چهره هاسلبریتی خارجی

نکات جالب درباره زندگی و نویسندگی دانیل استیل+جدیدترین عکس ها

در این مطلب درباره زندگینامه دانیل استیل نوشته ایم. دانیل استیل Danielle Steel یکی از شناخته شده ترین نویسندگان خارجی در ایران است. او البته در بسیاری از کشورهای دیگر نیز مشهور است و اغلب کارهای او به بیش از ۲۰ زبان دنیا ترجمه شده اند. این نویسنده ۷۱ ساله آمریکایی کتاب ها و داستان های پر فروشی در زمین ادبیات عامه پسند منتشر کرده است.

زندگینامه دانیل استیل
زندگینامه دانیل استیل

زندگینامه دانیل استیل

دانیل فرنانده دومینیک شولین-استیل در ۱۴ اوت ۱۹۴۷ میلادی در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. استیل گاهی بر روی پنج پروژه از رمان‌هایش به صورت همزمان کار می‌کرد و بیشتر رمان‌های او پرفروش بوده‌است، فرمول او در داستان‌نویسی اغلب، شامل خانواده‌های ثروتمند رو به یک بحران است، در عین حال شگردها و چرخه‌های متناوب دیگری در آثارش مشهود است؛ از جمله تهدید توسط عناصر تاریکی مانند زندان، تقلب، باجخواهی و خودکشی.

استیل همچنین مجموعه آثاری در زمینهٔ داستان کودکان و شعر دارد. کتاب‌های او به ۲۸ زبان ترجمه شده که تاکنون از ۲۲ جلد آنها اقتباس سینمایی یا تلویزیونی تهیه شده و دو اقتباس از کتاب‌هایش برندهٔ جایزه گولدن گلوب شده‌اند.

نکاتی جالب درباره دانیل استیل

دانیل استیل بیش از ۸۰ رمان نوشته‌است. کتابهای او بیش از ۵۸۰ میلیون نسخه فروش داشته‌است. همچنین او توانسته رکوردی در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. استیل در دهه ۹۰ هم جز فعال‌ترین نویسندگان آمریکایی شناخته شده‌است.

دانیل استیل که هرساله حدود هفت کتاب مختلف عرضه می‌کند، با این روند ممکن است حتی  رکورد «‌استفن کینگ» را نیز پشت سر بگذارد.

این نویسنده ۷۱ ساله که اخیرا کتابی با عنوان «توفیق اجباری»‌ را اوایل همین ماه روانه بازار کرده است در مصاحبه‌ای با مجله «گلامور»‌ از روند نویسندگی‌اش سخن می‌گوید.

این نویسنده پرفروش ‌که با اقتباس از برخی‌ از آثارش برنامه‌های تلویزیونی مختلفی ساخته شده است و بسیاری از آن‌ها به ۴۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده‌اند، می‌گوید ۲۰ تا ۲۲ ساعت از ۲۴ ساعت شبانه‌روز را به نویسندگی‌ اختصاص می‌دهد!

«استیل» می‌افزاید: «مرده باشم یا زنده،‌ آسمان ابری باشد یا آفتابی من به سراغ میز کارم می‌روم و کارم را انجام می‌دهم. گاهی اوقات تا طلوع آفتاب نوشتن یک کتاب را تمام می‌کنم و تا پایان روز پروژه‌ دیگری را آغاز می‌کنم.»‌

این نویسنده که مادر ۹ فرزند است،‌ می‌گوید: «تا زمانی که به قدری خسته نشوم که روی زمین خوابم ببرد، به رخت خواب نمی‌روم. اگر بتوانم در شبانه‌روز تنها چهار ساعت بخوابم واقعا خوش‌شانس بوده‌ام.»

«دانیل استیل» هنوز برای نگارش داستان‌هایش از ماشین تحریر مدل «المپیا ۱۹۴۶» استفاده می‌کند و در اتاق خودش روی میزی که به شکل سه کتاب خودش ساخته شده است،‌ می‌نویسد.

این نویسنده که اولین داستان‌خود را در سن ۱۹ سالگی تکمیل کرد، از شکلات تلخ و قهوه بدون کافئین به عنوان مواردی که او را در یک روز کاری کمک می‌کنند، نام می‌برد. این خبر واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را نیز برانگیخته است.

برخی از آثار «دانیل استیل» همچون «ملاقات‌های عاشقانه»‌،‌ «تصویری در آینه»‌، «عشق دوباره»‌،‌ «‌زویا»‌،‌ «بازی قدرت»‌،‌ «سال‌های تلخ و شیرین زندگی»‌، ‌«نور درخشان او»‌، «پنج روز در پاریس»، «‌عشق نافرجام»،‌ «جادو»‌،‌ «‌پیمان عشق‌»‌ و «دختری با چشمان آبی» به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.‌

جدیدترین عکس های دانیل استیل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا