اخبار داغ

ورود جنگنده های صهیونیستی به آسمان ایران حقیقت دارد؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

ورود جنگنده های صهیونیستی به آسمان ایران حقیقت دارد؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ویژه

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

اخیرا رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از یک روزنامه کویتی مدعی شده اند به تازگی دو جنگنده «اف-۳۵» رژیم صهیونیستی با عبور از آسمان روسیه و عراق و بدون هیچگونه رهیابی شدن وارد حریم هوایی ایران شده‌اند و دوری هم در آسمان بندرعباس، اصفهان و شیراز زده اند.

نشریه تخصصی حوزه دفاعی و امنیتی Aviationist، با انتشار گزارشی این ادعای عجیب روزنامه کویتی و بدنبال آن رسانه های صهیونیستی را پوچ و کذب خوانده است.

سردبیر این پایگاه تخصصی با اشاره به خبر کذب ورود جنگنده های صهیونیستی به آسمان ایران، می نویسند این یا یک خبر جعلی است یا یک عملیات جنگ روانی.

در این گزارش ضمن اشاره به ادعای الجریده و انتشار آن از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی آمده است: در اینجا چند مورد عجبی و متناقض وجو دارد؛ اولا بر اساس چندین منبع روزنامه الجریده اغلب برای برنامه های پروپاگاندای اسرائیلی و پیام‌های جنگ روانی استفاده شده است و قبلا هم اخباری از این دست منتشر کرده است، مانند خبر چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای ترور سردار سلیمانی” که بلافاصله توسط رسانه های صهیونیستی بازنشر داده شده است.

براساس گزارش نشریه تخصصی اوییشنیست، نیروی هوایی اسرائیل بیش از ۷ جنگنده اف-۳۵ (دست‌کم ۹ جنگنده) را عملیاتی کرده که برد دو هزار کیلومتری آن ها، امکان به این جنگنده‌ها اجازه عملیات مخفیانه را نمی‌دهد (بدون مخزن سوخت خارجی) که دو مرتبه و بدون توقف و یا سوخت‌گیری هوایی بتوانند به سمت ایران پرواز کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: و مهمتر ازهمه اینکه اگرچه پس از عملیاتی شدن نخستین جنگنده اف-۳۵ «عدیر» اسرائیل در روز ۶ دسامبر سال ۲۰۱۷، بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده هستند که شرکت اف-۳۵ در مأموریت‌های واقعی «قریب‌الوقوع» است اما چنین مأموریتی بسیار غیر محتمل بوده و در صورت وقوع چنین امری، این مأموریت بسیار زود افشا خواهد شد.

این نشریه تخصصی در ادامه نوشت: در این مورد به پرواز در آوردن دو هواپیمای جدید اف-۳۵ برای یک عملیات ساده شناسایی ارزش خطرپذیری آن را ندارد و هدف از انجام این مأموریت و برملا کردن اخبار آن می‌تواند چه چیزی باشد؟ یک «نمایش قدرت» برای بازدارندگی؟ یا به رخ کشیدن این مطلب برای جهانیان و مخالفان منطقه‌ای که نیروی هوایی ارتش اسرائیل به صورت آزادانه می‌تواند در حریم هوایی سوریه و ایران عملیات انجام دهد، به خصوص پس از ساقط شدن جنگنده اف-۱۶ ارتش اسرائیل در اوایل سال ۲۰۱۸؟

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به احتمال تسریع در احتمال بکارگیری جنگنده اف-۳۵ در مأموریت‌های واقعی از سوی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از سرنگونی جنگنده اف-۱۶ در سوریه و موانع موجود بر سر راه این امر آمده است: حضور سنگین رادارهای روسیه و سامانه «الینت» در سوریه موجب بروز نگرانی‌هایی می‌شود؛ روس‌ها در حال حاضر قادر به شناسایی هرگونه رواز از پایگاه‌های اسرائیلی هستند و ممکن است با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده جنگنده اف‌-۳۵ را در طول موج‌های خاص ردیابی کنند مانند آنچه درباره جنگنده‌های اف-۲۲ آمریکا انجام شده است.

در بخش دیگری از این گزارش ضمن اشاره به نحوه ردیابی هواپیماها از طریق سامانه‌های پدافند هوایی روسیه آمده است: کاملا می‌توان این فرض را پذیرفت که سیستم‌های ضدهواپیمای روسیه در حال رصد جنگنده‌های اف-۳۵ اسرائیل هستند.

اوییشنیست می‌نویسد: شایعاتی تأیید نشده مبنی بر استفاده از جنگنده اف-۳۵ برای هدف قرار دادن اهدافی در سوریه استفاده شده است اما هیچ‌گونه تأییدی بر این مطلب که این جت‌ها در مأموریت‌های رزمی استفاده شده‌اند وجود ندارد، مأموریت بر فراز آسمان ایران نیز به نظر می‌رسد که دقیقا یکی از همین موارد است؛ یک ادعای ساختگی که به عنوان بخشی از جنگ روانی و با هدف تهدید منتشر شده است.

در پایان این گزارش ضمن اشاره به افزایش احتمال استفاده اسرائیل از جنگنده اف-۳۵ آمده است: اما به نظر می‌رسد که این موضوع دست‌کم درباره ایران و در حال حاضر مطرح نیست.

این پست توسط بخش ویژه مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

ورود جنگنده های صهیونیستی به آسمان ایران حقیقت دارد؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا