کلیپ داغ

ویدیوی آماده سازی و پرتاب موشک های سپاه به پایگاه نظامی عین الاسد

در این مطلب، ویدیوی آماده سای و پرتاب موشک های سپاه به پایگاه نظامی عین الاسد در کشور عراق، محل پایگاه نظامی تروریس های آمریکایی را خواهیم دید؛ با ما همراه باشید. لازم به بیان است پایگاه هوایی عین‌السد (به فارسی به معنای چشم شیر)، پایگاهی است که اصلی‌ ترین بخش حمله موشکی بامداد روز ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی مصادف با هفتم ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام خون سردار حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش، نسبت به این پایگاه صورت گرفت.

در این ویدیو، مراحل پرتاب موشک های سپاه به پایگاه نظامی عین الاسد را دیدیم! این پایگاه از نظر جغرافیایی در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار، در شهرستانی به نام هیت و در ۸ کیلومتری روستایی به نام ” خان‌ البغدادی ” است. پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی در اختیار آمریکا است و در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌ است.

پایگاه هوایی عین الاسد ، بزرگ‌ ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق است که مساحت آن به اندازه منطقه سبز بغداد یعنی حدودا ۱۰ کیلومتر مربع است! این پایگاه توسط نیروهای عراقی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد و پیش از این توسط نیروهای بریتانیا نیز مورد استفاده قرار می‌ گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا