سینماسینمای‌جهان

معرفی فیلم هندی نبرد (War) به همراه اسامی بازیگران و عکس

«نبرد» ریتیک روشن و تایگر شروف پرفروش‌ترین فیلم 2019 شد

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: از همان زمانی که خبر ساخت فیلم اکشن «نبرد» با بازی دو ستاره اکشن کار بزرگی چون ریتیک روشن و تایگر شروف اعلام شد، انتظار می‌رفت که سینمای هند شاهد فیلمی متفاوت و پرمخاطب خواهد بود. سازندگان این فیلم نوید کاری متفاوت را داده بودند و یقینا این اتفاق افتاد و نبرد توانست در ۱۱ روز اکران بیش از ۳۰۰ کرور فروش کند و با پشت سر گذاشتن رقم فروش «کبیر سینگ» پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ عنوان بگیرد. منتقدین نظر مثبتی نسبت به بازی ریتیک و تایگر داشتند اما نسبت به خط داستان فیلم که قابل پیش‌بینی بود نظر خیلی خوبی نداشتند.استقبال مخاطبین هم مشخصا بی نظیر بوده است.

کارگردان: سیدارت آناند

تهیه کننده: آدیتیا چوپرا

بازیگران فیلم نبرد : ریتیک روشن، تایگر شروف، وانی کاپور، آشوتوش رانا، سونی رزدان.

خلاصه فیلم هندی نبرد

خالد(تایگر شروف)، یک مأمور تحقیقات سری هند (RAW)، برای از بین بردن کبیر(ریتیک روشن) که قبلا نظامی ارشد قابل و وطن دوستی بوده و حالا از مسیر منحرف شده و خائن شده،  منصوب شده است. کبیر قبلا مربی و ارشد خالد بوده و خالد خیلی کبیر را دوست دارد. دو سال قبل از اینکه کبیر به تیم و همکاران خود خیانت کند، او به همراه خالد و دیگر مامورین زیرگروهش سرسختانه به دنبال یک مجرم حرفه‌ای به نام  رضوان الیاسی بودند که بیزنس من بزرگی است و تاکنون مامورین هندی با وجود تلاش فراوان نتوانسته‌اند او را دستگیر کنند. اما این بار تیم کبیر با نقشه‌ای درست درصدد دستگیری او هستند که به دلیل خیانت یکی از مامورین‌شان به نام سورب، باز هم الیاسی از چنگ آنها می‌گریزد. طی یک حادثه تیراندازی، کبیر مجروح می‌شود و به بیمارستان منتقل می‌شود درحالیکه خالد که به دنبال سورب رفته بود چند روز بعد بیهوش کنار دریا پیدا می‌شود.

در ظاهر تصور بر این است که کبیر به کشورش خیانت کرده و از مسیر درست منحرف شده اما درواقع او درحال انجام یک ماموریت مخفی و در جستجوی یک سند مخفی است.  خالد کبیر را تعقیب کرده اما کبیر از دست او فرار می‌کند. خالد متوجه می‌شود که کبیر به طور پنهانی با کشتن هم دستان الیاسی در حال خدمت به وطن است. خالد و کبیر با هم متحد می‌شوند تا همدست چهارم الیاسی را پیدا کنند درحالیکه کبیر سه همدست را قبلا کشته و فقط نفر چهارم مانده است. کبیر و خالد پس از غلبه بر بسیاری از موانع، برای عروسی همکار خود آدیتی وارد کرالا می شوند.

طی یکی سری وقایع، خالد، کبیر را مسموم می‌کند و اسناد را بازسازی می‌کند و بعد برای کبیر تعریف می‌کند دوسال قبل زمانی که خالد دنبال سورب بوده است توسط الیاسی کشته می‌شود و سورب طی یک عمل جراحی خودش را به شکل خالد درمی‌آورد. سورب با استفاده از یک ماسک زخم‌های سطحی روی پوستش را می‌پوشاند. بعد از تعریف ماجرا، سورب بدن به ظاهر بی جان کبیر را به رودخانه می‌اندازد.

سورب به مقر خود باز میگردد؛کشتی‌ای کاملاً مسلح و در آنجا یک موشک ضد ماهواره را به منظور از بین بردن ماهواره نظامی هند که در مرز هند و پاکستان منهدم می شود، راه اندازی می کنند که وسیله ارتباطی را برای نیروهای نظامی هند در منطقه فراهم می کند.

فیلم هندی نبرد

کبیر با چتر نجات وارد کشتی شده و به تنهایی به کشتی حمله می‌کند و با سورب مواجه می‌شود و در آنجا فاش می‌کند که قبلا متوجه شده بود که او خالد نیست زیرا خالد اهل مشروبات الکلی نبوده و… . کبیر سورب را تعقیب می‌کند و و بعد از یک نبرد و درگیری سرسخت در کلیسا، کبیر بر سورب غلبه می‌کند و او را می‌کشد.

آژانس اطلاعاتی بعد از مرگ خالد، به خاطر فداکاری او نشان افتخاری به او اهدا می‌کنند که مادرش در این مراسم یادبود حاضر شده درحالیکه کبیر همچنان به ماموریت‌های مخفی خود ادامه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا