سینماسینمای‌جهان

معرفی فیلم آخرین دوئل The Last Duel ساخته ریدلی اسکات+ بازیگران، داستان و نقد فیلم

معرفی فیلم آخرین دوئل The Last Duel ساخته ریدلی اسکات به همراه اسامی بازیگران، داستان و نقد و تحلیل فیلم همچنین زمان دقیق اکران آخرین دوئل ریدلی اسکات. فیلم سینمایی «آخرین دوئل» ساخته «ریدلی اسکات» کارگردان نامدار سینمای هالیوود و جهان پانزدهم اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را آغاز خواهد کرد.

فیلم سینمایی «آخرین دوئل» درامی کاملا تاریخی و داستانی است که دو بازیگر مطرح هالیوودی یعنی «مت دیمون» و «بن افلک» به صورت مشترک نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشته اند. مت دیمون، بن افلک، آدام درایور و جودی کومر از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت.

در تصاویری که به‌تازگی از پشت صحنه فیلم در فرانسه فاش و منتشر شده، شاهد حضور بازیگرانی چون آدام درایور، مت دیمون و بن افلک هستیم که آن‌ها را در ظاهر شوالیه و سربازان فرانسوی در قرن چهاردم قابل مشاهده هستند که نسبت به دیگر نقش آفرینی‌های آن‌ها، ظاهر و گریم متفاوتی دارند. در هر حال بیشتر این تصاویر در زمان استراحت بازیگران گرفته شده است.

اتفاقات The Last Duel در فرانسه قرن چهاردهم میلادی جریان خواهد داشت و یک داستان انتقامی را دنبال می‌کند و تمرکز آن روی دو شوالیه است. این فیلم داستان شوالیه‌ای را دنبال می‌کند که از جنگ برگشته و متوجه بی‌حرمتی شوالیه دیگر به همسرش می‌شود. با درخواست شوالیه اول از پادشاه فرانسه،مبارزه‌ای برای اجرای عدالت ترتیب داده می‌شود که اگر شوالیه اول پیروز شود، شوالیه دوم به کام مرگ فرستاده و مجازات خواهد شد، اما اگر شوالیه دوم پیروز شود، ادعای زن برای بی‌حرمتی رد خواهد شد و در ادامه او در معرض خطر سوزاندن قرار می‌گیرد. این فیلم براساس رمان The Last Duel: A True Story of Trial by Combat in Medieval France اثر اریک یاگر در دست ساخت است.

فیلم The Last Duel در ابتدا اکران کوتاهی را در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ (۵ دی ۱۳۹۹) تجربه خواهد کرد تا فرصت برای حضور در فصل جوایز را داشته باشد. در ادامه اکران گسترده این فیلم از تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد. علاوه‌بر درایور، دیمون و افلک، جودی کومر، هریت والتر، ناتانیل پارکر و سم هزلدین، دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم آخرین دوئل حضور دارند و به‌ایفای نقش خواهند پرداخت.

کتاب «آخرین دوئل: داستان واقعی جرم، رسوایی، محاکمه به وسیله مبارزه در قرون وسطی فرانسه» را «نیکول هولوفسنر» با همکاری «مت دیمون» و «بن افلک» به یک فیلمنامه تبدیل کرده‌اند.

«ریدلی اسکات» آخرین بار در فیلم فضایی «مریخی» با «مت دیمون» همکاری داشت. «دیمون» قرار است به زودی در فیلم « آب ساکن» به کارگردانی «تام مک‌کارتی» در نقش کارگر یک سکوی نفتی در اوکلاهاما بازی کند که با سفر به مارسی فرانسه با دختر متهم به قتلش دیدار می‌کند.

«ریدلی اسکات» تاکنون برای فیلم‌های «سقوط شاهین سیاه» ، «گلادیاتور» و «تلما و لوئیس» نامزد جایزه اسکار و انجمن کارگردانان آمریکا شده و یک بار نیز با فیلم «مریخی» در سال ۲۰۱۵ جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را از آن خود کرده است.

از دیگر فیلم‌های این سینماگر ۷۹ ساله می‌توان به «اکسدوس»، «مشاور»، «افسانه»، «قلمرو بهشت»، «رابین‌هود»، «بیگانگان: میثاق»، «همه پول‌های دنیا» و … اشاره کرد.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا