اخبار داغ

کدام نمایندگان مجلس دهم در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌ نام نکردند؟ + جزئیات ثبت نام در انتخابات

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در واپسین دقایق مهلت قانونی ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم برای بازدید، وارد ستاد انتخابات فرمانداری تهران شد.

وزیر کشور در جریان این بازدید از آخرین روند نام‌نویسی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم مطلع شد. عبدالرضا رحمانی‌ فضلی ، وزیر کشور اظهار داشت: امیدوارم انشاءالله کار با همین هماهنگی در مراحل بعد هم ادامه یابد و ما امسال هم انتخابات خوب و با شکوهی داشته باشیم.  وی با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: آماری که آلان گرفتم حدود ۱۴ هزار نفر است که نسبت به دور قبل که حدود ۱۲ هزار نفر بود، ۲ هزار نفر تا الآن افزایش داریم.

رحمانی فضلی ادامه داد: تاکنون ۲۷۲۲ نفر در تهران تا امروز ثبت نام کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به نا آرامی های اخیر مردم حضور پر شوری در انتخابات خواهند داشت،‌ تصریح کرد: اولا وقتی از مردم صحبت می کنیم با ۸۰ میلیون نفر طرف هستیم، علی رغم اینکه ناراضی بوده و یا نقد داشته باشند، مردم ما اهل تفکیک مسائل هستند و می‌دانند که اگر میخواهند وضعیت مساعد و مشکلات حل شود، به دست خود مردم خواهد بود؛ یعنی تجلی اراده مردم، نمایندگان مجلس می‌شوند و اینها هستند که در حل مسائل قانون‌گذاری و نظارت کمک می‌کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: بنابراین مردم فهیم و با شعور ما هم برای آنکه از این اختیارشان استفاده کنند و هم برای اینکه تاثیر گذاری خود را به نهایت برسانند، و کسانی که ایران امن و توسعه یافته را می‌خواهند مثل همه کسانی که ثبت نام کرده اند، حتما حضور خوبی خواهند داشت.

وی افزود: چون در قبل از ثبت نام‌ ها هم از من این سؤال را پرسیدند که با توجه به شرایط فکر می‌کنید که نامزدهای این دوره مانند دوره قبلی ۱۲ هزار نفر خواهند شد و من همین پاسخ را به آن ها دادم و دیدیم که ۲ هزار نفر افزایش یافتند و انشاءالله بیشتر هم خواهد شد.

وی در مورد زمان ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس تاکید کرد: زمان ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای نیز تمدید نخواهد شد.

کدام نمایندگان مجلس دهم در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌ نام نکردند؟

قالیباف برای انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا شد

محمدباقر قالیباف با گرفتن شناسنامه رو به عکاسان و با لبخند، خود را به عنوان مهمترین نامزد جریان اصولگرایی برای انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا کرد.

«پروانه سلحشوری» از کاندیداتوری در انتخابات مجلس خودداری کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از حضور در انتخابات مجلس یازدهم خودداری کرد. پروانه سلحشوری با انتشار بیانیه‌ای انتقادی نسبت به آنچه تحدید جایگاه مجلس خواند گفت که تصمیم به عدم شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گرفته است.

 ثبت نام پژمانفر از مشهد

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری مشهد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

دو چهره اصلاح‌طلب دیگر هم آمدند

ابراهیم اصغرزاده دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان ایران و جواد امام  مدیر عامل بنیاد باران از چهره‌ های سیاسی اصلاح‌ طلب بودند که در فرمانداری تهران ثبت‌نام کردند.

موسوی: ۱۳۸۹۶ نفر داوطلب انتخابات مجلس شدند/ ثبت‌نام ۵۷ نفر برای خبرگان

در آخرین روز ثبت‌ نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: طبق اعلام وزارت کشور ساعت ۱۸ امروز، ساعت پایان ورود داوطلبان است و از این ساعت به بعد، امکان ورود داوطلبان مسدود شد اما تعداد زیادی از داوطلبان در ستاد ثبت‌نام حضور دارند که تا ساعت ۲۴ امشب ثبت‌ نام آنها انجام خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: تا این لحظه ۱۳ هزار و ۸۹۶ نفر داوطلب ثبت‌ نام خود را نهایی کرده‌اند که در قیاس با دوره قبل بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.

موسوی افزود: ۱۶۰۵ نفر زن و ۱۲ هزار و ۲۹۱ نفر مرد با نسبت ۱۲ درصد خانم‌ها و ۸۸ درصد آقایان ثبت‌نام کرده‌اند. وی تصریح کرد: ۶۰۱ نفر معادل چهار درصد دارای تحصیلات حوزوی هستند، ۱۴ درصد تحصیلات دکتری، ۷۷ درصد تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی لیسانس و پایین‌تر هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: ۳۷ درصد از داوطلبان زیر ۴۰ سال سن دارند، ۲۶ درصد داوطلبان، ایثارگر، چهار درصد دارای سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ۲۳ درصد هم در گذشته حداقل یکبار داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده‌اند.

موسوی اظهار داشت: استان‌ های تهران با ۳۱۳۸ نفر، اصفهان با ۱۰۹۹ نفر، خراسان‌ رضوی با ۹۸۰ نفر، خوزستان با ۸۰۰ نفر و فارس با ۷۳۹ نفر به ترتیب بیشترین داوطلب را در سراسر کشور داشته‌ اند. وی در خصوص ثبت‌ نام مجلس خبرگان گفت: دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید و مجموعاً ۵۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. از استان‌های تهران ۳۱ نفر، قم ۱۷ نفر، فارس ۲ نفر، خراسان‌ رضوی ۲ نفر و خراسان‌ شمالی ۲ نفر برای حضور در مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان تأکید کرد: ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده اما ثبت‌نام برای داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تا ۲۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت. فرمانداری‌های پنج استان میزبان داوطلبان مجلس خبرگان خواهند بود.

موسوی همچنین گفت: ۵ نفر از خارج کشور برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا