چهره هاسلبریتی خارجی

کم فروغی شاهرخ خان، سلمان خان و امیرخان در سینمای بالیوود

مجله اینترنتی کولاک: مخاطبین سینمای هند امسال با توجه به وجود فیلم‌هایی سوپراستارمحور از چهره‌های پولساز سینما همچون شاهرخ خان، سلمان خان و امیر خان روی پرده سینماها،  به سمت فیلم‌هایی تجربی همچون «Badhaai Ho»، «Stree» و «Andhadhun» علاقه نشان دادند.

 

سال ۲۰۱۸، بالیوود سال پربار و جذابی را پشت سر گذاشت. طبق گفته یکی از منتقدین مطرح سینمای هند، امسال رکورد فیلم‌هایی که وارد باشگاه ۱۰۰ کروری‌ها شدند شکسته شد. همچنین مخاطبین امسال از فیلم‌های محتوا محور همچون «Badhaai Ho» (تبریک می‌گم)  بیشتر استقبال کردند تا فیلم‌های پرهزینه‌ای همچون «ریس۳» با بازی سلمان خان، «تاگز آو هندوستان» با بازی امیر خان و آمیتاب بچن و فیلم «زیرو» با بازی شاهرخ خان که در حال حاضر روی پرده سینماها درحال اکران است و روز به روز فروش آن کمتر می‌شود.

از هر سه فیلم نامبرده از سه سوپراستار برتر بالیوود که بیش از دو دهه از درخشش آنها در بالیوود می‌گذرد، انتظارات بالایی وجود داشت که متاسفانه نتواستند این انتظارات را برآورده کنند.

همچنین امسال شاهد اکران فیلم‌های زن محوری همچون «راضی» با بازی عالیا بات و «ویر د ودینگ» با بازی کرینا کاپور و سونم کاپور بودیم که علاوه برتحت تاثیر قرار دادن مخاطبین توانستند فروش خوبی هم در گیشه داشته باشند.

این منتقد سینمایی در ادامه می‌گوید: «به نظر من نام و برند شاهرخ خان، سلمان خان و امیر خان این توانایی را دارد که مخاطب را به سینما بکشاند در صورتی که آن فیلم از محتوا و داستان ارزشمندی بهره ببرد. این روزها سینما رفتن تفریح گرانی به حساب می‌آید و مردم ترجیح می‌دهند برای تماشای فیلمی زمان و هزینه صرف کنند که داستان خارق‌العاده‌ای داشته باشد.

متاسفانه این روزها خان‌های مطرح بالیوود نتواسته‌اند انتظارات مخاطبین را برآورده کنند. فیلمسازان بالیوود باید تمرکز خود را روی فیلمنامه قوی بگذارتد تا اینکه دنبال بازی گرفتن از فوق ستاره‌ها در فیلمشان باشند.

ترجمه: سمیرا فیض آبادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا