چهره هاسلبریتی خارجی

مرموزترین مرگ‌هایی که در بالیوود اتفاق افتاده است

از  جیا خان تا سری دیوی

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: سمیرا فیض آبادی : طی چند سال اخیر، مرگ‌های مرموز و مبهم چندین سلبریتی شناخته شده بالیوود باعث شوکه شدن همگان شده است. این چهره‌ها برای همیشه در دل طرفدارانشان زنده خواهند ماند. بالیوود فقط منحصر به زرق و برق و تجلل نمی‌شود بلکه  گاهی در آن تراژدی هم رخ می‌دهد.

درحالیکه بسیاری از فعالین پیشکسوت سینمای هند به خاطر کهولت سن و دلایل طبیعی از دنیا می‌روند، مرگ‌های ناگهانی برخی از ستاره‌های سینما باعث ایجاد بحث‌های جنجال برانگیزی در فضای مجازی می‌شود. درسال‌های اخیر مرگ‌های ابهام آمیز برخی از ستاره‌های سینما بسیاری را شوکه و متعجب کرده بیشتر به این دلیل که دلیل اصلی مرگ آنها مشخص نشده است. از مرگ ستاره‌ی اسطوره‌ای، سری دیوی گرفته تا چهره ماندگار دیروز بالیوود، پروین بابی و مرگ یکی از جوان‌ترین چهره‌های سینما، جیا خان؛ اینها ستاره‌های ماندگار بالیوود هستند که هرگز نام ‌و آثار آنها در سینما فراموش نخواهد شد.

جیا خان

جیا خان

ظاهرا این بازیگر ۲۵ ساله سینما، در تاریخ سوم ژوئن سال ۲۰۱۳  در بمبئی دست به خودکشی زد. طی یک سری تحقیقات و  بررسی مادر جیا خان اعلام کرد که دخترش یک یادداشت ۶ صفحه‌ای گذاشته بود و در آن اظهار کرده بود که چقدر تحت آزار و شکنجه روانی بوده است. خانواده او مدعی بودند که دوست پسر او، سورج پانچولی که با فیلم «هیرو» وارد بالیوود شد عامل اصلی خودکشی جیا بوده است. به همین دلیل سورج به این اتهام دستگیر و بازداشت شد.  بعدا نتایج آزمایشات نشان داد که جیا به خاطر مصرف مشروبات الکلی هنگامی که خودکشی کرده در حال طبیعی نبوده است. یک ارتباط عاطفی شکست خورده با سورج و یا دیده نشدن و شکست او در سینما از عوامل اصلی ارتکاب خودکشی توسط جیا ذکر شدند. درهر حال خودکشی جیا در آینده کاری سورج هم تاثیر قابل توجهی داشت و او نتوانست بعد از اولین فیلم خود فعالیتش در سینما را ادامه دهد.

 

سری دیوی

سری دیوی

سری دیوی، دریافت کننده ۵ جایزه معتبر از جشنواره فیلم فیر و یک سوپراستار شناخته شده و مطرح در جهان، ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۸ در سن ۵۴ سالگی از دنیا رفت. دلیل مرگ او، حمله قلبی در حمام هتلی در دوبی اعلام شد، بعدا گفته شد که در وان حمام غرق شده است. یک سری از رسانه‌های هندی هم در گزارشات خود اعلام کردند که همسر تهیه کننده وی، بانی کاپور مسئول قتل سری دیوی بوده است. بانی کاپور در مقابل این خبر واکنش نشان داد و آن را رد کرد. البته عشق و علاقه بانی کاپور و سری دیوی بر هیچ کس پوشیده نبود.  سری دیوی همسر دوم بانی کاپور بود. اما تا به امروز دلیل اصلی مرگ سری دیوی نامعلوم مانده است.

 

دیویا بهارتی

دیویا بهارتی یکی از ستاره‌های پرطرفدار و محبوب سینمای هند در دهه ۸۰  و نود بود. طبق گزارشات اعلام شده،  افتادن از بالکن آپارتمانش در بمبئی که در طبقه پنجم ساختمان بود، دلیل مرگ او بوده است. دیویا در زمان مرگ خود ۱۹ ساله بود و گفته می‌شد وقتی این اتفاق در سال ۱۹۹۳ افتاد او تحت تاثیر مصرف مشروبات الکلی بوده است. با این همه هنوز مشخص نشده که مرگ او یک اتفاق، خودکشی و یا یک قتل بوده است. برخی اعلام کردند که ساجد نادیاوالا  همسر او و تهیه کننده شناخته شده بالیوود در آن زمان در آپارتمان دیویا بوده و او عامل اصلی مرگ دیویا بوده است درحالیکه چیزی ثابت شد. دیویا سر کار فیلم «شعله و شبنم» با ساجد نادیاوالا ازدواج کرده بود.

 

پروین بابی

پروین بابی

جسد پروین بابی بازیگر زیباروی دیروز بالیوود در  ماه ژانویه سال ۲۰۰۵ در آپارتمانش پیدا شد. پروین بابی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ در چندین فیلم موفق و پرفروش ایفای نقش کرد. او سالها بود که منزوی شده بود و تنها زندگی می کرد و همین تنهایی باعث مرگ او شد. هیچ کس نمی‌داند که او به دلیلی طبیعی مرد یا مرتکب خودکشی شد. طبق یک سری گزارشات او یک بیماری شیزوفرنی رنج می‌برد و به برخی از افراد  از جمله آمیتاب بچن مظنون بود و گمان می‌کرد که توطئه می‌کنند تا او را بکشند. یکی از بررسی‌های بعد  از مرگ او نشان داد که او به دلیل گرسنگی مرده است درحالیکه دلیل اصلی مرگ او همچنان نامشخص است. پروین بابی از زیباترین بازیگران عصر خود بود که روابط عاطفی پوشیده‌ای با چهره‌های مطرحی همچون آمیتاب بچن، ماهش بات و کبیر بدی داشته است. او عاشق و دلباخته آمیتاب بچن بود.

 

گورو دات

گورو دات

گوردو دات، کارگردان، بازیگر و تهیه کننده پیشکسوت بالیوود یکی از بااستعدادترین چهره‌هایی بود که تاکنون سینمای هند به خود دیده است. او در آثار کلاسیک ماندگاری همچون «پیاسا»، «کاغذ که پول»، «صاحب بیوی اور غلام» و «چودوین کا چاند» بازی کرده است. او سالها با افسردگی مبارزه کرد و قبل از مرگ خود دو بار دست به خودکشی زده بود. جسد او در ماه اکتبر سال ۱۹۶۴ میلادی در تختوابش به خاطر مصرف قرص خواب و الکل یافت شد. تا به امروز مشخص نشده که به خاطر اوردوز کردن مرد یا مرگ او یک خودکشی بوده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا