چهره هاسلبریتی ایرانی

ماه منیر ندیم خواننده زن ایرانی ساکن برزیل کیست؟ + عکس و بیوگرافی ماه منیر ندیم

ماه منیر ندیم خواننده زن ایرانی ساکن برزیل کیست؟ به همراه زندگینامه کامل عکس و بیوگرافی ماه منیر ندیم همچنین اطلاعاتی از زندگی شخصی این هنرمند در این مطلب. ماه‌منیر ندیم، خواننده جوان ایرانی توانسته با ادامه حرفه اش در برزیل توجه ها را به خود جلب کند. ماه‌منیر ندیم در ایران خواننده گروه کر بود و بعنوان «بَک وُکال» (خواننده همراه) نیز با هنرمندان مرد همکاری داشت.

ماه منیر ندیم خواننده زن ایرانی ساکن برزیل
ماه منیر ندیم خواننده زن ایرانی ساکن برزیل

او به دلیل محدودیت ها و مشکلات موجود برای فعالیت زنان در عرصه موسیقی، در سال ۲۰۱۲ ایران را ترک کرد و به برزیل رفت. ‎ماه‌منیر ندیم در گفتگویی ضمن ابراز تأسف از برخی محدودیت ها در عرصه موسیقی می گوید: «اى کاش در ایران هم خوانندگى زنان به عنوان یک شغل رسمی و قابل احترام پذیرفته شود چیزى که در ایران هیچ وقت حس نکرده ام.»

خانم ندیم در شهر سائوپولو زندگی می کند و پس از موفقیت در آزمون ورودی، بعنوان خواننده در ارکستر بین المللی «موندانا» پذیرفته شد. موندانا گروهی به سرپرستی «کارلینیوس آنتوس» است که اعضای آن را ۲۲ نوازنده و خواننده از کشورهای مختلف جهان تشکیل می دهند.


کارلینیوس آنتوس، آهنگساز، استاد، و پژهشگر نامدار موسیقی برزیل، ارکستر موندانا را با هدف معرفی موسیقی سرزمین های دور ایجاده کرده است و به همین مناسبت کنسرت های زیادی را در این کشور برگزار می کند. در این ارکستر ماه‌منیر و پنج خواننده اصلى گروه به بیش از ١٠ زبان مختلف جهان آواز مى خوانند. به پیشنهاد این هنرمند جوان و با موافقت سرپرست و اعضای گروه، چند قطعه ایرانی نیز با تنظیم جدید توسط ماه‌منیر و همراهی ارکستر موندانا به زبان فارسی اجرا می شود. از جمله این آهنگ ها می توان به آثار خاطره انگیز موسیقی ایران مانند «سلطان قلبها»، «رشید خان» و «تو بیو» اشاره کرد.

‎ماه‌منیر علاوه بر همکاری با ارکستر موندانا به عنوان خواننده ای از موسیقى شرق، با گروه های دیگری نیز همکاری دارد. ماه منیر ندیم در سن ۱۴ سالگی بر اثر یک تصادف رانندگی در ایران به شدت مجروح شده و پای چپ خود را از دست داد. پس از مدتها مبارزه برای پذیرفته شدن در ایران او اکنون در برزیل یک زندگی هیجان انگیز برای خود ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا