موسیقیموسیقی جهان

معرفی پولدارترین خواننده های ده سال گذشته

در این مطلب پولدارترین خواننده های ده سال گذشته را معرفی کرده ایم. در دهه گذشته صنعت موسیقی درآمد بالایی کسب کرد. مجله فوربس در شماره اخیر خود، فهرستی از پردرآمدترین هنرمندان عرصه موسیقی در دهه گذشته را منتشر کرد. رپر مشهور آمریکایی چهار سال است که آلبومی را منتشر نکرده اما به لطف چند سرمایه‌گذاری تجاری، بیش از هر خواننده دیگری در دهه اخیر درآمد کسب کرده است.

پولدارترین خواننده های ده سال گذشته
پولدارترین خواننده های ده سال گذشته

جالب است که رتبه اول این لیست به دکتر دره با درآمدی معادل ۹۵۰ میلیون دلار از سال ۲۰۱۰ تا کنون، تعلق گرفت. این مبلغ هنگفت، او را پیشتاز فهرستی کرد که ستارگانی مانند تیلور سوییفت، بیانسه و جی زی را در خود دارد.

هرچند این رپر ۵۴ ساله از سال ۲۰۱۵ و بعد از آلبوم Compton، آلبوم مستقلی منتشر نکرده است، اما به لطف سهامی که در کمپانی Beats غول تولید هدفون دارد، و همچنین چند سرمایه گذاری تجاری دیگر، درآمد او بیش از سایر هنرمندان صنعت موسیقی بوده است.

رتبه دوم این لیست، همان طور که دور از انتظار هم نیست، به تیلور سوییفت تعلق دارد؛ خواننده و ستاره ۳۰ ساله موسیقی پاپ که از مجموع فروش آلبوم ها، تورها و کنسرت هایش توانسته در ۱۰ سال اخیر ۸۲۵ میلیون دلار درآمد کسب کند. گفتنی است تیلور سوییفت گران ترین سلبریتی سال ۲۰۱۹ شناخته شد.

بعد از تیلور، بیانسه ۳۸ ساله در جایگاه سوم نشسته است که درآمد ۶۸۲ میلیون دلاری او نشان می دهد همچنان بر موسیقی حکومت می کند. این در حالیست که همسرش جی زی ۵۰ ساله با ۵۶۰ دلار درآمد در ۱۰ سال گذشته در جایگاه هفتم این لیست قرار گرفته است.

​جالب اینجاست که به نوشته مجله فوربس، این لیست فقط شامل هنرمندان در قید حیات است، و اگر سود حاصل از آثار، پس از مرگ هنرمند، نیز در نظر گرفته می شد، مایکل جکسون با ۲٫۳۷ میلیارد دلار درآمد، به راحتی همه را پشت سر می گذاشت.

به احتمال زیاد اثر بعدی که از دره منتشر می شود، همکاری او با کانیه وست در آلبوم مشترکی است که گفته می‌شود ادامه آلبوم اخیر کانیه Jesus Is King است.

جزئیات بیشتری درباره این اثر ارائه نشده و این دو هنرمند با انتشار عکسی دو نفره در یک اتاق ضبط در ماه نوامبر، و با کپشن به زودی، خبر از این کار مشترک دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا