‌گویند اسنپ قادر نیست در این نقشه تغییراتی حاصل کند چرا که تعدادی از کد‌ها یونیک نبوده و قابل تغییر نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا