اخبار داغ

کدام هنرمندان در مراسم خاکسپاری استاد محمدرضا شجریان حضور داشتند؟

در این مطلب از کولاک نیوز ، توضیحاتی درباره هنرمندان حاضر در مراسم خاکسپاری استاد محمدرضا شجریان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پیکر محمدرضا شجریان صبح امروز ۱۹ مهر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی با حضور جمعی از علاق ه‌مندان به وی، هنرمندان و بازیگران و مسئولان فرهنگی و هنری به خاک سپرده شد.

همایون شجریان ، فرزند مرحوم محمدرضا شجریان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه هزار دستان موسیقی ایران را به خاک سپردیم، اظهار کرد: ما آرامش و اعتبار خود را از شما مردم می‌گیریم، سبب همه صبر و شکیبایی ما شما هستید و از همه تشکر می‌کنم که با همه سختی‌های موجود در مراسم تشییع و تدفین مرحوم شجریان شرکت کردید.

همایون شجریان با بیان اینکه چنانچه این امکان وجود داشت، تعداد بیشتری از مردم می‌توانستند در این مراسم شرکت کنند، ادامه داد: من به دستان شما بوسه می‌زنم.

در ادامه امیررضا نوربخش ، مدیرعامل خانه موسیقی در مراسم تدفین مرحوم محمدرضا شجریان که در آرامگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم شجریان فراتر از آواز و هنر ایران بود.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کردم به این زودی ‌ها بزرگمرد تاریخ هنر و موسیقی ایران در این مکان آرام گیرد، ادامه داد: درخصوص شجریان چه می‌توان گفت، چراکه همه او را به خوبی می‌ شناسند.

وی با بیان اینکه باید فقدان مرحوم شجریان را به یکدیگر تسلیت گوییم، اضافه کرد: مرحوم شجریان از ایران هم فراتر بود و به تمام فارسی‌زبانان تعلق داشت.

داریوش پیر نیاکان ، سالار عقیلی ، حامد بهداد ، سهراب پورناظری ، علی اکبر شکارچی ، پوریا اخوان ، زیدالله طلوعی ، وحید تاج ، حسین ابریشام پور ، مجتبی عسکری ، حمیدرضا نوربخش ، مهدی پاکدل و طهمورث پورناظری برخی از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

حضور علاقه مندان به مرحوم شجریان و موقعیت  مکانی آرامگاه فردسی در انتهای بلوار شاهنامه باعث سختی عبور و مرور و ترافیک در محل برگزاری مراسم شده بود. در جای جای مراسم امروز مردم به زمزمه نغمه‌ های مرحوم شجریان پرداختند. یکی از نکات مراسم امروز جابه‌ جای مکان تدفین مرحوم محمدرضا شجریان بود که با درخواست خانواده وی از جوار مزار اخوان ثالث به موقعیت دیگری در کنار موزه منتقل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا