سینماسینمای‌ایران

واکنش هنرمندان به صحبت های سیاسی لیلا حاتمی در جشنواره برلین

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

واکنش هنرمندان به صحبت های سیاسی لیلا حاتمی در جشنواره برلین

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

هنری

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

صحبت های سیاسی لیلا حاتمی در جریان کنفرانس خبری فیلم «خوک» در جشنواره برلین واکنش های متفاوتی در شبکه های اجتماعی داشت. برخی هنرمندان نیز در خصوص این صحبت ها واکنش نشان دادند.

در این میان واکنش پروانه معصومی متفاوت تر از بقیه بود.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتقاد از اظهارات لیلا حاتمی در جشنواره برلین، حرف‌های او را باعث «کوچک کردن ایران» دانسته و خطاب به او گفت مگر در کشورهای دیگر اعتراض را با بوسه جواب می‌دهند؟!

«در اعتراضات ۴ نفر از نیروی انتظامی را شهید کردند، این چه اعتراضی است؟ جاهای دیگر وقتی که مردم اعتراض می کنند خیلی به مردمشان احترام می گذارند؟ آنها که مردم را به مسلسل می بندند. خانم حاتمی عجب حرفی زده‌اند.»

این صحبت ها البته با مخالفت یک چهره دیگر همراه بود. یکتا ناصر بازیگر فعال این روزهای سینما در صفحه اجتماعی خود نوشت:

«براى من خیلى جالب است کسانى که همواره غرب زدگى را نهى میکردند حالا که یک بانوى شجاع ایرانى هنرمند طرز برخورد با معترضان را مورد نکوهش قرار داده براى انتقاد از حرفهایش ما را با همان کشورهاى ذکر شده مقایسه می کنند.

بر فرض غلط که آنها هم معترضانشان را به بدترین شکل نابود میکنند چرا فقط در این موردالگوى ما هستند و اساساً مگر مبادرت به یک رفتار زشت در کشورهاى دیگر مجوز لازم براى عمل به آن در کشور ماست.

پ.ن:قابل توجه کسانى که از گفتن این حرفها در برلین ناراحت هستند به لطف اینترنت و ماهواره و …کسانى که پیگیر اخبار هستند از همه جاى دنیا خبر دارند و اصولاً وقتى شخصیت دیکتاتور و کنترلگرى داشته باشیم فکر میکنیم آدمها دقیقاً باید زمان و جاى مورد نظر ما حرفهایى بزنند دقیقاً موافق نظر ما»

این پست توسط بخش هنری مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

واکنش هنرمندان به صحبت های سیاسی لیلا حاتمی در جشنواره برلین

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

۵ دیدگاه

  1. بنظر من حاتمی از اینکه توی جشنواره ایران برای حجابش تذکر دادند عقده ای شده وظیفه همسرش اینجا بنظر شما چیه

  2. سلام
    هنرمندان ما اندک اطلاعاتی که دارند را هم در اثر توهمات ناشی از شهرت از دست میدهند . سیاست هم که شده دفتر چرک نویس همه اصناف که برای افاضه های روشنفکرانه از هم سبقت میگیرند . اصل ماجرا گرفتن چند مظنون به سرقت و زورگویی جماعتی بوده که چون به خواسته غیر قانونی خود نرسیده اند به عربده کشی و تخریب اموال مردم و قتل جوانان این مملکت مبادرت کرده اند . اعتراض آنان به چه بوده آیا اینان مردم ما بوده اند و همه مردم ما اینگونه اند . خانم حاتمی میدانی با پشتیبانی از داعش خودت هم در صف داعشی . فکر کردی چون شهرت داری میتوانی هر غلطی را به زبان بیاوری باید خجالت بکشی از اینکه دشمن را مظلوم وجوانان مظلوم و حافظان امنیت را ظالم دانستی
    پیشنهاد میکنم این خانم را با خانواده شهدای این حادثه و جانیانی که دست به قتل زدند با این دخترک روبرو کنند . جواب خانواده شهدای حادثه اخیر با همین خانم باشد که افاضات کرد ه . خودش ببیند از چه کسانی دفاع میکرده اینان مردم ما نبودند همانگونه که تو هنرمند نیستی . هنر عبارتست از ورق زدن دفتر اندیشه انسانی و ماورایی . اندیشه که نداری هنر نخواهی داشت .

    1. چی زدی بابا. داعش ????? خوبه تمام ادعای مسئولین بی کفایت وارد نشدن داعش ب ایران بوده برای توجیه خرج در کشورهای دوست و برادر حالا اینا شدن داعش

  3. نقل است که از خانم سیمین ئانشور خواسته شد در یک میهمانی در یکی از سفارتخانه های خارجی بروند و در انجا میتوانند درباره سانسور درایران صحبت کنند اما پاسخ ایشان چنین بود:
    من رخت چرک خود را را در خانه همسایه نمی شویم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا