چهره هاسلبریتی ایرانی

مونا آشفته بازیکن لژیونر تیم ملی والیبال زنان ایران کیست؟+عکس

 

مونا آشفته بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران است. آشفته همچنین جزو لژیونرهای والیبال زنان است که در لیگ ترکیه مشغول به بازی است. پست اصلی این بازیکن پست پشت‌خط زن است.

مونا آشفته بازیکن لژیونر تیم ملی والیبال زنان ایران
مونا آشفته بازیکن لژیونر تیم ملی والیبال زنان ایران

دوران کودکی و نوجوانی

مونا آشفته اصالتاً گرگانی است اما بعدها به تهران رفت و به طور جدی والیبال را پیگیری کرد. او از نوجوانی با این رشته ورزشی رشد کرد و به والیبال ایران معرفی شد. زمانی که در ۸ سالگی با پدیده‌ای به نام توپ والیبال آشنا می‌شد احتمالاً پیش بینی نمی‌کرد که خیلی سریع‌تر از حد تصور سر از تیم ملی ایران دربیاورد. شاید عجیب به نظر برسد که بازیکنی با خصوصیات فیزیکی او متولد دی ماه ۷۹ است و تنها ۱۸ سال سن دارد. ۱۳ ساله بود که به تیم ملی نوجوانان فراخوانده شد و از آن پس پله پله در رده‌های سنی تا تیم ملی بزرگسالان بالا آمد.

شروع دوران حرفه ای

در لیگ برتر، ۲ سال در دانشگاه آزاد و یک سال در آبنوس حضور داشت. آشفته سال ۱۳۹۷ به لیگ ترکیه و باشگاه “بالیکسیر دی اس آی ترکیه” پیوست. همراه با او مهسا صابری دیگر لژیونر تیم ملی نیز به این لیگ اضافه شد. مونا  در شهریورماه ۹۸ و پس از یک سال بازی در بالیکسیر، به تیم “کاهرمان ماراش البیستان اسپور” که به تازگی وارد لیگ ترکیه شده بود پیوست. حضور او در ترکیه پس از آن رخ داد که در سال ۹۷ یکی از مهره‌های تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا بود و سپس به عنوان جوان‌ترین بازیکن تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا به میدان رفت و بخشی از ترکیب تیم موفق جواد مهرگان بود.

تجربه بازی در لیگ ترکیه

حضور در لیگ حرفه ای ترکیه برای مونا تجربه گرانبهایی بوده است. او در این خصوص گفته است: «حضور من در ترکیه خیلی ناگهانی اتفاق افتاد. بالیکسیر در لیگی قرار دارد که شامل ۲ گروه ۱۴ تیمی است. سبک بازی تیم‌های حاضر در لیگ ترکیه با تیم‌های ایرانی متفاوت است. ۶ سال در سطح ملی حضور داشته ام اما در همین چند ماه در ترکیه به اندازه ۱۰ برابر تجربه ۶ ساله ملی، مطالب جدید و تجربیات تازه ای آموخته ام. از نظر جو و فضای اجتماعی، بافت جامعه ترکیه به ایران نزدیک است و زندگی در ترکیه تفاوت‌های اساسی و چالش ساز برای من ایجاد نکرد.»

آشفته همچنین گفته: «اگر ۸ بار در تیم ملی به مسابقات مختلف اعزام شده باشم نهایتاً ۸۰ روز در کوران مسابقه بوده ام اما در ترکیه ۶ ماه است که در فضای مسابقه قرار دارم و می‌توانم بگویم این شرایط تازه بر طرز فکر من هم اثر گذاشت و تجربه بسیار خوبی برای من بود. در لیگ ترکیه تیم ضعیف وجود ندارد و سطح تیم‌ها بسیار به هم نزدیک است. برای مثال در زمانی که تیم ششم جدول بودیم توانستیم تیم دوم جدول را شکست دهیم. این سطح نزدیک تیم‌ها به هم حاصل وضعیت حرفه ای والیبال زنان در ترکیه است.»

مشکل بزرگ ورزشکاران زن

آشفته در پاسخ به این سوال که در مسیر والیبالی‌ات با نگاه‌های زن ستیز مواجه نشدی؟ گفت: «بله این مشکل بوده که از زنان دوری کنند، اما در موارد کوچکی اتفاق افتاده، چون این مشکل جامعه‌مان است و همیشه سعی کردم با آن‌ها کنار بیایم و به بانوان کمک کنم تا نگاه متفاوتی به آن‌ها نشود و مثل مردان مورد توجه قرار گیرند. اما در هر صورت هدف خیلی بزرگی دارم که بازی در لیگ ترکیه یکی از پله‌هایی است که مرا به آن نزدیک‌تر می‌کند. امیدوارم بتوانم به این هدف برسم.»

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا