سیاسی

مهسا رازانی همسر روح الله زم کیست ؟ + بیوگرافی و عکس

در این مطلب از کولاک نیوز، توضیحاتی درباره مهسا رازانی همسر روح الله زم خواهیم داشت! با ما همراه باشید. روح الله زم بعد از دستگیری به ایران بازگردانده شده است. روح ‌الله زم در سحرگاه ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی به وسیله دار اعدام شد.

مهسا رازانی همسر روح الله زم کیست
مهسا رازانی همسر روح الله زم کیست

روح الله (نیما) زم سال ۱۳۸۱ شمسی برای اولین بار ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر متولد ۱۳۸۲ شمسی می باشد، این زندگی در نهایت سال ۱۳۸۴ شمسی به جدایی و طلاق ختم شد. زم بعد از فرار در پاریس برای بار دوم ازدواج کرد. همسر دوم وی مهسا رازانی نام دارد.

روح الله زم متولد شهریور ۱۳۵۷ شمسی در تهران، روزنامه نگار است. تا دیپلم بیشتر درس نخوانده است، با سو استفاده از منسبت های پدر روحانی اش وارد عرصه فیلمبرداری خبری شد و مدتی هم در آتیله ای عکاسی کار می کرد. روح الله در یک خانواده مذهبی بدنیا آمد، پدرش محمدعلی زم روحانی، تهیه کننده و پژهشگر و مادرش خانه دار است، یک برادر بنام محمدامین و دو خواهر دیگر نیز دارد.

روح الله زم فعالیت خود را به عنوان فیلمبردار خبری و مستندساز از سال ۱۳۸۱ شمسی با روابط پدرش که رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود، شروع کرد. همزمان در موسسه سینمایی و فیلمسازی پدرش نیز کار می کرد و مدتی در آتلیه محسن افشانی بازیگر، بعنوان عکاس و فیلمبرداری حضور داشت. از سال ۱۳۸۴ شمسی با جدا کردن راه خود از پدر وارد فعالیت های سیاسی و ستاد انتخابانی هاشمی رفسنجانی شد و از فعالان خبری و رسانه ای این گروه تا مدت ها فعال بود. در جریان حوادث بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ شمسی بعلت حضور و میدان داری در برخی اغتشاشات هفته اول تیر ماه در یک قرار خیابانی دستگیر و به زندان اوین فرستاده شد.

زم در دوران مرخصی خود از کشور فرار کرد، او ابتدا به مالزی و سپس توانست اقامت کشور فرانسه رو بگیرید و در پاریس ساکن شود، او بعد وارد فعالیت تبلیغ علیه نظام در شبکه های اجتماعی شد. زم با همکاری مجید نیکنام و بابک اجلالی در سال ۱۳۹۶ شمسی ابتدا سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز را تاسیس کرد و شروع به فعالیت های تخریبی علیه نظام نمود. این کانال در دی ماه ۱۳۹۶ شمسی بعلت آموزش ساخت بمب ها خیابانی و دعوت به خشونت توسط تلگرام مسدود شد اما این کانال با تغییر رویه خود دوباره به تلگرام بازگشت.

سال ۱۳۹۶ شمسی برادر، دو خواهر و همسر یکی از خواهران روح ‌الله زم در مقاطع مختلف بازداشت شده و مدتی زندانی بودند. مدیر آمد نیوز مدعی شد که این اقدامات جهت تحت فشار قرار دادن او و تیم خبری اش است. در روز ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۶ شمسی، سردبیر کانال تلگرامی آمد نیوز پستی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: به دلیل بازداشت دو نفر از اعضای خانواده روح‌الله زم، اسناد دست اولی را منتشر خواهیم کرد. ساعاتی پس از این پست، پدر روح‌الله زم در نامه‌ای دو پهلو، دستگیری دو فرزندش را تأیید و در کنار انتقاد نرم از مسئولین فرزندش را به آرامش بیشتر فراخواند.

اسفند ماه ۹۷ بود که پخش مستند ایستگاه پایانی دروغ از بخش خبری ۲۰:۳۰ عمق نفوذ سیستم اطلاعاتی کشورمان به شخصی ترین ارتباطات این خبرنگار کذاب موجب حیرت جامعه ضد ایرانی شد. این نفوذ و کنترل روح الله زم به حدی بود که هزاران ساعت ویدیو با او و اغلب چهرهای به اصلاح اپوزیسیون با کنترل سیستم اطلاعاتی همراه بود. ویدیو های منتشر شده نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی فرانسه حمایت گسترده ای از این عامل ساده لوح انجام می دادند اما خبری از نفوذ اطلاعات ایران به زندگی شخصی او نداشتند.

سازمان اطلاعات سپاه ۲۲ مهر ۹۸ با انتشار بیانه ای اعلام کرد این مزدور خائن به وطن را در یک کار اطلاعاتی دقیق دستگیر کرده است و هم اینک کانال آمدنیوز نیز دست سپاه پاسداران می باشد.

مهسا رازانی، همسر روح ‌الله زم بعد از دستگیری همسرش در مصاحبه ای گفت: همزمان با سفر همسرش به عراق، شیرین نجفی از همکاران سایت آمدنیوز نیز در عراق بوده است. مهسا رازانی می ‌گوید شیرین نجفی بازداشت نشده است و با او در تماس بوده است.

مهسا رازانی در گفتگو با بی‌بی‌سی تایید کرد که یکی از همکاران آمدنیوز نیز در عراق بوده است. او گفت خانم نجفی بازداشت نشده است. مهسا رازانی تاکید کرد که روح ‌الله زم در پرواز خود به عراق تنها بود. مهسا رازانی درباره شیرین نجفی گفت: ” من به ایشان اعتماد کامل داشتم و آقای زم نیز به او اعتماد کامل داشت. ” همسر روح ‌الله زم گفت پس از ربوده شدن آقای زم با شیرین نجفی در تماس بوده است.

مهسا رازانی می ‌گوید روح ‌الله زم سفر خود به عراق را به دولت فرانسه اطلاع داده بود. به گفته مهسا رازانی ، روح ‌الله زم ۱۱ اکتبر از پاریس به بغداد سفر کرده است اما پروازش در امان پایتخت اردن ترانزیت داشته است و در این فاصله آقای زم عکسی از خود برای همسرش ارسال می ‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا