مذهبی

چگونه با جن های مسلمان ارتباط برقرار کنیم؟ | راه های ساده برای دوستی با جن ها

در این مطلب از سایت مجله اینترنتی کولاک قصد داریم به این سوال که آیا می توان با جن های مسلمان دوست شد و آن ها را به عنوان استاد برای درمان بیماری ها استفاده کرد؟ پاسخ دهیم، با ما همراه باشید.

در عقیده اسلامی جن موجودی است مختار، مکلف، مخلوق از آتش، دارای مرگ و حیات و توالد و تکاثر و همچنین دارای شعور و اراده که به اقتضای خلقتش دارای توانائی های بالایی است و می تواند کارهای سریع و اعمال شاقه را که از نوع بشر ساخته نیست انجام دهد.

در مورد برقراری ارتباط با اجنه، خاطرنشان می کنیم که در قرآن مجید از جن هایی صحبت به میان آمده است که خدمت حضرت رسول (ص) می آمدند و در نتیجه گوش دادن به آیات قرآن به پیامبر ایمان آوردند و همچنین از جن هایی صحبت شده که در خدمت حضرت سلیمان بوده اند و نیز از انسان هایی صحبت شده که به جن پناه می بردند.

در روایات اهل بیت “علیهم السلام“ نیز به روایاتی برمی خوریم که حاکی از خدمت نمودن برخی از طایفه جن به افراد صالح می کند.

بنابراین به نظر می رسد اصل ارتباط با جن های مسلمان با رعایت موازین شرعی و به شرطی که فرد دارای ظرفیت و توان لازم باشد و برایش ضرر نداشته باشد، مانع شرعی نداشته باشد.

اما با توجه به تبعات این ارتباط و مشقت هایی که دارد و همچنین برای پرهیز از ضررهای احتمالی به هیچ وجه برقراری ارتباط توصیه نمی شود و بجای آن، تاکید می کنیم که: انسان در خود نیروی عظیمی که از خدای تعالی به ودیعه دارد، شکوفا نماید این نیروی عظیم همان توانایهای روح او می باشد که اگر درست مورد تعلیم و ممارست قرار گیرد، قدرتی بس فراتر از بقیه موجودات خواهد یافت و این امر کاملاً ممکن است و در این صورت دیگر ما احتیاجی به شاگردی جن نداریم چرا که روح تربیت شده به آداب الهی بسی قوی تر و شریف تر از جن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا