چهره هاسلبریتی ایرانی

هادی چوپان قهرمان بدنسازی ایران کیست؟ فیلم حضور در مسابقات مستر المپیا

هادی چوپان قهرمان پرورش اندام ایرانی است که در مسابقات زیادی حضور پیدا کرده است. هادی پوپان از ۱۳ سالگی بدنسازی را آغاز کرده است و در سال های اخیر موفق شده به قله های جهانی این ورزش دست پیدا کند. هادی چوپان عضو با سابقه ی تیم ملی ایران است و با این تیم افتخار آفرینی های بزرگ و چشمگیری داشته است. هادی همچنان ساکن شیراز است و در حال حاضر یک باشگاه مجهز بدنسازی را در این شهر مدیریت می کند.

متولد چهارم مهرماه سال ۱۳۶۶ در سپیدان شیراز است. هادی در سال های نوجوانی گچکار بوده است و کنار دست برادر بزرگترش حسن کار می کرد. برادری که همیشه استاد و مشوق هادی در مسیر بدنسازی بوده است. هادی چوپان از کودکی گوش هایش ضعیف بود، اما این ضعف هرگز نتوانست مانع رسیدن او به اهداف بزرگش در زندگی شود.

هادی چوپان از کی بدنسازی حرفه را آغاز کرد؟

هادی چوپان ۱۸ سال مستمر در رشته ی بدنسازی فعالیت داشته است. او در این سال ها با شکست ها و پیروزی های بسیاری روبرو شده؛ اما همیشه به یک اصل در زندگی اش اعتقاد داشته است: «هرگز دست از تلاش برندار!» هادی پر تلاش پس از گذشت سه سال از آغاز فعالیت حرفه ای خود به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد.

او با ۱۰۰ کیلوگرم وزن و ۱۶۷ سانتی متر قامت؛ زنگ خطر را برای حریفان نامدار خود در این رشته به صدا در آورده است. او خود را گرگ ایرانی نامیده؛ و اعتقاد دارد هرگز در برابر زندگی و مشکلات آن رام نخواهد شد. هادی چوپان در سال های اخیر امید اول ایران برای قهرمانی در مسابقات مستر المپیای آمریکا است. امیدی که جامعه بدنسازی تا پیش از آن به مرحوم بیت الله عباس پور داشت. هادی در رابطه با ابعاد بدنش جمله جالبی دارد که بارها آن را تکرار کرده است. «من متر به تنم نمی زنم».

علاقه مندان بدنسازی با کمی جستجوی نام هادی چوپان به زبان انگلیسی، جایگاه او را بهتر درک خواهند کرد. هادی در سال های اخیر بسیار مورد توجه فضای رسانه ای دنیای بدنسازی بوده است. مجله معتبر Generation Iron در سال ۲۰۱۷ هادی چوپان را به عنوان مرد سال بدنسازی جهان معرفی کرد. این مجله همچنین مربی هادی؛ هنی رامبد را هم به عنوان مربی سال بدنسازی جهان معرفی نمود.

مسابقاتی که هادی چوپان در آنها شرکت کرد

 

سن مارینو

هادی چوپان در مسابقات دسته سنگین سن مارینو با شایستگی در جایگاه دوم قرار گرفت. رقیب او که در جایگاه اول قرار گرفت ۳۷ کیلوگرم از او سنگین تر و حدود ۲۰ سانتی متر بلندتر بود! در پایان این مسابقات کای گرین (اسطوره دنیای بدنسازی) به سراغ هادی چوپان آمد و به او گفت: «از ناداوری ها نترس. در دنیای حرفه ای تا زمانی که چهره ای محبوب و مشهور شوی این اتفاق می افتد. حق تو جایگاه نخست بود. اما هنوز چهره ات برای این جایگاه جوان و تازه است. مغرور نشو و ادامه بده.»

مستر المپیا پرتغال

او در این مسابقات و با مربیگری هنی رامبد در جایگاه نخست قرار گرفت. در این مسابقات برخی از چهره های شاخص مستر المپیا حضور داشتند. هادی چوپان با این طلا اولین گام را برای مستر المپیا آمریکا ۲۰۱۸ محکم برداشت.

مستر المپیای آماتوری روسیه

او با قهرمانی در این مسابقات جواز حضور در مستر المپیای آمریکا را کسب کرد. هادی با کسب امتیاز قهرمانی این مسابقات در صدر پر امتیازترین ورودی های مسابقات امسال مستر المپیای آمریکا است.

هادی چوپان اصلی ترین رقیب فلکس لوئیز قهرمان شش دوره ی مسابقات مستر المپیا آمریکا است. فعالین رشته ی بدنسازی و بسیاری از مربیان برجسته ایرانی اعتقاد دارند، هادی چوپان در صورتی که در آخرین مسابقات مستر المپیا (۲۰۱۷ – آمریکا) امکان حضور داشت؛ قطعا صاحب جایگاه نخست بود و لوئیز را شکست می داد. اتفاقی که متاسفانه با وضع قوانین و شرایط جدید صدور روادید آمریکا و در کنار تمام تلاش ها شکل نگرفت؛ تا حسرت و انتظار برای کسب اولین قهرمانی برای ایران در این مسابقات یک سال دیگر هم ادامه داشته باشد.

هادی پس از این اتفاق ناخوشایند هم دست از تلاش بر نداشت. او می دانست رقیب او در مسابقات کره جنوبی هم حضور دارد. هادی چوپان این بار در کره جنوبی موفق شد در مقابل رقیب اصلی اش حضور پیدا کند. اما با ناداوری جایگاه نخست به لوئیز تعلق گرفت.

معرفی مربیان

قهرمان بدنساز ایرانی همیشه از دو مربی خود به طور ویژه یاد می کند و اعتقاد دارد در مسیر این ورزش از آن ها بسیار آموخته است. مربی اول جمشید اوجی است. هادی چوپان در حد فاصل سال های ۸۱ تا ۸۷ با وی تمرین می کرد. دومین مربی اثرگذار در حرفه ی هادی چوپان، علی نعمتی نام داشت. نعمتی از سال ۹۲ تا ۹۶ هادی را تمرین می داد.

هادی این روزها اما به مربی به روز و نامدارتری نیاز دارد. مدیران برنامه هادی «هنی رامبد» را برای او انتخاب کرده اند. این مربی ایرانی الاصل و با ریشه ای از شمال ایران بوده که در حال حاضر در آمریکا اقامت دارد. توافقات اولیه بین آن ها از طریق ایمیل صورت گرفت. هنی رامبد و هادی چوپان به این توافق رسیدند که پس از مسابقات سان مارینو؛ هادی با برنامه جدید و پس از یک دوره استراحت سال جدید میلادی را آغاز کنند. هادی چوپان در سال ۲۰۱۸ به شدت رویای مستر المپیا را در سر می پروراند. انتخاب هنی رامبد نیز در تحقق همین مسیر است. — هنی رامبد در دنیای بدنسازی، یک استاد بی نظیر و خوش نام است. —

مدیران برنامه ی هادی چوپان برادران پارسافر هستند که در حال حاضر در دبی اقامت دارند. حضور برادران پارسافر در کنار هادی چوپان اتفاقات مثبت بسیاری در زندگی حرفه ای او به همراه داشته است. مدیران برنامه هادی تمامی جدول های رقابت سالیانه او را طراحی می کنند، امور روابط عمومی و تبلیغات را بر عهده دارند و موضوعات روادید و مجوزهای حضور هادی چوپان در مسابقات را پیگیری می کنند.

زندگی خصوصی

هادی یک الگو در زندگی و ورزش دارد و آن مولا علی (ع)است. او بسیار رک و صادق است و بدون هیچ تعارفی باشگاه خود را بهترین باشگاه ایران می داند. هادی دو فرزند به نام های محمد حافظ و نادیا دارد. وی برعکس بدن عضلانی و درشت خود قلبی مهربان و خوئی آرام دارد. او به شدت عاشق خانواده خود است و آن ها را اصلی ترین دلیل عدم مهاجرتش تا امروز می داند.

هادی بارها به دلیل عدم صدور روادید از مسابقات بزرگی جا مانده است. هادی می گوید اگر روزی از ایران برود تنها به همین دلیل است. او بسیار منش والایی دارد و در مصاحبه هایش بسیار صادقانه گفتگو می کند و لهجه ی شیرین شیرازی دارد. عجیب است که بدانید هادی چوپان همچنان قسط وامی را پرداخت می کند که خرج بدنش کرده است تا بتواند در مسابقات جهانی نماینده ای شایسته برای ایران باشد.

جوایز و افتخارات

۱۵ طلای استانی شامل فارس و تهران
۶ مدال کشوری شامل ۱ برنز، ۲ نقره، ۳ طلا
نقره جهان در سال ۲۰۱۲
طلای آسیا در سال ۲۰۱۳
اوورال آسیا در سال ۲۰۱۳
طلای جهان در سالهای ۲۰۱۵٬۲۰۱۴٬۲۰۱۳
قهرمانی مسترالمپیا ۲۰۱۶
اوورال مسترالمپیا ۲۰۱۶
نقره مسابقات شروکلاسیک ۲۰۱۷
نقره مسابقات گرندپریکس ۲۰۱۷
نقره مسابقات سان مارینو۲۰۱۷
طلای مسابقات مسترالمپیا پرتغال ۲۰۱۸
طلای مسابقات گرندپریکس کره جنوبی ۲۰۱۸

عکس هادی چوپان
عکس هادی چوپان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا