گوناگون

معرفی قدیمی ترین برندهای خودروسازی جهان + تاریخچه و اطلاعات تکمیلی

معرفی قدیمی ترین برندهای خودروسازی جهان به همراه قدمت ، تاریخچه و اطلاعات تکمیلی درباره خودروسازهای معتبر و قدیمی دنیا در این مطلب. برای آنها که دوستدار مباحث مربوط به خودرو هستند دانستن اینکه کدام برند خودروسازی در جهان قدمت بیشتری دارد، می تواند جالب باشد. ما در اینجا این شرکت های بزرگ را معرفی کرده ایم.

قدیمی ترین برندهای خودروسازی جهان
قدیمی ترین برندهای خودروسازی جهان

 نخستین خودرو در سال ۱۸۰۸ و در حدود ۲۱۰ سال پیش ساخت، خودرویی که توسط سوخت هیدروژن به حرکت در می‌آمد و از پیشرانه احتراق داخلی بهره می‌برد. صنعت خودروسازی از گذشته تا کنون مسیر طولانی را طی کرده است اما برخی از کمپانی‌ها هستند که به عنوان قدیمی‌ترین‌ها در این زمینه شناخته می‌شوند و تست‌های مختلفی را در این زمینه انجام داده‌اند. در این گزارش به ۵ خودروساز که قدیمی‌ترین محسوب می‌شوند اشاره شده است.

رتبه ۵: اشکودا

سال تاسیس: ۱۸۹۵

موسس: Václav Laurin and Václav Klement

کشور مبدا: جمهوری چک

محل عرضه: تمامی مناطق به جز برزیل و امریکای شمالی

کمپانی اشکودا در سال ۱۸۹۵ تاسیس شد و این شرکت به ساخت دوچرخه، موتورسیکلت و خودرو می‌پرداخت. به صورت کلی خودروسازی این شرکت از سال ۱۹۰۵ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و به سرعت در این زمینه پیشرفت کرد به صورتی که به بزرگترین خودروساز در اتریش و مجارستان نیز تبدیل شد. شرکت اشکودا امروزی از دو شرکت مجزا تشکیل شده‌است. اشکودا ورکس؛ که به‌عنوان کارخانه تولید جنگ‌افزار و تولیدات نظامی فعالیت خود را آغاز نمود و بخش دیگر اشکودا، خودروسازی اشکودا است. این کمپانی درحال‌حاضر به عنوان بزرگترین خودروسازی در جمهوری چک به شمار می‌رود ضمن این که این شرکت در زمینه موتوراسپرت نیز فعالیت دارد.

رتبه۴: مرسدس‌بنز

سال تاسیس: ۱۸۸۳

موسس: Karl Benz and Gottlieb Daimler

کشور مبدا: آلمان

محل عرضه: تمامی مناطق دنیا

کمپانی بنز علی رغم تاریخی که گفته شده است، به صورت رسمی در سال ۱۹۲۶ تاسیس شده است. این شرکت حاصل ترکیب دو شرکت دیگر بوده است که یکی از آنها DMG نام دارد. این شرکت توسط فردی به نام دایملر و مایباخ در سال ۱۸۹۰ تاسیس شده است و فعالیت خود را با ساخت پیشرانه بنزینی آغاز کرده است. پس از این که این کمپانی موفقیت‌های مختلفی در زمینه خودروهای مسابقه‌ای کوچک کسب کرد به ساخت خودروهای بنز پرداخت.

رتبه ۳: اُپل

سال تاسیس: ۱۸۶۲

موسس: Adam Opel

کشور مبدا: آلمان

محل عرضه: افریقا، آسیا، امریکای جنوبی، اروپا به جز بریتانیا

اپل شرکت خودروسازی آلمانی است، که از سال ۱۹۲۹ تا ۲۰۱۷ در تعلق شرکت خودروسازی امریکایی جنرال موتورز قرار داشت و در ۶ مارس سال ۲۰۱۷ به نرخ ۲٫۲ میلیارد یورو تحت تملک گروه پی‌اس‌ای درآمد. لازم به ذکر است که این شرکت خودروسازی در سال ۱۸۶۲ تاسیس شد. این کارخانه در ابتدا سازنده چرخ خیاطی بود. اپل نخستین محصول خود را در سال ۱۸۸۲ به بازار ارائه کرد. این کمپانی همچنین در طی سال‌های ۱۸۸۸ تا ۱۹۳۷ سازنده دوچرخه نیز بوده‌است. کارخانه خودروسازی اوپل بعد از مرگ بنیانگذار خود در سال ۱۸۹۹ شروع به تولید خودروی سواری نمود.

رتبه ۲: تاترا

سال تاسیس: ۱۸۵۰

موسس: Ignác Šustala

کشور مبدا: جمهوری چک

محل عرضه: تمامی مناطق دنیا

نخستین شرکتی که اقدام به تولید انبوه کامیون کرد تاترا بود. از این رو تاترا توانست نام خود را به سرعت بر سر زبان‌ها بیندازد و معروف شود. اما می‌توان گفت چون تاترا بیشتر در زمینه کاربری‌های خاص غرق بود، با اینکه حتی دستی نیز در تولید خودرو‌های سواری داشت، چندان در زمینه کامیون‌های تجاری معروف نشده ‌و این در حالی است که در تاریخ این خودروساز حتی ساخت هواپیما نیز در کنار انواع خودرو‌های سواری و سنگین دیده می‌شود. شرکت تاترا در سال ۱۸۵۰ به عنوان شرکتی که در ساخت واگن و گاری‌های اسبی که در آن زمان استفاده‌های گسترده‌ای داشتند، تاسیس شد و از سال ۱۸۹۷ به عنوان یک خودروساز روی کار آمد و به ساخت خودرو پرداخت.

رتبه۱: پژو

سال تاسیس: ۱۸۱۰

موسس: Armand Peugeot

کشور مبدا: فرانسه

محل عرضه: تمامی مناطق دنیا

شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانواده پژو جهت ساخت آسیاب‌های قهوه، در شهر فرانش-کنته، فرانسه تأسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه گراند بای توسط آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو که خودرویی سه‌چرخ بود، در سال ۱۸۸۹ توسط آرماند پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید. امروزه شرکت پژو از زیرمجموعه‌های گروه پی‌اس‌ای محسوب می‌شود و همچنان به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا به‌شمار می‌آید.

 

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا