قیمت امروز

پیش بینی قیمت طلا تا پایان این هفته/ امیدواری به ثبات قیمت

در این مطلب از کولاک نیوز از پیش بینی قیمت ها در بازار طلا در هفته جاری می خوانیم. عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: در آستانه شب‌های قدر هستیم. به نظر می‌رسد که قیمت ها تا پایان این هفته ثابت باقی بماند.

قیمت طلا
قیمت طلا

عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان این هفته ارزان خواهد شد؟ گفت: با توجه به اینکه در آستانه شب‌های قدر هستیم و بازار طلا در روز ۲۱ ماه مبارک رمضان تعطیل است، به نظر می‌رسد که طلا تا پایان این هفته ثابت باقی بماند.

داوود سلمانیان افزود: البته ثبات طلا به برخی موضوع‌های سیاسی و جهانی ارتباط دارد. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی در جهان رخ ندهد، طلا تثبیت می‌شود. این در حالی است که ممکن است انس جهانی طلا با برخی فراز و فرودها روبه‌رو شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا طلا بعد از ماه مبارک رمضان گران‌تر خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد: آنچه جوامع بین‌المللی پیش‌بینی کرده‌اند، قیمت تا پایان سال میلادی ممکن است بین پنج تا ۱۰ درصد افزایش یابد. البته افزایش قیمت جهانی طلا به برخی تحولات و حوادث جهانی ارتباط دارد. ممکن است با برخی اتفاق‌ها قیمت جهانی کاهش یا روند افزایشی را به خود بگیرد.

قیمت طلا
قیمت طلا

طلا بعد از ماه رمضان نوسان شدید ندارد

سلمانیان به وضعیت طلا در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در آخرین معاملات انجام‌شده، هر انس طلا حدود ۱۰ دلار افزایش یافت؛ این در حالی است که با اقدامات به‌هنگام بانک مرکزی و تزریق ارز به بازار، هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۲۰ هزار و هر قطعه سکه نیز حدود ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد.

به گزارش «کولاک نیوز» از تجارت نیوز، او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: افراد برای خرید طلا باید مراقب باشند و تنها از واحدهای صنفی که دارای جوار کسب و پروانه هستند، کالای مورد نیاز را خریداری کنند. در این شرایط مهم‌ترین توصیه ما این است که مردم از هر گونه خرید طلا در سایت‌ها و فضای مجازی خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا