قیمت امروز

نرخ کرایه تاکسی ها در سال ۹۹ چقدر افزایش یافته است ؟

هر ساله نرخ کرایه تاکسی و وسایل نقلیه با توجه به تورم و افزایش مبلغ بنزین افزوده می شود ، مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری تهران نیز جزئیات جدیدی از نرخ کرایه تاکسی ها در سال ۹۹ ارائه داد …

نرخ کرایه تاکسی
نرخ کرایه تاکسی

میزان افزایش کرایه تاکسی در سال ۹۹

علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری تهران  در تشریح آخرین جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال ۹۹ گفت: میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها برای سال آینده در لایحه بودجه شهرداری تهران آمده که به شورای شهر تهرن ارائه می‌شود.

مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا نرخ کرایه تاکسی برای سال آینده به مانند سال گذشته با رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی (متناسب با نرخ تورم) افزایش پیدا می‌کند> گفت: موضوعاتی که از این دست مطرح می‌شود بیشتر بر روی نرخ کرایه مترو و اتوبوس تمرکز دارد و باید به این نکته اشاره کنم که نرخ تورم در سال جاری رقمی بالاتر از ۲۰ تا ۲۵ درصد است.

قنادان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ های جاری تاکسی‌ها به طور حتم افزایش نرخ کرایه باید متناسب با شرایط اقتصادی و هزینه نگهداری تاکسی‌ها باشد. همچنین میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال آینده (سال ۹۹) پس از ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به شورای شهر و تصویب آن تعیین می‌شود.

در همین خصوص زهرا نژاد بهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره اینکه گفته می‌شود فرمانداری تهران با مصوبه افزایش نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی تهران برای سال ۹۹ مخالف است اظهار داشت: افزایش کرایه حمل و نقل عمومی برای سال جاری همان میزان مورد نظر هیأت تطبیق فرمانداری و شورای شهر است.

وی افزود: سوء‌تفاهمی در این زمینه پیش آمده بود چرا که فرمانداری تصور داشت مبلغی که برای افزایش نرخ سال قبل اضافه شده با میزان کنونی جمع می‌شود. در حالی که افزایش نرخ برای سال قبل مربوط به تغییر قیمت بنزین بود و ارتباطی با نرخ کرایه‌ها در سال جدید ندارد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال جاری ۲۳ درصد بیشتر می‌شود، گفت: نظر شورای شهر با فرمانداری در این زمینه مشترک بوده و پیشنهادی که شورا بر روی آن تاکید داشت مورد پذیرش هیأت تطبیق هم در فرمانداری قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا