سریالسریال‌ایرانی

محاسبه سود میلیاردی تلویزیون از پخش سریال پایتخت ۶

محاسبه سود میلیاردی تلویزیون از پخش سریال پایتخت ۶ تلویزیون از پخش سریال پایتخت چقدر سود کرد؟ اطلاعات تکمیلی را در این مطلب بخوانید. بازه های زمانی عید و ماه رمضان برای تلویزیون سودآوردتین زمان ها محسوب می شوند. در این ایام بسیاری از مخاطبان تلویزیون و برنامه های آن را می بینند. مدیران سیما هم معمولا سعی می کنند بهترین برنامه هایشان را در بازه های زمانی یاد شده پخش کنند. هر چند امسال به غیر از پایتخت ۶ ، دورهمی و عصر جدید، سایر برنامه ها در جذب مخاطب چندان موفق عمل نکردند.

سود میلیاردی تلویزیون از پخش سریال پایتخت ۶
سود میلیاردی تلویزیون از پخش سریال پایتخت ۶

یکی از سوالات بینندگان سریال پرمخاطب پایتخت، هزینه یا درآمدزایی آن برای سیماست. با توجه به این که سریال با اسپانسری به نام موسسه اوج تولید شده، ظاهرا هزینه‌ای برای سیما نداشته و تنها زمانی که به پخش آن اختصاص داده می‌شود از جیب سیماست.

در مورد درآمدزایی هم شاید یک حساب و کتاب ساده راهگشا باشد. برای بررسی درآمد آگهی‌های بازرگانی قبل و وسط این مجموعه، شب جمعه را مدنظر قرار دادیم. در این شب مجموعا ۱۲۵۱ ثانیه آگهی پخش شد که البته جزو شب‌های کم‌آگهی محسوب می‌شد. (در شب-های اول بالا بودن زمان آگهی حتی به اعتراض عوامل سریال انجامید).

در نظر بگیرید که تعرفه آگهی سال‌ ۹۸ برای برنامه‌ای مثل پایتخت ثانیه‌ای ۱۱ میلیون تومان بوده. اگر این رقم را برای سال ۹۹ پنجاه درصد بالاتر فرض کنیم، یعنی آگهی پخش شده دست‌کم ثانیه‌ای ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

این رقم ضرب در ثانیه‌های پخش شده، مبلغی در حدود ۱۹ میلیارد تومان آگهی برای یک قسمت را نشان می‌دهد. یعنی برای پخش بیش از ده قسمت سریال بیش از ۲۰۰میلیارد تومان سود بدون هزینه، نصیب صدا و سیما خواهد شد که رقمی نجومی است. با این حساب اهمیت این سریال برای سیما بیشتر مشخص می‌شود و سانسور و صدماتی که به پخش و محبوبیت آن وارد می‌شود قابل تامل‌تر به نظر می‌رسد.

در همین حال چند فعال رسانه ای در توییتر اقدام به محاسبه این سود کرده اند که در زیر می بینید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا