مذهبی

چگونه می توان فهمید توسط چه کسانی جادو شده ایم؟

تمام زندگیم داغون شده چطور می توانم آرام باشم و کسانی که مسبب بدبختی هایم بوده را نشناسم. اگر خواسته من از لحاظ شرعی مشکلی ندارد.خواهش می کنم اگر راهی وجود دارد برایم شرح دهید. من نمی خواهم به کسانی که مرا جادو کرده اند آسیبی برسانم ،فقط می خواهم بفهمم آنها که بودند؟

با سلام و خسته نباشد سلام.من قبلا هم از شما سوال پرسیدم.ممنون از پاسختان.به دنبال دعای حرز یمانی هم هستم.ولی یکی از پرسشهای من در سوال قبلی این بود که چگونه می توان فهمید توسط چه کسانی جادو شده ایم؟و شما پاسخ داده بودید این مهم نیست و مهم درمان فرد جادو شده است.حرف شما درست.ولی من که تمام زندگیم داغون شده چطور میتوانم آرام باشم و کسانیکه مسبب بدبختیهایم بوده را نشناسم. اگر خواسته من از لحاظ شرعی مشکلی ندارد.خواهش می کنم اگر راهی وجود دارد برایم شرح دهید.من نمی خواهم به کسانیکه مرا جادو کرده اند آسیبی برسانم ،فقط می خواهم بفهمم آنها که بودند؟کار هر روزه من اشک است و آه.همه چیز زندگیم را از دست داده ام.خواخش میکنم پاسخم را بدهید.

پاسخ مشاور

 

سلام وقت شما بخیر انسان طول در زندگی در معرض خطرات گوناگونی بوده که خود دارای اسباب و علل مختلفی هستنند و آنچه در مورد سحر و دیگر اسباب غیر عادی مسلم و پذیرفتنی است،اصل این قضیه است نه تطبیق آن بر موارد خاص ، در نتیجه امکان آنکه مشکلات شما یا حداقل بخشی از این مشکلات ناشی از عوامل دیگر باشد، وجود دارد و هیچگاه به صورت قطع نمی توان مشکلات مطرح شده را به سحر و … نسبت داد و سعی در یافتن عامل آن داشت.

اما فارغ از اینکه مشکلات شما ناشی از سحر بوده و یا علتی غیر آن داشته است، برای تشخیص آنکه در فرض سحر، چه کسی عامل این عمل بوده است، ظاهرا در منابع دینی چیزی وجود ندارد و آنچه از منابع غیر دینی وجود دارد، معتبر و قابل اعتماد نیست.

دعا جهت باطل کردن سحر

حاج شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان از امیر المؤمنین (ع) نقل نموده است که جهت باطل کردن سحر این جملات را بنویسید و همراه خود داشته باشید: « بسم الله و بالله، بسم الله و ما شاء الله، بسم الله و لا حول و لا قوّه إلاّ بالله. قال موسی ما جئتم به السحر إنّ الله سیبطله إنّ الله لا یصلح عمل المفسدین فوقع الحقّ و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین ». (۱)

همچنین از حضرت روایت شده است: جهت محفوظ ماندن از سحر و جادو، شب ها پس از نماز و روزها پیش از نماز هفت مرتبه بخوانید: «بِسمِ اللهِ وَ بِاللهِ قالَ سَنَشُدُّ عَضُدَکَ بِأَخیکَ وَ نَجْعَلُ لَکُما سُلْطاناً فَلا یَصِلُونَ إِلَیْکُما بِآیاتِنا أَنْتُما وَ مَنِ اتَّبَعَکُمَا الْغالِبُون ». (۲)

خواندن آیات ۵۴تا ۵۷ سوره اعراف نیز جهت خنثی کردن اثر سحر وارد شده است: «إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فی‏ سِتَّهِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوى‏ عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهارَ یَطْلُبُهُ حَثیثاً وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّراتٍ بِأَمْرِهِ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمین*ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْیَهً إِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ وَ لا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِها وَ ادْعُوهُ خَوْفاً وَ طَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِیبٌ مِنَ الْمُحْسِنِین». (۳)

در صحیفه الرضا از امام رضا (ع) نقل شده است: به جهت دفع ضرر سحر و بطلان آن دستت را مقابل صورت قرار بده و بخوان: «بِسمِ اللِه العظیم رَبِّ العَرشِ العَظیم إلاّ ذَهَبْتَ وَ انْقَرَضْتَ ». (۴)

پى نوشت‏ها: ۱٫ حاج شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، باقیات صالحات، باب سوم،نشر بلاغت، قم، بی تا . ۲٫ علامه محمد باقر مجلسی، بحار الانوار، ج۹۲، ص۱۲۹، مؤسسه الوفاء، بیروت، ۱۴۰۴ ه.ق، ۳٫ مفاتیح الجنان، باقیات صالحات، باب سوم. ۴٫ همان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا