چهره هاسلبریتی خارجی

نکات خواندنی از رنویر سینگ، پریانکا چوپرا، دیپیکا پادوکن، کانگنا رانات و سوشانت سینگ

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه سمیرا فیض آبادی 

هوش زیادی نمی‌خواهد تا متوجه شویم که صنعت سینمای هند بیش از آنکه بر پایه ضوابط باشد بر پایه روابط نهادینه شده است. حرفه بازیگری و فعالیت در بالیوود، در مینا فعالان این عرصه، به یک پیشه خانواددگی تبدیل شده است. درواقع خیلی از چهره‌های مطرح نسل دیروز بالیوود جای خود را به فرزندانشان داده‌اند. درواقع هنر بازیگری را برای نسل‌های بعدی‌شان به ارث می‌گذارند. خیلی از این فرزندان بازیگران که وارد این حرفه می‌شوند به موفقیت می‌رسند و ماندگار می‌شوند و خیلی‌های دیگر خیلی زود بدون اینکه مورد توجه قرار بگیرند از میدان به در می‌شوند. نام‌های معروفی همچون کریشما و کرینا کاپور، سیف‌علی خان، رنبیر کاپور، کاجول، رانی موکرجی، سونم کاپور،  ریتیک روشن،  آبیشک بچن، تایگر شروف‌، وارون داوان، عالیا بات و خیلی‌های دیگر همه در محیط سینما بزرگ شدند و نهایتا راه والدین خود را ادامه دادند و سختی زیادی برای ورود به این عرصه نداشته‌اند.

در این بین چهره‌های برجسته‌ و شاخصی در سینمای هند هستند که از کودکی رویای بازیگر شدن را در سر داشته و برای رسیدن به هدف خود بدون هیچ پشتوانه و حمایتی توانستند وارد این حرفه شوند و به موفقیت قابل توجهی برسند.  چهره‌های مطرحی همچون شاهرخ خان، آکشی کومار، ویدیا بالان جز این دسته از بازیگران خودساخته هستند. در اینجا چند نفر از این بازیگران خودساخته را معرفی می‌کنیم:

 

۱- رنویر سینگ

رنویر سینگ

رنویر سینگ بدون شک یکی از موفق‌ترین چهر‌ه‌های سینمای هند در سال ۲۰۱۸ بود. سال‌ها قبل شایعاتی شنیده می‌شد و می‌گفتند پدر رنویر سینگ مقدار زیادی پول به تهیه‌کننده مطرح،‌ آدیتیا چوپرا داده است تا پسرش رنویر را بازیگر کند اما رنویر همه این شایعات را تکذیب کرد و گفت: «من با تلاش‌ها و سخت‌کوشی‌های خودم به هدفم رسیدم. همیشه بازیگر شدن برایم یک رویا بوده و برای رسیدن به آن تلاش‌های فراوانی کردم. من بازیگر به دنیا آمدم. مدرک فارغ‌التحصیلی‌ام را در آمریکا گرفتم. طی دوره زمانی که در آمریکا بودم در کنار درس، در رستوران گارسون بودم. بعد از بازگشت به هند هم کارهای متفاوتی انجام دادم تا اینکه دستیار کارگردانی کردم و برای جاهای مختلف تست بازیگری دادم و نهایتا برای فیلم «بند بجا بارات» انتخاب شدم»

 

۲- پریانکا چوپرا

 پریانکا چوپرا

او در رقابت‌های بانوی شایسته هند و جهان در سال ۲۰۰۰ شرکت کرد و برنده عنوان زیباترین زن جهان شد. به همین دلیل مورد توجه قرار گرفت و پیشنهاد بازیگری به او داده شد و او هم با عشق و علاقه قدم در این راه گذاشت و توانست با نشان دادن توانایی‌هایش به موفقیت برسد. امروز او نه تنها در بالیوود بلکه در هالیوود هم مورد توجه قرار گرفته است. او در این باره می‌گوید: «بعد از کسب عنوان بانوی شایسته جهان وارد سینما شدم؛ سالها‌های اول حضور در بالیوود برایم وحشتناک بود. من ۱۸ ساله بودم ونمی‌دانستم انتخاب کدام فیلم درست است و انتخاب کدام فیلم غلط است. یک دوره فیلم‌های اصلا به موفقیت نمی‌رسیدند و من دیگر تصمیم داشتم از سینما فاصله بگیرم اما به لطف خدا فیلم «انداز» سر راهم قرار گرفت و فصل تازه‌ای برایم شروع شد.»

 

۳- دیپیکا پادوکن

دیپیکا پادوکن

دختری از جنوب هند که استعداد و توانمندی‌اش در رشته‌ای ورزشی به نام بدمینتون را زیر پا گذاشت و به دنبال رویاهایش رفت و پا به عرصه مدلینگ گذاشت و حالا  اولین ستاره زن سینمای هند است. با با فیلم‌هایی همچون «ام شانتی ام»، «کاکتیل»، «چنای اکسپرس» و «پادماوات» به این جایگاه رسیده و حتی در فیلمی هالیوودی مقابل  وین دیزل بازی کرده است. او در این باره چنین می‌گوید: «من در سطح ملی بدمینتون بازی می‌کردم اما هنوز در تلاش بودم بفهمم که از زندگی چه می‌خواهم. یکی از دوستان خانوادگی‌‌مان، کار مدلینگ را به پدر و مادرمان پیشنهاد داد. من هم با پیشنهاد او به بمبئی آمدم و چند قرارداد امضا کردم. در کلوز آپ‌های تجاری من مورد توجه قرار گرفتم و موزیک ویدئوی هیمش رشامیا به من پیشنهاد شد و در آنجا فرح خان مرا دید و برای فیلم ام شانتی ام مرا انتخاب کرد و فعالیت بازیگری من این گونه آغاز شد.»

 

۴- کانگنا رانات

کانگنا رانات

کانگنا رانات با فیلم‌هایی همچون «گنگستر» و «فشن» در بالیوود مطرح شد. او به خاطر فعالیتش در بالیوود تاکنون سه جایزه ملی دریافت کرده است. او نیز در خصوص انتخاب این حرفه چنین می‌گوید: «من در ۱۶ سالگی به خاطر انتخاب شغل مدنظرم خانه را ترک کردم. من برای فعالیت در یک آژانس مدلینگ به دهلی رفتم. بعد از چند وقت این آژانس مرا برای تست یک کار تبلیغاتی به بمبئی فرستاد اما من دیگر به دهلی برنگشتم. در بمبئی یک نفر مرا برای تست بازی برای فیلم «گنگستر» به دفتر کار بات‌ها برد اما به خاطر اینکه سنم کم بود مرا قبول نکردند؛ اما بعد از چند ماه انوراگ باسو با من تماس گرفت و گفت که قبول کرده‌اند در آن فیلم بازی کنم و این گونه فعالیت من در سینما آغاز شد.»

 

۵- سوشانت سینگ

سوشانت سینگ

سوشانت سینگ راجپوت فعالیتش را در سن کم با حضوری کوتاه در فیلم «دووم۲» آغاز کرد. او سال‌های سال در دفاتر فیلمسازی گوناگون تست بازیگری داد تا اینکه بالاخره موفق شد به تلویزیون راه پیدا کند و بعد از آن وارد دنیای پرشور بالیوود شد. «کدارنات» آخرین فیلمی است که از این بازیگر جوان اکران شده و کار موفق هم بوده است. او در خصوص تلاش‌هایش برای ورود به این عرصه چنین می‌گوید: «بعد از کلی تلاش و مشقت و سختی بالاخره مورد توجه قرار گرفتم و در یک سریال تلویزیونی به تهیه کنندگی اکتا کاپور بازی کردم. اما من دوست داشتم در سینما بازی کنم به همین خاطر از این سریال کناره گرفتم و چند ماه بیکار بودم و در کافی‌شاپ‌های مختلف کار می‌کردم تا اینکه فیلم «کئی پوچه» اتفاق افتاد و مسیر زندگی‌ام تغییر کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا