اخبار داغ

مامور سابق قانون یک جنایتکار وحشتناک جنسی بود

مجله اینترنتی کولاک، مترجم: پرویز فغفوری آذر

یک مامور بازنشسته قانون در کالیفرنیا پس از دستگیری به جرایم مختلفی از جمله تجاوز و شکنجه اعتراف کرده است. پرونده جرایمی که او مرتکب شده مربوط به تقریبا ۳۰ سال قبل است که برای سال‌ها دست‌نخورده باقی مانده بود و حالا با روشن شدن نتایج DNA صحنه جنایت، او به عنوان یک متجاوز سریالی محاکمه خواهد شد.

مارک مانتوفل ۵۵ ساله یک هفته پس از دستگیری در شهر دکاتور ایالت جورجیا به کالیفرنیا منتقل شد و منتظر برگزاری دادگاه است.

آن ماری شوبرت دادستان منطقه‌ای کالیفرنیا گفت مانتوفل سومین متهم این پرونده است که طی یک سال گذشته از طریق آزمایشات ژنتیکی در شهر ساکرامنتو شناسایی شده است. بدنام‌ترین متهم این پرونده جوزف دی‌آنجلو ۷۲ ساله، معروف به قاتل طلایی ایالتی بود که به دلیل ارتکاب ده‌ها فقره قتل و تجاوز طی ده‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ مجرم شناخته شد.

شوبرت به خبرنگاران گفت: «پیغام ما واضح و مشخص است. اگر شما مرتکب جرمی شده باشید و حتی ایالتی که در آن سکونت داشته‌اید را ترک کرده باشید،‌ باز هم رد شما را خواهیم گرفت و دستگیر می‌شوید. مطمئن باشید شما را پیدا خواهیم کرد، محاکمه می‌شوید و به مجازات جرمی که مرتکب شده‌اید، خواهید رسید.»

آن ماری شوبرت

مانتوفل به ارتکاب حداقل سه مورد تجاوز طی سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ متهم شده است. دیوید هان، رئیس پلیس ساکرامنتو، گفت: «با دستگیری مانتوفل، بسیاری از پرونده‌های ناقص و حل نشده را مورد بازرسی مجدد قرار خواهیم داد.»

هان در ادامه گفت: «مارک مانتوفل تا قبل از بازنشستگی در سال ۲۰۱۴ حدود بیست سال به عنوان مامور فدرال در زندان ایالتی کالیفرنیا کار می‌کرد. او تحصیلات خود را به صورت پاره‌وقت در دانشگاه ایالتی ساکرامنتو به پایان رسانده بود.»

براساس گفته مقامات قضایی طی حملات اول دو زن در مارس و می ۱۹۹۲ زمانی که قصد ورود به خانه را داشتند مورد حمله و تجاوز قرار گرفتند.

مارک مانتوفل

درمورد سومین حمله نیز جف ریجز، دادستان یولوکانتی، گفت: «در ژانویه ۱۹۹۴ یک دانشجو برای دویدن عصرگاهی از خانه خارج شد و با یک شوکر مورد حمله قرار گرفت، بیهوش شد و پیکر بیهوشش از جاده به بیرون کشیده شد. سپس جنایاتی هیولاگونه روی او صورت گرفت که قابل شرح در رسانه‌ها نیست.»

پرونده مربوط به این جنایات یک بار در سال ۲۰۰۰ بازگشایی شد اما به دلیل برخی محدودیت‌ها و حفظ حریم شخصی افراد، دادستان‌ها نتوانستند وارد جزئیات مربوط به تست DNA شوند اما این بار این محدودیت‌ها برداشته شد.

براساس گفته هان، مقامات قضایی اکنون باتوجه به نتیجه آزمایش‌ها مطمئن شده‌اند که این سه حمله توسط یک مرد صورت گرفته است. جمع‌آوری DNA و استفاده از تکنولوژی مدرن در این زمینه به دادستان‌ها و قاضی پرونده در محکوم کردن مانتوفل کمک کرده است.

هان گفت: «این جنایات، جرایم وحشتناکی هستند که توسط یک شکارچی جنسی انجام شده‌اند. بدون کمک آزمایشگاه‌های مدرن و تکنولوژی تشخیص DNA ما قادر به شناسایی این شکارچی نبودیم و او ممکن بود هرگز پیدا نشود. اما اکنون او دستگیر شده و در زندان است.»

منبع: usatoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا