کلیپ داغ

محمد زارع فینالیست برنامه عصر جدید سه شنبه ۱۳ فروردین ۹۸ کیست؟ + فیلم

مجله اینترنتی کولاک

محمد زارع الگوی تنفر از تحصیل!

در دوره و زمانه ای که رفتن به دانشگاه و درس و خواندن و چنگ زدن به مدارک رنگارنگ می تواند راهی برای رسیدن به آرزوهای بزرگ باشد مردم آنقدر به دیدن آدم های درسخوان و سختکوش عادت کرده اند که حالا اگر این وسط یک نفر از تنفر به درس و مشق و تحصیل حرف بزند شدیدا انگشتنمای خلق خدا می شود و خیلی ها هم علاقمند به حرف های او می شوند که بر خلاف بیشتر حرفهاست!
در برنامه سه شنبه شب عصر جدید هم محمد زارع جوان ۱۹ ساله شیرازی این پیام جدید را در یک برنامه پرمخاطب به گوش بسیاری از هم سن و سالهای خودش رساند که وقتی نمراتتان از عدد یک و دو تجاوز نمی کند بیخیال درس شوید و استعدادتان را در جای دیگری امتحان کنید.
او خیلی ساده حرف هایش را زد و الگوی تازه ای از تنفر به تحصیل را با زبان عامیانه اش به نمایش گذاشت تا حتی داوران مسابقه به خصوص آریا عظیمی نژاد به خاطر این نوع تفکر خاص جوان شیرازی را تحسین کنند و این اولین بار بود که می دیدیم تعداد زیادی آدم در یک برنامه تلویزیونی برای کسی که به درس و تحصیل پشت کرده است جانانه کف زدند و معتقد بودند که راه محمد چندان هم خطا نبوده است.هرچند احسان علیخانی حس ماه عسلی اش گل کرده بود و دلش می خواست تا بتواند جوری روی ذهن محمد زارع تاثیر بگذارد که او بگوید از همین فردا صبح می روم سر کلاس می نشینم و ادامه تحصیل می دهم!
اما آنچه محمد را جذاب کرده بود بیش از هر چیزی بروز استعدادش در حرکات سختی بود که حقیقتا کار هر کسی نیست. به واقع یک نفری که تمام عمرش را درس خوانده باشد و او را پروفسور بنامند هم نمی تواند چند ثانیه مثل محمد در هوا معلق شود و در حالت وارونه برای مردم چشمک بزند و لبخندهایی از جنس بیخیالی تحویلشان بدهد.
پس می شود نتیجه گرفت که راه محمد در زندگی خطا نبوده و به قول آریا عظیمی نژاد قرار نیست همه آدمها یک مسیر مشترک و تکراری را طی کنند.
مملکت همانطور که دکتر و مهندس و معلم می خواهد به همان اندازه هم به افرادی نیازمند است که دل و جرات کارهای خارق العاده را داشته باشند و بتوانند متفاوت با دیگران کارهایی انجام بدهند که بقیه از دیدنش به وجد بیایند.
از این رو بی دلیل نبود که محمد زارع از هر چهار داور رای مثبت گرفت و تمام حضار را به وجد آورد.چون همه ما از دیدن آدمهای تکراری خسته شده ایم و دنبال کسی هستیم که کارهای جدید انجام بدهد و حرفهای تازه بزند.حتی اگر یک کلاس هم سواد نداشته باشد!

محمد زارع در برنامه عصر جدید سه شنبه ۱۳ فروردین ۹۸ با چهار رای سفید از سوی داوران به فینال قسمت نوزدهم راه یافت. در ادامه اجرای زیبای محمد زارع را مشاهده می نمائید.

 

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. خداییش احراش بی نظیر بود
    انشالله در زندگی اش هدفمند باشه و پله های ترقی را طی کنه
    بنده خدا خیلی بی سر و زبون بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا