سریالسریال خارجی

معرفی سریال بانوی آمریکا Mrs. America+ خلاصه داستان، بازیگران و زمان پخش

اولین عکس‌های سریال بانوی آمریکا Mrs. America با حضور «کیت بلانشت» در نقش اصلی منتشر شد. بازیگران برای بازی در این سریال که اتفاقاتی را در دهه ۷۰ میلادی بازگو می‌کند تغییرات بسیاری کردند تا با شرایط ظاهری و پوششی دهه ۷۰ سازگاری داشته باشند و می‌توان گفت این تغییرات خیلی حرفه‌ای اعمال شدند.

سریال بانوی آمریکا Mrs. America
سریال بانوی آمریکا Mrs. America

گریم بلانشت به قدری طبیعی بود که می‌توان گفت او مانند سیب دو نیم شده «فیلیس شلفلی» است. «فیلیس شلفلی» یکی از فعالان محافظه‌کار دهه ۷۰ آمریکا بود. در این سریال کوتاه نه قسمتی بلانشت در نقش شلفلی به مبارزه با چهره‌های مشهور فعال موج دوم فمینیستی مشهور به فمینیستی مدرن و متفکران زمانش می‌رود. از جمله این مبارزان می‌توان به «رز بیرن» در نقش «گلوریا استاینم»، «مارگو مارتیندال» در نقش «بلا ابزوگ»، «تریسی آلمن» در نقش «بتی فریدان» و «اوزو لدوبا» در نقش «شرلی چیزم» اشاره کرد. دیگر بازیگران حاضر در این سریال «جیمز مارسدن» در نقش عضو آزادی‌خواه کنگره «فیل کرین»، «جان اسلتری» در نقش «فرد شلفلی»، «الیزابت بنکس» در نقش «جیل راکلشاوس» یکی از دستیاران کاخ سفید، فعال حقوق زنان و همسر سیاست‌مدار قدیمی آمریکایی «ویلیام راکلشاوس» حضور دارد.

به گزارش سی نما، این سریال داستان مبارزه برای تصویب متمم حقوق برابر برای زنان در آمریکا است در حالی که شلفلی با تصویب این متمم مخالف بود و فعالانی مانند استاینم برای ثبت آن مبارزه می‌کردند. این متمم خواهان پایان دادن به تمایز قانونی بین زن و مرد در طلاق، مالکیت، اشتغال، سقط جنین و دیگر مسائل بود و اولین بار در سال ۱۹۲۱ به کنگره ارائه شده بود اگرچه هرگز به ثبت نرسید. همین مسئله اهمیت اطلاع از این متمم را برای فعالان حال حاضر حقوق زنان افزایش می‌دهد. این اولین حضور بلانشت در تلویزیون محسوب می‌شود. در این سریال درگیری زنان بر سر قدرت و تغییر دیدگاه سیاسی اجتماعی را در آمریکا می‌توان مشاهده کرد.

«داوی والر» نویسنده این سریال کوتاه است. او همچنین به همراه بلانشت، «استیسی شر»، «کوکو فرانچینی»، «آنا بودن» و «رایان فلک» تهیه‌کنندگی اجرایی سریال را بر عهده دارند. فلک و بودن که پیشتر فیلم «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) را کارگردانی کرده بودند، کارگردانی دو قسمت ابتدایی سریال «بانوی آمریکا» را نیز بر عهده دارند. این سریال در سال ۲۰۲۰ پخش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا