سلامت

چطور درد جنسی را هنگام آمیزش برطرف کنیم؟

مجله اینترنتی کولاک: دیس پارونیا،دردی که رابطه زناشویی را مختل می‌کند.دیس‌پارونیا یا مقاربت دردناک اصولا عارضه‌ای است که زنان را گرفتار می‌کند، اما گاهی در مردان هم رخ می‌دهد.

 

 

در اغلب موارد علل مقاربت دردناک، حتی که اگر مدت‌ها طول کشیده باشد، قابل‌برطرف کردن هستند، اما ممکن است پس از اینکه علت اولیه بیماری برطرف شد، فرد با توجه به تجربیات قبلی همچنان احساس درد کند.

 

آمیزش دردناک یا دیس‌پارونیا را در گذشته‌ها عمدتا یک مشکل روانی می‌دانستند که نیاز به روان‌درمانی دارد اما امروزه این دیدگاه را کنار گذاشته‌اند. پژوهشگران، بسیاری از علل آمیزش دردناک را شناخته‌اند و توصیه آنها به یک درمان چندجانبه و فراگیر است. درمان به علت زمینه‌ساز درد بستگی دارد.

علاوه بر این، ممکن است بتوان با ایجاد تغییراتی در شیوه آمیزش درد را به حداقل رساند:

 

 

 

تغییر وضعیت هنگام آمیزش

اگر درد در وضعیت بدنی خاصی هنگام آمیزش احساس می‌شود، ممکن است با تغییر دادن آن و امتحان وضعیت‌های دیگر کاهش پیدا کند.

 

برقراری ارتباط با همسر

صحبت کردن زن‌وشوهر با یکدیگر درباره حس‌های خوب یا بدشان هنگام آمیزش سودمند است. کندتر کردن آمیزش هم ممکن است به کاهش درد کمک کند.

نوازش پیش از آمیزش

نوازش طولانی‌تر پیش از آمیزش به ایجاد لغزندگی طبیعی واژن کمک می‌کند. به تاخیر انداختن دخول تا هنگامی که حداکثر برانگیختگی ایجاد شده نیز ممکن است به کاهش درد کمک کند.

 

استفاده از لغزنده‌‌کننده‌ها

مواد لغزنده‌کننده موجود در بازار شامل نرم‌کننده‌های با پایه آب یا با پایه سیلیکون ممکن است آمیزش جنسی را راحت‌تر کند. البته باید توجه داشت لغزنده‌‌کننده‌های حاوی گلیسیرین ممکن است در برخی زنان زمینه‌ساز عفونت قارچی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا