علم و تکنولوژی

معرفی تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشریت

ترجمه: سمیرا فیض آبادی؛ در این مطلب به تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشریت پرداخته ایم. چه کساتی تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشریت بوده‌اند؟ در اینجا تصمیم گرفتیم تعدادی از تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشر را به شما معرفی کنیم. این چهره‌ها عبارتند از دانشمندان، چهره‌های برتر مذهبی، سرمایه‌گذاران، هنرمندان، سیاستمداران و… بسیاری از رهبران مهم در تاریخ هم در این لیست هستند. چه نکاتی باعث ارزشمندی و تاثیرگذاری یک سری افراد می‌شود؟ افرادی که هوش و نبوغ سرشاری داشته‌اند شایسته و سزاوار ذکر شدن در این لیست هستند. هر یک از این اشخاص از قدرت ذهن خود برای تغییر جهان هستی استفاده کردند.

  1. آلبرت انیشتن

آلبرت انیشتن یک فیزیک‌دان آلمانی بود. همچنین اثر وی به دلیل تأثیرگذاری بر فلسفه علم مشهور است. انیشتین به دلیل “خدمات خود به فیزیک نظری” جایزه نوبل فیزیک را در سال ۱۹۲۱ دریافت کرد. وی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان شناخته می شود.

تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشریت
تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشریت
  1. سر آیزاک نیوتون

سر آیزاک نیوتون یک فیزیکدان و ریاضیدان انگلیسی بود. نیوتن به عنوان یکی از تأثیرگذارترین دانشمندان در تمام دوران و به عنوان یک شخصیت مهم در انقلاب علمی شناخته شده است.

  1. لئوناردو داوینچی

لئوناردو دی سر پیرو داوینچی نقاش، همه چیز دان، مجسمه ساز، موسیقیدان، ریاضیدان، مخترع، مهندس و گیاه شناس بود. داوینچی یکی از بزرگترین نقاشان تاریخ به حساب می آید. او یک نابغه واقعی است و اغلب او را به عنوان نمونه واقعی از مردان رنسانس توصیف می کنند.

  1. ارسطو

ارسطو فیلسوف و دانشمند یونانی بود. وی در شهر استاگیرای مقدونی متولد شد. او در آکادمی و فرهنگستان ماند تا اینکه ۳۷ ساله شد. نوشته های وی موضوعات بسیاری از جمله زیست شناسی، منطق، اخلاق، شعر، تئاتر ، موسیقی و موارد دیگر را در بر می گیرد.

  1. پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص)

حضرت محمد(ض) بنیانگذار اسلام بود. به اعتقاد مسلمانان و بهائیان او پیامبر و رسول خدا است. مسلمانان، او را آخرین پیامبر جهان می‌دانند که از سوی خداوند فرستاده شده است. وی برای ارائه و تأیید تعالیم توحیدی که پیش از این توسط آدم ، ابراهیم ، موسی ، عیسی و سایر پیامبران موعود شده بود ، ارسال شد.

  1. گالیله گالیله

گالیله گالیله ریاضیدان، فیزیکدان، مهندس، ستاره شناس و فیلسوف ایتالیایی بود. دستاوردهای وی شامل پیشرفت در تلسکوپ و در نتیجه مشاهدات نجومی و پشتیبانی از Copernicanism است.

  1. اسکندر کبیر

اسکندر بزرگ پادشاه حاکم یونان باستان مقدونیه و عضو سلسله آرگاد بود. او بیشتر سالهای حکومت خود را صرف یک کارزار نظامی بی سابقه از طریق آسیا و اسکندر سوم مقدونیه گذراند.

  1. چارلز داروین

چارلز داروین یک طبیعت شناس و زمین شناس انگلیسی بود. داروین بیشتر به خاطر نظریه تکاملی شناخته شده است. وی ثابت کرد که همه گونه های زنده با گذشت زمان در  اجداد مشترک ریشه دارند. او در مقاله‌ای همراه با آلفرد راسل والاس ، نظریه علمی‌اش را معرفی کرد که این زادگیری گزینشی از تکامل ناشی از فرآیندی است که وی انتخاب طبیعی نامیده است. از داروین به عنوان یکی از مهم‌ترین انسان‌های تاریخ بشر یاد می‌شود.

  1. افلاطون

افلاطون فیلسوف و ریاضیدان بود. وی یک شخصیت اساسی در پیشرفت فلسفه به حساب می آید. وی آکادمی و فرهنگستان را در آتن تأسیس کرد و به همراه معلم خود سقراط و مشهورترین شاگرد وی، ارسطو، افلاطون پایه و اساس فلسفه و علم غربی را بنا نهاد.

  1. ویلیام شکسپیر

ویلیام شکسپیر شاعر، نمایشنامه‌نویس و بازیگر انگلیسی بود. وی به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان زبان انگلیسی و نمایشی برجسته جهان شناخته می شود. شکسپیر اغلب شاعر ملی انگلیس و “شاعر ایون” خوانده می شود.

  1. مارتین لوتر کینگ جونیور

مارتین لوتر کینگ جونیور وزیر باپتیست آمریکایی و فعال و رهبر جنبش حقوق مدنی بود. پادشاه جونیور بیشتر به خاطر نقش خود در پیشرفت حقوق شهروندی با استفاده از نافرمانی مدنی غیر خشونت آمیز بر اساس اعتقادات مسیحی خود شناخته شده است.

  1. سقراط

سقراط فیلسوف یونانی بود و یکی از بنیانگذاران فلسفه غربی بود. او به دانش آموزانی مانند افلاطون و زنوفون کمک کرد. گفت و گوهای افلاطون یکی از جامع ترین گزارش های سقراط که از دوران باستان به جا مانده است.

Socrates statue, instagram look
  1. مهاتما گاندی

موهانداس کرمچند گاندی،  رهبر برجسته جنبش استقلال هند است که آن زمان هند تحت کنترل انگلیس بود. وی هند را به استقلال سوق داد و از جنبش هایی برای حقوق شهروندی و آزادی در سراسر جهان را راه انداخت. گاندی مردم جهان را به انجام کارهای عالی تشویق کرده است.

  1. آبراهام لینکلن

آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده بود. او ایالات متحده را در  بزرگترین بحران اخلاقی، مشروطه و سیاسی آن رهبری کرد. لینکلن اتحادیه را حفظ کرد و دولت فدرال را تقویت کرد.

  1. جورج واشنگتن

جورج واشنگتن اولین رئیس جمهور ایالات متحده بود. وی همچنین یکی از بنیانگذاران ایالات متحده بود و او به عنوان رئیس جمهور کنوانسیون تدوین قانون اساسی ایالات متحده را که جایگزین ماده کنفدراسیون بود ، ریاست کرد.

تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشریت
تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشریت
  1. آدولف هیتلر

آدولف هیتلر سیاستمدار آلمانی بود که رهبر حزب نازی بود. هیتلر از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۵ رهبر ظالم و بی رحم آلمان نازی بود. هیتلر نه تنها یک فرد شرور بود، بلکه او همچنین در مرکز جنگ جهانی دوم در اروپا بود. او از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵  برمردم آلمان کنترل داشت.

  1. نیکولا تسلا

نیکولا تسلا مهندس برق، مخترع، فیزیکدان و مهندس مکانیک صربستانی آمریکایی بود. تسلا بیشتر به خاطر مشارکت خود در طراحی سیستم عرضه برق فعلی متناوب شناخته شده است. وی قبل از مهاجرت به ایالات متحده ، تجربه در زمینه تلفن و مهندسی برق را بدست آورد.

  1. گوتاما بودا

گاوتاما بودا، با نام Siddhārtha Gautama یا به عبارت ساد‌ه‌تر “بودا” نیز شناخته می شود، او فردی متشکل از تعالیم بودیسم بود. بودا عمدتاً بین قرن ششم و چهارم در شرق هند زندگی می کرد و تدریس انجام می‌داد . نام “بودا” به معنی “فرد  بیدار” یا “روشنگر” است.

  1. سزار ژولیوس

گایوس ژولیوس سزار ژنرال رومی ، دولتمرد ، کنسول و نویسنده برجسته نثر لاتین بود. سزار در حوادثی که منجر به سقوط جمهوری روم شد، نقش اساسی داشت. سزار، کراسوس و پومپی یک اتحاد سیاسی تشکیل دادند که قرار بود برای چندین سال بر سیاست روم مسلط شود.

  1. کارل مارکس

کارل مارکس فیلسوف، اقتصاددان، جامعه شناس، روزنامه نگار و سوسیالیست آلمانی بود. کار او در علم اقتصاد پایه و اساس بخش عمده‌ای از درک فعلی کار و ارتباط آن با سرمایه را شکل داد. وی در طول عمر خود کتاب های زیادی منتشر کرده است. وی در دانشگاه های بن و برلین تحصیل کرد و در آنجا به ایده های فلسفی Young Hegelians علاقه مند شد.

  1. مارتین لوتر

مارتین لوتر فردی فرهیخته، کاهن و استاد الهیات آلمانی بود. او به عنوان شکل اصلی در اصلاحات پروتستان شناخته می شود. او آمد که چندین تعالیم و شیوه های کلیسای کاتولیک روم را رد کرد. لوتر ادعا کرد که آزادی از مجازات خدا برای گناه با پول می توان خرید. او عمدتا به عنوان چهره بدوی در  فرقه اصلاحات پروتستان شناخته می شود. او برخی تعالیم و شیوه های کلیسای کاتولیک روم را رد کرد. لوتر ادعا کرد که آزادی از مجازات خدا برای گناه را با پول می توان خرید.

  1. ناپلئون بناپارت

ناپلئون بناپارت یک رهبر نظامی و سیاسی فرانسه بود که در طول انقلاب فرانسه به شهرت رسید. بناپارت از سال ۱۸۰۴ تا ۱۸۱۴ امپراتور فرانسه بود. وی تقریباً دو دهه در امور اروپا مسلط شد و فرانسه را بر علیه یک سری ائتلاف ها رهبری کرد.

  1. یوهانس گوتنبرگ

یوهانس گوتنبرگ آهنگر، طلافروش، چاپگر و ناشر آلمانی بود که چاپ را به اروپا معرفی کرد. اختراع گوتنبرگ حروف چاپی قابل جابجایی و ماشین چاپ بود و انقلاب چاپ را آغاز کرد. اختراع او به طور گسترده به عنوان مهمترین رویداد دوره مدرن در نظر گرفته می شود.

تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشریت
تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشریت

منبع: wealthygorilla

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا