سینماسینمای‌ایران

معرفی فیلم کاغذ شطرنجی به کارگردانی بهروز افخمی+بازیگران، داستان و زمان اکران

فیلم کاغذ شطرنجی جدیدترین اثر بهروز افخمی کارگردان سینماست. این فیلمساز در حال پیش تولید پروژه جدیدیش، سری فیلم‌های «کاغذ شطرنجی» است. این مجموعه شامل چند فیلم پلیسی است که فیلمبرداری اولین قسمت آن در مرداد ماه آغاز می شود و در شهریور به پایان می‌رسد.

معرفی فیلم کاغذ شطرنجی به کارگردانی بهروز افخمی
معرفی فیلم کاغذ شطرنجی به کارگردانی بهروز افخمی

فیلمبراری فیلم کاغذ شطرنجی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی این هفته در تهران آغاز می‌شود. قرار است صحنه‌های شلوغ فیلم سینمایی «کاغذ شطرنجی» در خیابان‌های بخش مرکزی تهران در روزهای جمعه فیلمبرداری شود.

قصه این فیلم سینمایی در سال ۱۳۶۰ در تهران روایت می‌شود. بهروز افخمی فیلمنامه این اثر را بر اساس قصه‌های واقعی به نگارش درآورده است. وی قصه این فیلم سینمایی را از خاطرات یک بازپرس دادگستری به نام ناصر بیگدلی گرفته است.

این بازپرس دایره جنایی پس از بازنشستگی قصد چاپ خاطراتش را دارد و افخمی ویراستار یکی از داستان‌هایش بوده است، این سینماگر اجازه ساخت یکی از داستان‌ها را به همراه موافقت ضمنی برای ساخت چند داستان دیگر از این بازپرس گرفته است.

نقش اصلی فیلم که یک بازپرس جنایی است و احتمالا در سایر فیلم‌های این مجموعه هم حضور خواهد داشت، مهدی زمین‌پرداز است و سایر بازیگران آن همه از چهره‌های ناشناسند.

منبع الهام این فیلم‌ها خاطرات یک بازپرس دادگستری به نام ناصر بیگدلی است که افخمی بخش‌های چاپ شده و منتشر نشده آن را خوانده و اجازه ساخت یکی از داستانهای آن را به همراه موافقت ضمنی برای ساخت چند داستان دیگرش از این بازپرس گرفته.

این سینماگر در ویراستاری یکی از داستان‌های این بازپرس جنایی به او یاری رسانده و قرار است این داستان به شکل رمان با مقدمه‌ای از بهروز افخمی برای آشنایی با کار این بازپرس و خاطراتش به‌زودی منتشر شود.

آخرین ساخته سینمایی بهروز افخمی فیلم سیاسی «روباه» است که با بازی حمید گودرزی، آرش مجیدی، مرجان شیرمحمدی، بابک حمیدیان و جلال فاطمی در سال ۹۳ در سینماهای سراسر کشور به نمایش عمومی درآمد.

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «سن پترزبورگ»، «فرزند صبح»، «گاوخونی»، «شوکران»، «جهان پهلوان تختی» و «عقرب» دیگر ساخته های سینمایی این کارگردان طی یکی – دو دهه اخیر هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا