سریالسریال خارجی

معرفی سریال مبارز Warrior +خلاصه داستان و بازیگران

در پنجم ماه آوریل این افسانه با سریال مبارز Warrior به شکلی غیرمنتظره و شگفت‌انگیز به واقعیت پیوست. این سریال درام جدید از سینمکس با الهام از یادداشت‌های بروس لی برای یک فیلم‌نامه‌ی فروخته نشده و دزدیده شده است، و تهیه‌کننده‌ی اجرایی آن جاستین لین و شنون لی، دختر لی، هستند. این درام اکشن در محله‌ی چینی‌ها در سان فرانسیسکو در سال ۱۸۷۸ روایت می‌شود. این سریال مانند ترکیب «نیک» با مبارزه‌هایی همراه با تبر است.

 

معرفی سریال مبارز Warrior
معرفی سریال مبارز Warrior

قهرمان داستان ما که شبیه به بروس لی است آه سام نام دارد (و اندرو کوجی نقش آن‌را بازی کرده است). او تازه از قایق پیاده شده است و به دنبال خواهر جدا افتاده‌ی خود است. او بلافاصله با پیش‌داوری‌ها و رفتارهای ضد مهاجری که در ان زمان معمول بود مواجه می‌شود، مهارت‌های رزمی او کمک می‌کند تا در یکی از انجمن‌های سری چینی‌ها استخدام شود، که توسط پدر جون (پری یونگ) مدیریت می‌شود.

خلاصه داستان سریال مبارز Warrior

در قرن نوزدهم یک استاد هنرهای رزمی به نام آه سام (با نقش‌آفرینی اندرو کوجی) از چین به سان فرانسیسکو مهاجرت می‌کند و در تبدیل به رئیس یکی از انجمن‌های سری چینی در آن‌جا می‌شود. سریال درام «مبارز» ساخته‌ی جاناتان تراپر است و از ایده‌ی بروس لی برای یک سریال تلویزیونی با این داستان الهام گرفته است.

در میان اسطوره‌های جذابی که در زندگی کوتاه اما به یاد ماندنی بروس لی رقم خوردند، یک سریال تلویزیونی است که در اوایل دهه‌ی هفتاد مطرح شد و داستان آن درباره‌ی یک مهاجر چینی است که در اواخر قرن نوزدهم به آمریکا مهاجرت می‌کند. به گفته‌ی خانواده‌ی لی، استودیو با احترام آن‌را رد کرد، و سپس المان‌های اصلی آن‌را دزدید و «کونگ فو» را ساخت، اثری وسترن-شرقی که در ان نقش مهاجر را یک بازیگر سفید پوست به نام دیوید کارادین بازی کرده است.

پدر جون در جایی از سریال می‌گوید:

“زمانه‌ی لعنتی، بد زمانه‌ای است. این آمریکایی‌ها فکر می‌کنند ما کمتر از انسان هستیم. ما نمی‌توانیم مالک چیزی باشیم، نمی‌توانیم رای بدهیم، اما با این وجود باعث شکست اقتصادی کل ملت‌شان شده‌ایم.”

صحبت‌هایی مانند این، مرز دردناکی بین دوره‌ای که این سریال در آن روایت می‌شود و دوره‌ی حال حاضر می‌کشد. با وجودی‌که «مبارز» هرگز از انعکاس واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی غافل نمی‌شود، هدف اصلی آن بزن بزن و کسب شهرت است، و به خوبی این کار را انجام می‌دهد.
سریالی با الهام از زندگی بروس لی

در میانه‌های فصل، آه سام و یانگ جون به بیرون از شهر فرستاده می‌شوند و یک قسمت کامل را صرف مبارزه با درشکه‌سواران در یک میخانه‌ی وسترن می‌کنند. این قسمت بسیار تماشایی‌ست و نزدیک‌ترین حالت «مبارز» به قلمرو «کونگ فو» است. حتی اگر لی می‌توانست فیلم‌نامه‌اش را در همان موقع بفروشد، تلویزیون در دهه‌ی هفتاد به قدری پیشرفته نبود که بتواند گذشته را بازآفرینی کند و صحنه‌های نمایشی مبارزه و هنرهای رزمی را آن‌طور که «مبارز» به نمایش می‌گذارد، خلق کند. این بهترین زمان و بهترین موقعیت برای به واقعیت پیوستن رویای بروس لی بود، حتی اگر او دیگر زنده نیست که بتواند به عنوان قهرمانش در آن بازی کند. «مبارز» فوق‌العاده است.

سریال مبارز Warrior
سریال مبارز Warrior

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا