اخبار داغ

کشف بزرگ‌ترین محموله کوکائین در تاریخ امریکا

طول این بسته‌های کوکائین به ۳ کیلومتر می‌رسد

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

بزرگ‌ترین محموله قاچاق کوکائین در تاریخ امریکا روز جمعه در بندر فیلادلفیا توسط مقامات قانونی این بندر کشف شد.

مقامات فدرال روز جمعه گزارش دادند که بزرگ‌ترین محموله کوکائین تاریخ این کشور را از کشتی MSC Gayane کشف کرده‌اند. وزن این محموله بیش از ۳۵ هزار پوند (۱۵۸۷۶ کیلوگرم) است.

ارزش تقریبی این محموله بیش از یک میلیارد و صد میلیون دلار برآورد شده است. کیسی دورست، مدیر عملیات میدانی گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده در بالتیمور به خبرنگاران گفت: «اگر بسته‌های کشف شده در این محموله را کنار هم بچینید طول آن بیش از ۳ کیلومتر می‌شود.»

تحقیقات منجر به کشف و ضبط این مقدار کوکائین باعث دستگیری شش نفر از خدمه کشتی MSC Gayane شد که دوشنبه در دادگاه محاکمه خواهند شد. آنها متهم به برنامه‌ریزی برای حمل کوکائین در این کشتی شده‌اند و برای هرکدام از آنها یک وکیل تسخیری در نظر گرفته شده است.

ویلیام مک‌سوین، دادستان ایالتی که پیگرد متهمان را برعهده دارد، خطاب به خبرنگاران گفت: «آنها خود را بسیار باهوش تصور می‌کردند و فکر می‌کردند می‌توانند با حمل این مقدار کوکائین و پخش آن در خیابان‌های شهر به مردم ما آسیب بزنند و میلیون‌ها زندگی را نابود کنند. آنها پلیس و مقامات قضایی شهر ما را دست‌کم گرفته بودند. آنها تعهد بی‌پایان ما را نسبت به اجرای قانون علیه تجارت مواد مخدر و شرارت دست‌کم گرفته بودند و تاوان این مسئله را خواهند داد.»

U.S. Attorney William McSwain

او گفت: «ماموران هنوز به منظور کشف مواد پنهان شده، در حال بررسی کانتینرهای موجود در کشتی MSC Gayane هستند.» این کشتی باری متعلق به یک شرکت سوئیسی به نام «MSC Mediterranean Shipping Co» است و با پرچم لیبریا تردد می‌کند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل و نقل دریایی است که تخصص آن حمل کانتینر است.

طبق گفته مک‌سوین ماموران در حال بررسی تمام احتمالات موجود ازجمله حمل دیگر اجناس قاچاق توسط این کشتی هستند.

این محموله زمانی کشف شد که مقامات بندر به صورت اتفاقی این کشتی را برای بازرسی محموله‌اش انتخاب کردند. در حین بررسی‌ها آنها با باز کردن ۷ کانتینر به محموله عظیمی از کوکائین برخوردند و بلافاصله با حضور ماموران پلیس، کل محموله کشتی توقیف شد و تا به حال حدود ۱۶ تن کوکائین از این کشتی کشف شده است.

ماموران فدرال تحت نظارت سنگین ماموران پلیس و با حفاظت دیگر ماموران امنیتی در ساختمان گمرک فیلادلفیا جعبه‌ها و بسته‌های کوکائین کشف شده را به خبرنگاران نمایش دادند. ارتفاع کارتن‌های حاوی کوکائین از قد ماموران مراقب آنها بیشتر بود و بسته‌های کوکائین پیچیده در نایلون‌های آبی‌رنگ به صورت مثلثی چیده شده بودند تا عکاسی از آنها براری خبرنگاران ممکن باشد.

مدیر دفتر کنترل قوانین مبارزه با قوانین مواد مخدر امریکا، گفت: «اصلا اشتباه نکنید. ما با تمام توان و منابع خود برای یافتن و نابود کردن این مواد و قاچاقچیان آنها می‌کوشیم و وقتی آنها را دستگیر کردیم از تمام توان خود برای مجازات آنها استفاده خواهیم کرد.

منبع: یاهونیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا