علم و تکنولوژی

مشخصات فنی اومولوگاتا مدل جدید فراری به همراه عکس

شرکت فراری از خودرویی منحصر بفرد که تنها یک دستگاه از آن در کره خاکی موجود خواهد بود، رونمایی کرد. اومولوگاتا دهمین خودروی فراری از سال ۲۰۰۹ است که بر مبنای پلتفرم V۱۲ موتور جلو توسعه یافته و فقط یک دستگاه از آن تولید می‌شود.

شرکت فراری از خودرویی منحصر بفرد که تنها یک دستگاه از آن در کره خاکی موجود خواهد بود، رونمایی کرد. این خودرو اومولوگاتا (Omologata) نام داشته و به سفارش یک مشتری اروپایی طراحی و تولید شده است.
اومولوگاتا دهمین خودروی فراری از سال ۲۰۰۹ است که بر مبنای پلتفرم V۱۲ موتور جلو توسعه یافته و فقط یک دستگاه از آن تولید می‌شود. این اتومبیل استثنایی بر اساس ۸۱۲ سوپرفست طراحی شده و به لحاظ ساختاری و فنی اشتراکات فراوانی با آن دارد.
اما از لحاظ ظاهری وجه اشتراک اومولوگاتا و ۸۱۲ سوپرفست به چراغ‌های اصلی و شیشه جلو محدود می‌شود، چرا که به غیر از این دو، تقریبا تمامی اجزای بدنه متفاوت از ۸۱۲ سوپرفست هستند.
فراری ۸۱۲ سوپرفست

فراری اومولوگاتا با رنگ قرمز ماگما روسو (Rosso Magma) جذابیت بصری بسیار زیادی دارد. مکمل این جذابیت کیت بدنه اختصاصی و طرح‌های برگرفته از اتومبیل‌های مسابقه‌ای است که در قسمت‌هایی مثل روی کاپوت و در‌ها دیده می‌شوند.

از دیگر خصوصیات ظاهری فراری اومولوگاتا باید به جلو پنجره بیضی شکل، گلگیر‌های متورم، حالت کرکره‌ای انتهای سقف و چراغ‌های گرد عقب که درون شکافی عمیق جا خوش کرده‌اند، اسپویلردو خروجی اگزوز دوگانه و دیفیوزر حجیم عقب اشاره نمود.

در داخل کابین، فراری اومولوگاتا ضمن طراحی خاص، میراث‌دار مدل‌های مسابقه‌ای کمپانی است. صندلی‌های آبی رنگ و برقی این اتومبیل زیبا دارای پوششی از چرم و پارچه Jeans Aunde بوده و به کمربند‌های ۴ نقطه‌ای مجهز هستند.

نبود شیشه لچکی عقب و نمایشگر از یک سو و بهره‌گیری گسترده از قطعات تزئینی فلزی روی داشبورد و فرمان فضای خاصی را در داخل کابین اومولوگاتا پدید آورده است. این المان‌ها با نگاهی به خودرو‌های GT فراری در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی و همچنین پوشش شمع موتور‌های کمپانی ساخته و پرداخته شده‌اند.

فراری با استفاده از پوشش رنگی خاص برای دستگیره داخلی درها، باز هم به مدل‌های کلاسیک ۲۵۰ LM و ۲۵۰ GTO ادای احترام کرده است. جلای این دستگیره‌ها به گونه‌ای است که گویی با چکش شکل داده شده‌اند.
آنطور که فراری اعلام کرده، تکمیل پروژه اومولوگاتا بیش از دو سال طول کشیده است. این کمپانی اعتقاد دارد اومولوگاتا علاوه‌بر مسابقات اتومبیلرانی، در فیلم‌های علمی تحیلی هم ریشه داشته و به عنوان یک مرجع برای پلتفرم‌های مدرن به شمار می‌رود.

درباره مشخصات فنی فراری اومولوگاتا جزئیاتی منتشر نشده و مشخص نیست که آیا پیشرانه این خودرو با ۸۱۲ سوپرفست تفاوت‌های زیادی دارد یا خیر. البته با توجه به اینکه ۸۱۲ سوپرفست سریع‌ترین خودروی موتور جلوی فراری است، احتمال می‌رود موتور آن بدون تغییرات اساسی در اومولوگاتا به کار گرفته شده باشد.

نیروبخش ۸۱۲ سوپرفست یک موتور ۶.۵ لیتری V۱۲ تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خودکار سپرده شده است.

با این قوای محرکه ۸۱۲ سوپرفست در عرض ۲.۹ ثانیه شتاب صفر تا صد را محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

در رابطه با قیمت فراری اومولوگاتا اطلاعاتی در دست نیست، اما مسلما در مقایسه با ۸۱۲ سوپرفست تقریبا ۳۴۰ هزار دلاری، بسیار گران‌تر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا